BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 16:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] pekl pasek rozrzadu pomocy!!!!
PostNapisane: 8 września 2009, 13:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Kalisz
witamn jak w temacie pekl mi pasek rozrzadu w e30 1.8
mam nowy pasek itp jak teraz ustawic rozrzady by zalozyc pasek i wszytko bylo ok prosze o pomoc

_________________
Je¶li pomog³em wci¶nij >>POMÓG£<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 13:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to ze ci pekł pasek to nie znaczy ze silnik masz cały...jakos nie wydaje mi sie zeby silniki 1.8 byly bezkolizyjne.... w ogole jakos tak dziwnie podeszles do sprawy :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 13:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Kalisz
silnik jest cacy po planowaniu glowicy itp chodzi tylko o rozrzad

_________________
Je¶li pomog³em wci¶nij >>POMÓG£<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 13:14 
bmwe32, ale sprawdzałeś, czy zaworki wszystkie masz całe?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 16:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Kalisz
tak zawory sa w porzadku wszyko jest sprawdzone

_________________
Je¶li pomog³em wci¶nij >>POMÓG£<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 17:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
skoro tak ustawiasz wszystko na znaki i git jak sie poymlisz o jeden zabek bedzie lipa ale nic se nie stanie jak o 2 mozesz znowu sciagac głowice :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 17:56 
bmwe32, to teraz jak masz nowy pasek, to też przy okazji załóż nowe rolki, żeby znów za chwile nie stało się to samo.

Najpierw rozbieranie wiatraka, kół pasowych, zdejmowanie pasków itd. wiadomo

Wał korbowy i rozrządu ustawiasz dla GMP dla pierwszego cylindra.

Na wale korbowym jest strzałka i na bloku też gdzieś jest, wtedy na dole można zablokować wał klinem, lub prętem.

Wał rozrządu dla 1. cyl GMP ma krzywki skierowane symetrycznie do góry, jedna krzywka w lewo, druga w prawo. Na kole też jest chyba znak jeśli się nie mylę i musi on wskazywać na takie przejście, tak jak w tym linku na dole.

http://www.slawcio-bmw.w8w.pl/rozrzad.html#0


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
zawory były robione? czy tylko sprawdzone? jeśli nie robione wszystkie to nie ma szans by chodził ok! Temat przerabiałem, wygladało na uszkodzenie jednego zaworu, który wymieniłem. Silnik kulał na wolnych bo pozostałe były krzywe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 20:48 
przemekwww napisał(a):
jeśli nie robione wszystkie to nie ma szans by chodził ok!


są szanse, małe, ale są.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 20:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Fryderyk napisał(a):
są szanse, małe, ale są.
w silnikach kolizyjnych szans niestety nie ma zadnych cos musiało dostac tylko co?... :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:05 
variant napisał(a):
w silnikach kolizyjnych szans niestety nie ma zadnych cos musiało dostac tylko co?... :ok:


Niestety, teoria nie zawsze się pokrywa z praktyką :ok:

W moim silniku takie zdarzenie miało miejsce, że pasek pękł, a mimo to silnik zachował się jak bezkolizyjny, nic nie uległo zniszczeniu.

Skoro kolega pisze, że sprawdzał, być może również miał aż tyle szczęścia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tych szcześć jest juz 2 na forum... troche przydużo :zdziwko:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:11 
pisz na temat, albo wcale...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja podzielam zdanie Varianta, w silnikach kolizyjnych szanse na 0 uszkodzeń są znikome, któryś zawór na pewno oberwał tłokiem.
Być może tego nie widać na pierwszy rzut oka, ale rozpędzony wał nie stanie w miejscu, a wałek jest tak zbudowany że niema opcji żeby wszystkie zawory były pozamykane na zicher.
Jednak istnieje cień szansy że zawory zostały tylko muśnięte tłokami.

przemekwww, marne szanse żeby uszkodzić wszystkie zawory, któreś na pewno ocalały, a jak na mój gust to co najmniej połowa ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
tych szcześć jest juz 2 na forum... troche przydużo :zdziwko:


Pamiętaj narkotyki to gówno... I wpadaj osłuchać M20 i M40 :ok:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Bobby_Valentino napisał(a):
Pamiętaj narkotyki to gówno
moze wyrazisz jakies zdanie na temat napisany powyzej... :]
Bobby_Valentino napisał(a):
I wpadaj osłuchać M20 i M40
temat juz dawno dla mnie zakonczony nie mam zamiaru słuchać twojej klepiącej niczym alfozłom ze starości e28 :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:43 
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Bobby_Valentino napisał(a):
Pamiętaj narkotyki to gówno...


Oj tak, narkotyki są bardzo złe...

a wiedza panów wyżej opiera się jedynie na obiegowych opiniach...

W moim silniku parę dobrych lat temu, 2. razy pękł pasek. Raz wymienione były 2. zaworki, raz skończyło się na wymianie pasków i rolek. Jak to panowie teoretycy wytłumaczą?

variant napisał(a):
nie mam zamiaru słuchać twojej klepiącej niczym alfozłom ze starości e28 :ok:


:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
variant napisał(a):
temat juz dawno dla mnie zakonczony nie mam zamiaru słuchać twojej klepiącej niczym alfozłom ze starości e28 :ok:


:( A ona już ledwo dyszy i tylko na twój kontrol czeka... :(

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 21:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Fryderyk, nie wiem kogo masz na myśli mówiąc że jego wiedza opiera się na obiegowych opiniach??
Zajmuję się mechaniką co najmniej 2 razy dłużej niż Ty wogóle masz prawo jazdy ;)
Zapraszam do mnie do warsztatu, a specjalnie dla Ciebie rozbiorę jakiś silnik 4 cylindrowy i pokażę jak odbywają się poszczególne suwy pracy wału i wałka.
Chłopie ile remontów silnika w życiu przeprowadziłeś?? Nie chwal się tym tematem innym, bo nie spodziewałem się takiej lipy w twoim wykonaniu :wstyd:
Porozmawiaj z ludźmi którzy zajmują się planowaniem głowic, szlifami i tego tupu rzeczami, oni najlepiej wiedzą co oznacza zerwanie się paska rozrządu w silniku kolizyjnym. Zresztą nie bez powodu potocznie nosi nazwę kolizyjnego ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 22:08 
Toudi, wiem, że się zajmujesz mechaniką, niektóre posty piszesz z sensem, a niektóre hmm.... to tylko domysły, lub gdybania, tak jak z M62B40, czy temat z odpowietrzaniem M62.

Co z tego, że widziałeś 40, 400, czy 4 tyś. kolizyjnych silników z zerwanym paskiem i uszkodzeniami zaworów, wcale nie oznacza to, że 40000001 też będzie uszkodzony.

Mechanik, który zmieniał pasek w moim samochodzie po zerwaniu, też nie widział nigdy czegoś takiego. A jednak.

No chyba, że sobie to wymyśliłem...

Facet pisze, że sprawdzał, twierdzi, że jest wszystko okay- ja twierdzę na swoim przykładzie, że jest to możliwe. Małe są szanse, ale są. Wy twierdzicie, że nie i zamiast odpowiedzieć na pytanie jak się ustawia rozrząd w M40, offtopujecie.

Wybaczcie państwo, ale mam uczulenie na to, że gdzieś coś ktoś widział, potem powtarza, że wszędzie tak musi być...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL