BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 10:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
menelaus napisał(a):
Oj chłopcy, chłopcy. Dziwne rzeczy piszecie. Widzę, że muszę zabrać głoś. Otóż sprawa ma się tak: co to jest sprzęgło czy z czego sie składa? Z docisku, tarczy, łozyska i koła zamachowego. W trakcie pracy sprzęgła zuźyciu NA SKUTEK TARCIA (!) ulegają: okładziny tarczy , płaszczyzna docisku i płaszczyzna koła zamachowego do której dociskana jest tarcza. Świadomie pomijam łożysko oporowe i tłumiki drgań w tarczy - wtórna sprawka. A kiedy występuje tarcie w sprzęgle? Przy ruszaniu i podczas zmiany biegów. TYLKO WÓWCZAS!!! W czasie jazdy o ile nie dotykamy pedału sprzęgła nie ma tarcia i sprzęgło nie pracuje, a zatem nie zużywa się, niezależnie czy dodajemy gazu czu lecimy z górki bez gazu. Uwaga: dotyczy manuala i sprawnego sprzęgła. Buziaczki, chłopcy. :D

kolega to ładnie napisał :) polać mu! dobrze gada :D

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
sprzegło hydrauliczne rozni sie tylko tym ze wysprzeglane jest przez sprezenie plynu na cylinderku od sprzegla a nie linka

dobrze prawie :?: (pewnie z nazwami sie popieprzylem)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 98
Lokalizacja: slaskie Sw-ce.
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: m52b28
aaha ..... wiec ostatecznie odpowiedz brzmi ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
reds28 napisał(a):
odpowiedz brzmi


przemO7716 napisał(a):
W trakcie pracy sprzęgła zuźyciu NA SKUTEK TARCIA (!) ulegają: okładziny tarczy , płaszczyzna docisku i płaszczyzna koła zamachowego do której dociskana jest tarcza. ... A kiedy występuje tarcie w sprzęgle? Przy ruszaniu i podczas zmiany biegów. TYLKO WÓWCZAS!!! W czasie jazdy o ile nie dotykamy pedału sprzęgła nie ma tarcia i sprzęgło nie pracuje, a zatem nie zużywa się, niezależnie czy dodajemy gazu czu lecimy z górki bez gazu. Uwaga: dotyczy manuala i sprawnego sprzęgła

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 98
Lokalizacja: slaskie Sw-ce.
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: m52b28
he he wiec podczas hamowania nie zuzywa sie sprzeglo.... dzieki wielkie za info.... norma ze przy starcie zuzywa sie i tylko podczas przejscia na bieg wyzej.......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
kolego gmsmetallica to nie ja to napisałem co cytujesz :] zmień autora i go przeproś może do sądu Ciebie nie poda za to :P :hyhy:

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Ostatnio edytowano 18 września 2009, 20:36 przez przemO7716, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
reds28 napisał(a):
tylko podczas przejscia na bieg wyzej


przy redukcji tez :P bo to tez zmiana biegu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 98
Lokalizacja: slaskie Sw-ce.
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: m52b28
aha :( szkoda ale tak juz jestem nauczony wiec tylko czekac kiedy padnie hehe mam 230tys wiec ciekaw jestem ile jeszcze wytrzyma auta nie katuje na mokrym polatam czasem :) wiesz moze jaki jest mniej wiecej przewidziany przebieg przy wymianie sprzegla??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
reds28 napisał(a):
wiesz moze jaki jest mniej wiecej przewidziany przebieg przy wymianie sprzegla??


ciezko to okreslic bo sklada sie na to troche czynnikow (styl jazdy glownie, palowania auta itp) a za mlody jestem zeby jakas srednia okreslic, moze bardziej doswiadczeni kierowcy cos powiedza na ten temat

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 98
Lokalizacja: slaskie Sw-ce.
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: m52b28
he a mniej wiecej jest jakas norma?? ile tys jest przewidziane......


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
W moim m40 jest na budziku ponad 275 tysi, ja obstawiam, że jest stówa więcej i także podejrzewam, że i sprzęgło mam fabryczne jeszcze. Ale jak to z tym jest to czort go wie. Myślę, że żywot mojego sprzęgła już się kończy, szarpie czasami na jeździe bez gazu i raz je lekko okopciłem (pod cholernie wysoki krawężnik wjeżdżałem i bałem się podwoziem jeb... walnąć ;) ). Nie jestem pewien tego, jak jest z tarczą w moim aucie, więc trudno powiedzieć. A wszystko zależy od stylu jazdy, smażenia gumy, pałowania silnika, jazdy na pół sprzęgle, itd.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 21:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
reds28 napisał(a):
he a mniej wiecej jest jakas norma?? ile tys jest przewidziane......

ja miałem udokumentowane ok 160 000km zmieniałem sprzęgło to tarcza była może 1-1.4 mm cieńsza od mówki :P powód? pęknięty docisk :/ zmieniłem komplet ;) a sprzęgło było oryginał BMW LUK

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Hamowanie silnikiem i jego wpływ na żywotność
PostNapisane: 18 września 2009, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ok, hamowanie silnikiem nie zużywa sprzęgła - teoretycznie.
A jak to się ma na samo zużycie silnika.
Ja osobiście dużo hamuje silnikiem i zawsze się zastanawiam czy aby dobrze robię, bo przecież gdy silnik lata na dość wysokich obrotach a mógłby sobie spokojnie w przedziale 700 obrotów to czy takie hamowanie nie skraca jego żywotności???
Z drugiej strony hamowanie silnikiem to oszczędność hamulców i paliwa.

Hamulców bo mniej ich używamy
Paliwa bo gdy hamujemy silnikiem odcinana jest listwa wtryskowa i paliwko nie leci

Ale czy te pozornie zaoszczędzone pieniążki nie wydam później na jakiś remoncik???

P.S.
Bez głupich odp. jeśli chcesz się wypowiedzieć poprzyj to dobrą teorią!!!

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, 23:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
tigwelder napisał(a):
A jak to się ma na samo zużycie silnika.
jezeli robisz to nagminnie duzo czyli np mieszkasz w gorach masz 5 km do pracy ktora sie znajduje 500m nizej niz miejsce zamieszkania :rotfl: to po roku moze cos sie stac :P poniewaz przez te 5 km silnik nie ma ''dodatkowego smarowania'' jakim jest paliwo. smarowane jest tylko przez Olej aczkolwiek sam olej to nie wszystko :ok: dotyczy sie rowniesz obciazenia na lancuchu ale to sa tylko obciazenia jeszcze nie bylem swiadkiem zeby lancuch to odczuł w jakis sposób (dotyczy sie paska rowniez...) :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zuzycie sprzegla podczas hamowania silnikiem.....?
PostNapisane: 19 września 2009, 02:18 
reds28 napisał(a):
witam mam pytanko bo duzo roznych opini...... mianowicie czy hamowanie silnikiem zyzywa sprzeglo??


Tak zużywa się, jeżeli podczas hamowania silnikiem zbijasz biegi. Jeżeli tylko puszczasz gaz, to nie.

tuszak13 napisał(a):
ty chyba nie wiesz jak sprzęgło działa w samochodzie,przecież jak jedziesz to sprzęglo przenosi caly napęd z silnika na skrzynie biegów,i chyba to jest normalne jak hamujesz silnikiem to sprzęgło pracuje


Nie pracuje, a jedynie przenosi moc. Tarcza jest dociśnięta do powierzchni ciernej koła zamachowego i nie następuje poślizg, a co za tym idzie zużycie okładziny tarczy sprzęgłowej. Gdy sprzęgło jest na wykończeniu, to tarcza niema wystarczającej siły docisku do koła zamachowego i następuje poślizg np. podczas gwałtownego dodawania gazu.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL