BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 15:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 września 2009, 23:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Co ma pasta tempo do ceramizera? Wole zrobic od razu pierdolki niz pozniej robic caly silnik bo teraz mi sie nie chce grzebac. Jak ci wachacze sie lamia to tez czekasz? A klocki chociaz zmieniasz? Trzeba bylo kupic 126 tam remont silnika kosztuje 250 zl, moze wtedy dbalbys o samochod :ok: Ty mowisz o 6tys, ja mowie o tym co widze u mechanikow i nie tylko w BMW ale we wszystkich samochodach jest to lipton. Tak jak uszczelnianie chlodnicy dolewaniem srodkow. Kilka silnikow juz przez to robili bo pozatykalo kanaly w glowicach itp. Ale przeciez xxx ludzi jezdzi i jest dobrze. Gorzej jak sie okaze ze jestes tym na ktorego trafi. Po kilkunastu tysiacach jak ci uszczelni kanaly olejowe na tyle ze trzeba bedzie nowa glowice wstawiac to przemyslisz ;) Ceramizer to stosuja handlarze jak trzeba zalac rozne cuda do trupa zeby szybko wypchnac, ale do swojego aut anigdy tego nie zaleja, ciekawe czemu? :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 02:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
A jednak w telewizorni i na youtubie mozna obejzec ze polonezik zrobil 200 km bez oleju. Cos w tym musi byc. Sam sie zastanawiam czy tego nie zalac do mojego diezla. To chyba nie jest to samo co ten pospolity MOTODOKTOR. A może... Jak ktos z was wie to niech powie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 06:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Na YT wczoraj widziałem jak facet połknął słonia w całości - uwierzysz mi? :hyhy:

A np. panewki główne , korbowe i inne szpeje chłodzone były przez myszki wachlujące swoimi ogonkami :hyhy:
Olej pełni także funkcję chłodzenia silnika i nigdy nie uwierzę,ze można zrobić 200km na suchym silniku.
Ceramizer musiałby wyeliminować całkowicie tarcie a to jest niewykonalne. Inaczej wytwarza się ogromne tarcie/ciepło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 07:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
co do motodoktora, mam mieszane uczucia, fakt zagęszcza olej poprawia lepkość, ale nic więcej, wycisza silnik.
Jego nie polecam, stosowałem kiedyś przy fiacie.
Szczerze jak padnie motor to wole kupić używkę niż bawić się w remonty.
Są różnego rogzaju wynalazki na świecie,
ceramizery
magnetyzery
viagra :) jak będę miał 70 też zaczne stosować
Moje zdanie o ceramizerze? Ponawiam Polecam jednak ma to coś w sobie
A na youtube i kiedyś na TVN Turbo pokazują że są różnego rodzaju wynalazki.
kiedyś robili panewki ze skórzanego paska i było oki :)
co do myszek itp to raczej nie będę komentował Waszej zbyt mocno uturbionej wyobraźni :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: m40 bierze olej czy ceramizer pomoże ?
PostNapisane: 24 września 2009, 16:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
rafalbazar napisał(a):
http://www.allegro.pl/item740070124.html czy pomoże ?

lej chłopie i tak już gorzej nie będzie! a może się poprawi? kto to wie :kwasny:

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
dokładnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 22:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: krk
ceramizer pomzoe tlyko wtedy gdy silnik ma 450 tys przebiegu albo i lepiej i ma juz rysy na cylindrach... wtedy na bank pomoze kazda inna opcja nie wchodzi w rachube :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 22:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Morał taki ze zamiast oleju trzeba sie przerzucić na 100% cerami zeru :] :]

A odnośnie... to sadzę ze jest to tylko chwilowe podtrzymanie parametrów silnika ( dla handlarzy aut to lek jak na wagę złota) ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M42B18
tak to jakim cudem auto które miało na 3 cim garze mniejsze ciśnienie, po zastosowaniu ceramizera i zrobieniu 3000 km, podniosło się ciśnienie? gdy wymienił olej i spradził ciśnienie to nie spadło?
Moje zdanie jest takie pogadać każdy potraf,i ale doświadczenia nie ma żadnego! :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2009, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 45
Posty: 23
Lokalizacja: Opatów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Z motodoktorami radzę uważać, znam to z autopsji gdy jeszcze dawno temu jeździłem Omegą A 2,3D. Fakt sinik był już padnięty i bardzo mi na nim nie zależało. Po zaaplikowaniu dwóch sztuczek szybciej gasła kontrolka od smarowania i silnik ciszej sobie chodził (choć Oploski diesel klekotał jak Ursus). Oliwę palił jak dotychczas, czyli jak smok. Po ok. trzech miesiącach obróciło mi panewkę na wale. Po zdjęciu miski widać było resztki doktora czyli jakby resztki plastiku czy też gumy. Pomyśl jak to ładnie może zapchać magistralę olejową, szklanki itp.
Tak więc doktora lać i szybko na giełdę bo wydaję mi się że M40 długo na nim nie pochodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 22:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
kolego a ile połyka Ci tego oleju?? Jaki masz olej?? Moja przy spokojnej jeżdzie łyka 100ml na 2 tyś przy ostrej jeżdzie potrafi wiecej! Ale ja sie tym nie przejmuje pilnuje oleju sprawdzam co 2 tyś. I wole go dolać niż zalewać ceramizera.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2009, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Radom, RadzyĂą P.
ja także wlałem kiedyś ceramizer do swojego m40 i byłem zadowolony: silnik ciszej chodzi, bierze mniej oleju i jest trochę dynamiczniejszy
zaznaczam że wlałem ORYGINALNY ceramizer w takiej małej strzykawce bodajże 5ml. stwierdziłem że taka ilość na 4 litry oleju na pewno nie zaszkodzi i byłem mile zaskoczony efektami.
Jeżeli ktoś wlał motodoktora lub jakiegoś ceramixa z marketu który robi z oleju galaretę to wiadomo że roz :cenzura: ie tym silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 01:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
Mysle ze ceramizer nie jest zly. Ci co wlali raczej nie narzekaja nawet po kilkudziesieciu tys. kilometrów. Wiara czyni cuda. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 07:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Ostatnio czytałem artykuł, gdzieś w auto-świat, wyraźnie tam napisali ze obecne ceramizery nic innego nie robią jak tylko ścinają olej który jest po prostu robi sie gęściejszy :] , i mimo ze czasami auto przestaje dymić czy tez ciszej chodzi to efekt jest ten tylko i wyłącznie tymczasowy..(do pierwszej poważniejszej awarii, jeżeli ktoś przesadzi z ich dawkami) ;) Wyraźnie napisali ze lepsza metoda na zużyty silnik jest zastosowanie oleju mineralnego oraz jego uzupełnianie w razie potrzeby (wiadomo minerał to nie są duże pieniądze) niż używanie ceramizerów i tych podobnych... ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Radom, RadzyĂą P.
COUPE napisał(a):
wyraźnie tam napisali ze obecne ceramizery nic innego nie robią jak tylko ścinają olej który jest po prostu robi sie gęściejszy

na takiej właśnie zasadzie działa motodoktor, a ceramizer ma "odkładać" się na pracujących elementach silnika i dodatkowo zmniejsza tarcie czy jakoś tak.
i wiem to z wykładów na temat olejów i środków smarowych a nie z gazety czy innych ciekawych źródeł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 17:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
COUPE napisał(a):
ze lepsza metoda na zużyty silnik jest zastosowanie oleju mineralnego oraz jego uzupełnianie w razie potrzeby (wiadomo minerał to nie są duże pieniądze) niż używanie ceramizerów i tych podobnych...


Masz rację, zawsze można zalać 15w40, a w późniejszym etapie 20w40 :hyhy:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
jurexxx napisał(a):
Masz rację, zawsze można zalać 15w40, a w późniejszym etapie 20w40 :hyhy:
jurexxx napisał(a):
Masz rację, zawsze można zalać 15w40, a w późniejszym etapie 20w40 :hyhy:


Jak jest silnik dorznięty, to chyba innego wyjścia nie ma, no prócz remontu ;)

Kiedyś jak miałem po firmowa DAEWOO NEXIE( :hurra: za bardzo śmieszne pieniądze :hurra:) , to ten silnik tak chlał olej ze na miesiąc to musiałem kupywać3- 4L :super: (ale tez miał wycieki duże) :D

Przez rok jego eksploatacji, stwierdziłem ze nie ma sensu wymieniać oleju :ok: No i nigdy nie wymieniłem :rotfl: :rotfl: :rotfl:

A co najśmieszniejsze sprzedałem ja jakimś śmiesznym ALA handlarzom z 1100 przybitką, to jest złoty interes ;) Po miesiącu ich spotkałem na giełdzie, i z zadowoleniem mówili ze auto poszło gdzieś za granice :przestraszony: :przestraszony: ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
ok koledzy daje sobie spokój z tym do silnika. :kwasny: nie ma co. ale tu nasuwa sie kolejne pytanie czy nie zastosowac go do skrzyni biegów ? biegi wchodza jak w czołgu, ciezko, a przy duzych obrotach jeszcze gorzej. :/

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 22:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
rafalbazar napisał(a):
ok koledzy daje sobie spokój z tym do silnika. :kwasny: nie ma co. ale tu nasuwa sie kolejne pytanie czy nie zastosowac go do skrzyni biegów ? biegi wchodza jak w czołgu, ciezko, a przy duzych obrotach jeszcze gorzej. :/

a sprawdzałeś czy jest olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 22:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
rafalbazar napisał(a):
biegi wchodza jak w czołgu, ciezko, a przy duzych obrotach jeszcze gorzej.
A ze sprzęgłem nie miałeś żadnych problemów?

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL