BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 07:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] termostat m50b25
PostNapisane: 3 października 2009, 21:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Cześć....

Mam pytanie - jaki termostat kupić? CHodzi mi o temp otwarcia. Z samochodu wyjąłem taki co ma na sobie napisane 88st. Z kolei znajomy który mi części załatwia mówi że najczęściej sprzedaje się taki co ma 80. No i nie wiem jaką temp wybrać...? A biorąc pod uwagę ewentualne skutkuki przegrzania z których słynie m50 to boję się nie wziąć zbyt "gorącego" :/

I druga sprawa: patrząc na schemat http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 zastanawia mnie punkt 7 i 8. Ja w ogole nie mialem tych uszelek w aucie! A nic nie ciekło... powinny byc obie? Jedna z nich? Żadna? Oring był ale tylko on... Moze ze starości się te uszczelki zdematerializowaly (o ile to możliwe) więc wtedy jakie powinny być w zestawie?

Pzdr

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 01:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 49
Lokalizacja: wietnam
Moje BMW: e36 316
Kod silnika: m40
jak mam 80 termostat - wymieniałem jakieś pół roku temu ,i jest ok

uszczelek nie miałem - ale kupiłem silikon tak dla pewności

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dokładnie
PostNapisane: 4 października 2009, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Ja też mam na silikon i jest gicior.
U siebie mam 88 C tak jak fabryka wkładała, inżyniera nie poprawisz.
Tylko gdy dajesz na silikon, nałóż go i tylko lekko załap śrubki żeby silikon lekko powychodził na boki, dopiero po 2-3 godz dociągnij do końca.
Będzie ok.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 10:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no właśnie też wezmę 88st zwłaszcza ze zima idzie ;) A co do uszczelek to tez myslałem o silikonie ale jakos tak dziwnie wszystko za silikon składać ;)

dzieki za pomoc

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 10:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: Warszawa
ja miałem obudowę nową termostatu i była uszczelka i nie było potrzeby klejenia... Ja bym się kupił nową uszczelkę...

_________________
Obrazek

www.privlesson.webs.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: No tak ale
PostNapisane: 4 października 2009, 11:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Generalnie to masz rację, tylko jak ja wziąłem się za wyminę to jak już rozebrałem to okazało się że ta uszczelka tam idzie.
A o 19:z groszem to ciężko wykombinować uszczelkę, więc silikon tu ratował sytuację.
Oczywiście jeśli jest możliwość taką uszczelkę zakupić to jak najbardziej polecam, ale gdy auto rozebrane a tu np. sobota wieczór a w niedziele do kościoła :) trzeba jechać heee i wtedy trzeba sobie radzić.
U mnie tak śmiga już chyba 2 lata :P nie narzekam.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 22:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja oddałem termostat do wymiany (kupiłem 80st i z zupełnie inną uszczelką) i mam jutro dostać 88st i narysowałęm jak uszczelka ma wyglądać coby tym razem było ok ;) bedzie dobrze a jak nie to tez pykne silikon - jak mówiłem to u mnie teraz nie było śladu uszczelek chyba tylko właśnie trochu silikonu ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 19:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
założony termostat 87stopni, auto dogrzewa się błyskawicznie :D:D

nie wiem tylko czy to powód do niepokoju ale temp powinna być tuż poniżej pionu czy może być też równo w pionie lub nawet minimalnie powyżej? (powyżej oznacza tu dosłownie włos za pionem). co prawda miałem okazje tylko raz zagrzać furacza po wymianie i musze zobaczyc kilka razy ale czy to powód do niepokoju? ilość płynu jest ok, układ odpowietrzony...

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Dobrze jest
PostNapisane: 6 października 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 444
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
U mnie temp. stoi minimalnie za środkową kreską jak stoję, jak jadę to na baczność.
Trzeba pamiętać że silniki spalinowe to tak na prawdę silniki cieplne, czyli 30% energii jest wykorzystane do przeniesienia napędu a reszta psu w dupę czyli wytworzone ciepło.
I tu od wieczna walka z jego utrzymaniem na pewnym poziomie.
Idealna temp pracy silnika to 90C. Reszta ciepła (energii) jest nie wykorzystana i zostaje pochłonięta przez układ chłodzenia.
Gdyby zrobić silnik z materiałów, które wytrzymałyby około 2000C praktycznie 99% wytworzonej energii przy spalaniu paliw byłoby wykorzystane do napędu.
Do tego dochodzi praktycznie minimalna emisja spalin gdyż przy takiej temperaturze wszystkie uboczne pierwiastki uległby spaleniu już na poziomie cząsteczkowym.
Materiały typu wolfram, czy ceramika byłyby idealne tylko ile taki silnik by kosztował, więcej niż całe auto ze zwykłym silnikiem spalinowym.

No cóż może kiedyś :)

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
pozostaje tylko założyć wątek "swap elektryki z priusa do e60 m5" :P wtedy masz 70% sprawności :D

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 21:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
dziś wreszcie miałem okazję ruszyć auto dalej niż 3km. temp waha się pomiędzy idealny pion a włos powyżej... mam nadzieję że w lato będzie tak samo i wtedy jest gitara :D

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL