BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 sierpnia 2025, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] koło dwumasowe, sprzęgło troche inaczej
PostNapisane: 2 października 2009, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
przepraszam z góry administratorów za kolejny tego typu temat, ale chciałbym tu dokladnie przedstawic moj problem.

otóż w moim e39 2,5tds co jakis czas raczej na cieplym silniku i biegu jałowym zaczyna sie gluche klekotanie i trzesienie samochodem. klekotanie pojawia sie czasem a najczesciej objawy klekotania poprzedzane sa trzesieniem cala buda. ktos kiedys powiedzial mi ze to moze byc kolo dwumasowe, ale nie konicznie. moze byc inna powod trzesienia, który powoduje wstrzasy kola dwum. i jego klekotanie.

zauwazylem ze na forum opisywane sa przypadki, w ktorych wcisniencie sprzeegla pomaga. u mnie sie tak nie dzieje. pomaga lekkie dodanie gazu, wtedy samochod wraca do normy. przy gaszeniu silnika z wcisnietym pedalem czy puszczonym nie sluchac klekotania.

takie objawy pojawiaja sie najczesciej w korkach gdzie duzo wachluje sie sprzeglem i biegami. w trakcie tego klekotania i trzesiawy sa lekkie wachniecia na obrotach w gr. 100 - 200 obr/min, ale wydaje mi sie ze to przez ta trzesiawke. silnik zarowno na cieplym i zimnym silniku przcuje jak zegareczek.

zauwazylem rowniez, ze przy ruszaniiu z jedynki jakby sprzeglo sie troche uslizgiwalo i odczuwam trzesienie lekiie na tylnej osi. moze to wszystko cos z wałem, jego zawieszeniem itd.???

pomocy !!


Ostatnio edytowano 7 października 2009, 13:29 przez filipesko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2009, 21:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Mogą to być poduszki pod silnikiem... Takie jest moje zdanie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 05:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
Czy przez poduszki nie trzesloby na okraglo? Jak mozna stwierdzic ich zuzycie? Jakies inne pomysly?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 08:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
filipesko napisał(a):
Czy przez poduszki nie trzesloby na okraglo? Jak mozna stwierdzic ich zuzycie? Jakies inne pomysly?


Ja to bym raczej stawiał na zasilanie. Jak klekocze na wolnych to pewnie dawka paliwa jest nierówna z jakiegoś powodu. Komp stara się utrzymać stałe obroty ale jak w którymś cylindrze np. wypadnie cykl spalania to dodaje do następnego większą dawkę paliwa co powoduje gwałtownego kopa w budę bo przecież silnik jest podparty.

zacząłbym standardowo od przepływomierza itd.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: golenĂłw
poduszki jak są zerwane,to ma się wrażenie jakby całe przednie zawiesie miało się rozk...ć ze szczególnym stuknięciem przy ruszaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
henix napisał(a):
filipesko napisał(a):
Czy przez poduszki nie trzesloby na okraglo? Jak mozna stwierdzic ich zuzycie? Jakies inne pomysly?


Ja to bym raczej stawiał na zasilanie. Jak klekocze na wolnych to pewnie dawka paliwa jest nierówna z jakiegoś powodu. Komp stara się utrzymać stałe obroty ale jak w którymś cylindrze np. wypadnie cykl spalania to dodaje do następnego większą dawkę paliwa co powoduje gwałtownego kopa w budę bo przecież silnik jest podparty.

zacząłbym standardowo od przepływomierza itd.


hm... W maju mialem pompe wtryskowa w regeneracji. Moze w tym rzecz? A swiece, kable moga miec znaczenie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 października 2009, 18:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
filipesko napisał(a):
A swiece, kable moga miec znaczenie ?


w 525 tds ??
o jakie kable chodzi bo się pogubiłem już


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 07:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
:)
chodzilo mi o kable WN, ale nie znam sie bo pierwszy raz jezdze dieslem :)
to maja swiece znaczenie czy nie ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 07:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Z tego co pamietam to ktos jjuz pisał na forum o tym ze czasami mu silnik sie trzesie na luzi i u niego było cos takiego ze pierwszy wtrysk przelewał paliwko po wymianie wtrysku wszystko wróciło do normy moze u Ciebie tez to jest. Ale jak masz takie objawy stawiałbym na zasilanie paliwowe :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 08:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
kurde
zadzwonie do pompiarzy moze oni cos stwierdza...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 08:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
filipesko napisał(a):
:)
chodzilo mi o kable WN, ale nie znam sie bo pierwszy raz jezdze dieslem :)
to maja swiece znaczenie czy nie ??



A tak są w dizlu? :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
:) dobra dobra

a co z tymi swiecami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 13:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
filipesko napisał(a):
:) dobra dobra

a co z tymi swiecami?


swiece żarowe maja wpływ jak odpalasz auto . Jak tylko jedna nie grzeje to na tym garze paliwo później jest zapolone niż na pozostałych i wtedy może silnik drgać ale tylko jak jest zimny póxniej już nie :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
dobra to jeszcze jedno pytanie. czy walniete wtryskiwacze mozna odczytac z diagnostyki komputerowej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 14:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
filipesko napisał(a):
dobra to jeszcze jedno pytanie. czy walniete wtryskiwacze mozna odczytac z diagnostyki komputerowej?
no tutaj odpowiedzą ci spece od kompów a na naszym forum jest kilku :]

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: tczew
wszystko sie wyjasnilo. sterownik na pompie zaczal padac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL