BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 12:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] przy hamowaniu na dziurach ABS wariuje
PostNapisane: 3 września 2009, 15:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
Witam, mam dziwny objaw: przy hamowaniu jesli auto przednimi kołami wpadnie w jakąś dziure np przerwa poprzeczna w łączeniu asfaltu ,zwykła dziura, nierówna kostka brukowa zaczyna działac pelna para ABS auto wpada w drgania i dopiero puszczenie hamulca i ponowne przycisniecie powoduje normalne hamowanie. Luzów zawieszenia brak, hamulce sprawne, zadnych błedów, abs na rownej drodze dziala bez zarzutu, amory 72/76 %, zdarza sie to tylko jesli ktores koło "spadnie" ponizej poziomu drogi i tylko kiedy przyciskam hamulec, czy sucho czy mokro nie ma znaczenia.Wrazenie jest takie jakby kolo tracilo przyczepnosc (tak jak przy wadliwych amorach ,ale sa dobre) i oszukiwalo ABS...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: RĂŞczno
zapalaja sie jakies kontrolki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 15:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 589
Lokalizacja: Południe
Moje BMW: przeróżnie
hmm... normalne jest ze na dziurawej drodze/na tarce ABS moze zlapac szybciej niz normalnie, ale jesli piszesz ze masz tak co chwile to napewno cos jest nie tak.

na dzien dobry zrobilbym dwie rzeczy:
1. sprawdzil czujniki z ABS, bo moze sie okazac ze ktorys jest lu.zny i lekkie wstrzasy falszuja jego odzczyty, lub kabel przy nim jest uszkodzony
2. jesli to nic nie da, to na probe odlacz minusowa kleme z akumulatora na 15 minut (najlepiej na zimnym aucie). To powinno wymazac ewentualne bledy ze sterownika/jesli jakies sa.

Zaobserwuj co dalej.

_________________
Garaż pełen wynalazków...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 16:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
pomiar amorków na diagnostyce nie jest w 100% realny u mnie pokazywało 80% a był wylany
jak dla mnie to wina amorków


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
Błędy kasowałem już na diagnozie. Też mi to wygląda na amory niestety, chociaz zaden nie jest wylany. W niektorych auta test amorów podobno nie jest wiarygodny. Dzisiaj bylem na innym szarpaku i wyszly lekkie luzy na łącznikach stabilizatora i gumach stabilizatota ale z tego co wiem to może objawiac sie tylko stukami i niczym wiecej..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
podaj mi rozmiary wszystkich opon ?:]

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Całe zawieszenie ma wpływ na takie cyrki... amorki pewnie już słabe a jak jeszcze piszesz że luzy w zawieszeniu to będzie tak wariowało...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
Seryjne ogumienie 205/ ?65 chyba /15


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 22:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Sprawdz czujniki na kolach.sprawdz rownierz sama wtyczke odczujnika ABS-u ktora jest jakby w takim pudeleczku.dojdziesz do niego jak zdjemiesz kolo i od czujnika w piascie po kablu znajdziesz to pudeleczko.tam napewno masz zdarta izolacje z kabla i dlatego wariuje ci na dziurach.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 05:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Amory masz wyjechane już. Przerabiałem to 2 miesiące temu. Jak zaczynasz hamować na nierównościach to koła zaczynają podskakiwać jak piłka i wtedy ABS się załącza bo ma słabą przyczepność. Pozdrawiam

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ....
PostNapisane: 4 września 2009, 07:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Ja stawiam na amortyzatory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
NO wlasnie mam takie wrazenie ze podskakuja jak piłka... Niby wskazuje 72/76 % wydajnosci na testerach amorów...i nie leje sie z nich.przejechane mają 150.000km..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2009, 11:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
muzzy napisał(a):
przejechane mają 150.000km..


Zdecydowanie maja juz dość.Pomimo, ze ich sprawnosc to
muzzy napisał(a):
72/76 %
to juz stracily swoje własnosci tlumienia.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: £ÓD¬
Melduje iź po wymianie tulej na wachaczach przednich skośnych,łączników i gum stabilizatora w/m objawy ustąpiły.Tuleje były bardzo oberwane a mimo tego na szarpakach i to dwóch różnych nie wykryto luzów. Jakby ktoś chcial oryginalne amorki BMW z serwisu to zapraszam-tanio.Moje okazały sie dobre jednak i nie musze ich wymieniac.Dzieki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL