BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 09:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] zbyt niskie obroty oraz ciężki rozruch
PostNapisane: 22 września 2009, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
problem wyglada nastepujaco
pierwsza sprawa to taka ze dosc dlugo musze krecic rozruszik by zapalic auto
druga to taka ze wolne obroty sa w granicach 500obr/min co powoduje straszne telepanie sie samochodu oraz niezbyt rowna prace silnika
dodam ze silnik to m20b25 89r benzyna z gazem
tak samo pracuje na gazie jak i na benzynie :kwasny:
jest wstanie ktoś cos doradzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
up widze że cieżko bedzie o jakies dorady ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: uk / okolice leeds
obstawiam na dziurawy dolot


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 12:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Sprawdz wszystkie możliwe rzeczy typu dzirawy dolot, podciśnienia itp. Jeśłi tam wszystko ok, to według mnie winny jest czujnik położenia przepustnicy. Często się zabrudzają i objawy są identyko. Zdejmij klemę na jakieś 15 min, podłącz ponownie i odpal. Mozliwe że będze ok. Przerabiałem to kiedyś w E34. Po umyciu i ustwieniu na nowo czujnika wszycho było ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
a jak mam przeczyścić tą przepustnice czy trzeba zdjąć cały kolektor?
bo przepustnica jak dobrze rozumuje znadjuje sie tutaj
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 11:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
ja u siebie mam 600obr/min i rowno chodzi

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 12:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Dobrze rozumujesz. Kolektora nie musisz całego zdejmować. Wystarczy odkręcić przepustnicę. Pod spodem na osi przepustnicy znajduje sie potencjometr. Często zcieka do niego olej z przepustnicy i zabrudza ścieżkę. Żeby się do niego dobrać musisz zdemontować przepustnicę. Przed odkręceniem zaznacz dokładnie sobie jego położenie. Obudowa ma eliptyczne otwory w celu regulacji. Po wyczyszczeniu musisz go ustawić tak jak być powinien. Ja u siebie po ustawienu na poprzednie znaki w dalszym ciągu miałem problemy z poprawną pracą silnika, więc ustawiłem potencjometr na słuch i trafiłem. Auto odpalało od strzała i obroty trzymało jak należy. Przy złym ustawieniu był też kłopot z ekonomizerem, który nie opadał na 0 podczas jazdy z puszczonym pedałem gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
Koledze Danek24, wciskam zasłużone POMÓGŁ za to że bardzo dokładnie opisał możliwy problem który okazał sie trafnym, właśnie skończyłem robić tak jak napisałeś i faktycznie jest niesamowita różnica jeszcze gumę wymienie żeby to już elegancko wyglądało bo poklejona taśmą jest no dzięki jeszcze raz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 22:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 23:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
pawelziom88, a co Ty masz za przepływomierz w tym m20? :zdziwko:
Aaaa... Domyślam sie, że to nie Twoje foto? Bo w opisie e34, a na foto e30...
Danek24 napisał(a):
na słuch i trafiłem

Na słuch czyli...? "Klik" przy najmniejszym ruchu przepustnicą?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 06:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
maaaad, dokładnie to jest zdjęcie e30 a ja mam e34 przepływomierz też mnie zaciekawił :P
a ja nic nie ustawiałem poprostu krzekęciłem na maxa w lewo przesunąłem 1 mm w lewo i na benzynie równiutko chodzi, tylko na gazie troche nie tak :kwasny: no ale taka już chyba rola gazu w BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 06:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
maaaad, dokładnie to jest zdjęcie e30 a ja mam e34 przepływomierz też mnie zaciekawił :P
a ja nic nie ustawiałem poprostu krzekęciłem na maxa w lewo przesunąłem 1 mm w lewo i na benzynie równiutko chodzi, tylko na gazie troche nie tak :kwasny: no ale taka już chyba rola gazu w BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 08:15 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
To niech Ci teraz porządnie gaz wyregulują i będzie git ;-)
Szczerze mówiąc, nie spodziewałbym się po TPSie takich objawów, muszę u siebie porzeźbić.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 18:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 143
Lokalizacja: ZambrĂłw
Kiedyś jak miałem E34 2,5 12V i robili mi w nim głowicę to po założeniu właśnie takie objawy miałem plus to że ekon mi nie opadał na 0. Auto nie równo chodziło. Dużo wojowałem zanim znalazłem usterkę. Kilka razy wymontowywałem przepustnicę i regulowałem. W końcu sie wkurzyłem i czujnik przykręciłem jedna bardziej dostępną śróbką na max a drugą na słowo honory. Jeżdziłem tak z tydzień i regulowałem po milimetrze, aż w końcu trafiłem na najrówniejszą pracę i najlepszy rozruch ciepłego silnika. Jak juz utrafiłem to przepustnicę wymontowałem i skręciłem wsio na max. Od tamtego momentu wsio było ok. Jak pisałem dużó mnie to nerwów kosztowało i pracy ale nie na darmo... Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 19:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ok, dzięki, porzeźbię u siebie :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Bieszczady
Moje BMW: e34
Kod silnika: m20b25
a więc panowie tak...w czujniku położenai przepustnicy nie ma żadnego potenciometru ani zadnych sciezek...nie wiem skad to wogule wzieliscie...w tym czujniku znajduja sie dwa wlaczniki krancowe, jeden na poczatku obrotu drugi od polowy do konca. z czego ten poczatkowy jest zabudowany w srodku a ten drugi sklada sie z dwuch stykajacych sie blaszek...i w zwiazku z tym mam pytanie...ZA CO ODPOWIADAJĄ TE WŁACZNIKI??? bo mam podobny problem ale sam wlacznik nie jest przyczyna bo jak sie okazuje na nowym jest podobnie...

_________________
Scoot14


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL