BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 12:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Dodatkowa przepustnica
PostNapisane: 19 września 2009, 10:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
mam taka rozkminke po co w kolektorze w is-ce jest przepustnica sterowana podcisnieniem.


Ostatnio edytowano 19 września 2009, 15:19 przez septi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Podepnę się do tematu też mnie ten fant zastanawia :szok:

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 13:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Przepustnica ta "jest" do zmiany długości kolektora dolotowego, jest po to aby zmieniać droge przepływu powietrza ( zmieniać długośc drogi i ewnetulanie kształ drogi) . Ta zmienna długośc jest wykorzystywana w doładowaniu rezonansowym: Wykorzystuje falowanie zasysanego powietrza do poprawienia stopnia napełniania cylindrów. Rura kanału dolotowego jest tak zaprojektowana, by przy zamkniętym zaworem ssący tworzyło się spiętrzenie powietrza. Powstające nadciśnienie ułatwia napełnienie cylindra w czasie kolejnego suwu ssania.
Chodzi to ogólnie o to że przepływające powietrze zachowuje sie jak fala podłużna, czyli na końcach fali o długości lambda są węzły a w połowie długości fali są strzałki , są to właśnie lokalne rorzedzenia i zagęszczenia powietrza i chodzi właśnie o to aby to zagęsczenie było w cylindrze podczas ssania. to tak mniej więcej, bo dokładnie to bys musiał poszukać w jakiejś obfitej lekturze.;)

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 13:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
a jest m.in. po to jak depniesz do podłogi na wolnych obrotach (np. 3-bieg 30km\h i pod góre) to ta prepustnica dodatkowa bedzie otwierac sie w takim tylko stopniu ile silnik bedzie miał możliwości przepalenia mieszanki. Tak przynajmniej słyszałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 13:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
coś sie net przyciął i sie dwa razy wysłał
Piordekk napisał(a):
a jest m.in. po to jak depniesz do podłogi na wolnych obrotach (np. 3-bieg 30km\h i pod góre) to ta prepustnica dodatkowa bedzie otwierac sie w takim tylko stopniu ile silnik bedzie miał możliwości przepalenia mieszanki. Tak przynajmniej słyszałem.

raczej nie po to, ta przepustnica nie przysłania przewodu kolektora ssącego chyba że liczyć że jej grubość ok 1mm zmniejsza średnice przewodu dolotowego dla przepływającego powietrza, nie działa poprostu tak jak zwykła przepustnica

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 08:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Aaa to o to w tym chodzi trochę fizyki się kłania. Jeśli dobrze rozumie to powietrze ma się dostać do cylindra beż zbędnego zawirowania bo im więcej powietrza tym więcej mocy dobrze rozumuje?

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 09:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
siwusekm1 napisał(a):
bo im więcej powietrza tym więcej mocy dobrze rozumuje?

dobrze rozumujesz
siwusekm1 napisał(a):
Jeśli dobrze rozumie to powietrze ma się dostać do cylindra beż zbędnego zawirowania

akurat tutaj nie o to chodzi(też jest ważne ale nie dlatego jest ta przepustnica), to o czym mówisz to sie wiąże z przepływem laminarnym
siwusekm1 napisał(a):
Aaa to o to w tym chodzi trochę fizyki się kłania

dokładnie sama fizyka

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 10:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
oi przypomina mi sie mechanika plynow to byla maskara :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL