BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 09:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Na zimnym pracuje lepiej .....
PostNapisane: 6 października 2009, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam chłopaki czy ktoś mi doradzi, mam niesamowite wrażenie że auto na zimnym silniku i jak jest niższa temp. chodzi lepiej niż nagrzane .... ktoś ma jakąś sugestie ?? Jakiś czujnik moze??;>

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
chodzi lepiej bo na ssaniu chyba jedziesz :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 października 2009, 22:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
też tak miałem
odpowiedzialny jest zato czujnik od temperatury powietrza dolotowego ten w kolektorze dolotowym.
Jak sterownik silnika widzi że temperatura powietrza jest niska ustawia program (mape) gdzie wzbogaca mieszanke, zmienia kąt wtrysku itp.
Bo sterownik w niskich temperaturach może sobie na to pozwolić nie przegrzewając silnika, a w wyzszych temperaturach od 20 stopni cencjusza sterownik zmienia program na taki wktórym silnik nie uzysuje pełnej mocy i niema takiej łatwej możliwości przegrzania silnika.
Czyli żeby w upalny dzień mieć taki zrywny silnik wystarczy oszukać sterownik że temperatura powietrza zasysanego jest niższa.
Można to zrobić przez zamontowanie opornika (koszt ok. 10 gr) w przewodzie do tego czujnika lub są aukcje na allegro nazywane chipami (opornik) np. http://moto.allegro.pl/item751990505_prawdziwy_tuning_chip_47hp_najtaniej_wysylka.html

->pomogłem naciśnij


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 13:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
marcinbig napisał(a):
Czyli żeby w upalny dzień mieć taki zrywny silnik wystarczy oszukać sterownik

A nie ma to jakiś negatywnych skutków zastosowanie takiego opornika z Allegro? Na jaki wzrost mocy można liczyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 13:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 322
Lokalizacja: Będzin
Moje BMW: E36,316i
gdzie w e36 316i włacza się ssanie :zdziwko:

_________________
Zobacz Moje E36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 15:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
negatywne skutki to sądze że tylko wzrost spalania ale większy wzrost mocy
tylko podczas montowania nie zrób zwarcia
a odczucie jest takie jakbyś miał ten sam silnik tylko nówka z fabryki (mocniejszy i nie taki ospały)
wcale nie muśisz kupować na allegro możesz sam go zrobić i to na potencjometrze co będziesz sam regulował lub wyłączysz ten "chip" wracając do oryginału.W google wpisz czujnik iat i się dowiesz więcej.
Ale zaś na allegro mają takie oporniki co wpinasz się wtyczkami między czujnik a przewód bez cięcia lutowania.

kolego idolize89, ssania się nie włącza robi to sterownik silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 16:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
marcinbig napisał(a):
Jak sterownik silnika widzi że temperatura powietrza jest niska ustawia program (mape) gdzie wzbogaca mieszanke, zmienia kąt wtrysku itp.
Bo sterownik w niskich temperaturach może sobie na to pozwolić nie przegrzewając silnika, a w wyzszych temperaturach od 20 stopni cencjusza sterownik zmienia program na taki wktórym silnik nie uzysuje pełnej mocy i niema takiej łatwej możliwości przegrzania silnika.


Skąd te rewelacje?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 19:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
skąd te rewelacje
też miałem e36 jak autor tematu ale silnik 1.8 m40.
Dziennie dojezdzałem do pracy aż przyszła jesień rano o 5.00 temperatura na zewnątrz była coś około 9 stopni, dało się wyczuć że z nadejściem żimnych poranków auto lepiej zbiera (trasa do pracy to kręta droga) nawet jak silnik się dawno zagrzał.
A po pracy o godzinie 14.00 temp. na zewnątrz około 22-26stopni auto było wyrażnie słabsze takie ospałe całą trase do domu.
I ciekaw czemu tak się dzieje szukałem i znalazłem temat o tym czujniku.
A że części miałem i znam się na elektronice to zrobiłem ten "chip" na włączniku pod maską.
I to było to auto miało wyczuwalny lepszy kop, w drodze po pracy miałem dużo czasu na testy.

Mój post nie jest reklamą tylko odpowiedzią do autora tematu, możesz sam to zrobić tak jak ja nic nie kupować, a miałem ten sam efekt co autor tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 149
Lokalizacja: Okolice Bydgoszczy
Moje BMW: E36 316i
Kod silnika: M43
Dzięki Marcinbig za wyjaśnienie o co w tym biega :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 21:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nie wiem czy sie smiac czy płakać z odpowiedzi i z zadanego pytania :wstyd: to wy nie wiecie ze zimne powietrze lepiej sie spala ma wieksza zawartość tlenu i spalanie benzyny staje sie ''mocniejsze'' ... podstawewe pytanie pewnie jako dzieci marzyliscie o nitro wiec teraz pytam czy wiecie co to nitro i czemu dziala tak a nie innaczej? tylko niech nikt mi nie mowi co ma piernik do wiatraka.... :wstyd: :wstyd:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 21:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
variant, +1, ratujesz mój spokojny sen chłopie bo już myślałem że się będę musiał rozpisywać ;)

Ta część wypowiedzi kolegi która zacytowałem wyżej to tzw bullshit (czyt. bólszit). Część wniosków owszem poprawna i jak najbardziej mieszanka jest na podstawie tego sygnału zmieniana to jednak tok rozumowania i przyczyny zjawiska zupełnie nieprawdziwe.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 21:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 139
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: 520i e39
wiem o tym że żimne powietrze ma więcej tlenu
ja tu niczego nie wćiskam pisze jak miałem w poprzednim bmw e36
chciałbym wam ( TomekB, variant, ) to udowodnić i zetrzeć ten uśmiech z twarzy, mam nadzieje że autor tego tematu może włoży taki oporik i opisze jak jest

myśle że to ostatni mój post w tym temacie,
auto po tym nie miało 500KM tylko lepiej się zbierało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
TomekB napisał(a):
variant, +1, ratujesz mój spokojny sen chłopie bo już myślałem że się będę musiał rozpisywać ;)

Ta część wypowiedzi kolegi która zacytowałem wyżej to tzw bullshit (czyt. bólszit). Część wniosków owszem poprawna i jak najbardziej mieszanka jest na podstawie tego sygnału zmieniana to jednak tok rozumowania i przyczyny zjawiska zupełnie nieprawdziwe.


Co masz na myśli? Jakie przyczyny? O czym mówisz? :niepewny:

Zasada prosta więcej paliwa, więcej mocy, takie oporniki robią w TDI i widać efekty, ale... mam jedną wątpliwość

marcinbig wytłumacz gdzie można sie wpiąć z kablami i jaki potencjometr kupić a sobie wstawię ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 09:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ludzie, jak jest zimno to "idzie" lepiej bo zimne powietrze ma większą gęstość i w związku z tym więcej tlenu dostaje się do komory spalania.

Więcej tlenu -> więcej mocy.
Więcej paliwa -> bez tlenu kupa a nie więcej mocy (prawie, o tym później).

Czujnik IAT występuje zazwyczaj tam gdzie przepływomierz sam z siebie nie potrafi określić masy powietrza zasysanego do silnika a określa jedynie jego objętość. Żeby to przeliczyć na masę potrzebna jest informacja o temperaturze (bo różna temperatura - różna gęstość).

Z sygnału przepływomierza DME określa sobie (nie wprost, to jeden z czynników) ile paliwa musi podać do kanałów żeby osiągnąć zakładany skład mieszanki. Dodatkowym ważnym czynnikiem jest sprzężenie zwrotne z sondy lambda.
Teraz co robi opornik? Oszukuje kompa że powietrze jest zimniejsze a więc i jego masa wpadająca do silnika jest większa. Co robi komp? Podlewa nieco więcej. Dlaczego to ma szanse zadziałać? Bo w niskich i średnich obciążeniach większość DME dąży do utrzymania stechiometrycznej mieszanki (lub nawet ubogiej) podczas gdy najlepszy średni moment otrzymuje się zazwyczaj na mieszance bogatej. Dlaczego to ma mały sens? Dwie sprawy - korekcja z lambdy, sterownik szybko zauważy że jest za bogato jak na jego docelową mapę AFR i zacznie zapewne korygować ujemnie oraz w przypadku maksymalnego obciążenia silnik i tak pracuje na bogatej mieszance więc kolejne dolewanie prędzej coś popsuje niż naprawi.

Stąd i moje twierdzenie o tym co kolega napisał o jakichś innych mapach, przegrzewaniu i większych mocach.

Inna sprawa to opowiadanie że "idzie" lepiej. Powiem wam że na stożku "idzie" o wiele lepiej :P Zróbcie sobie ślepy test albo sprawdźcie na hamowni :) Poprawa o ile będzie (bo w niektórych przypadkach to możliwe) to rzędu niewyczuwalnego dupohamownią.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
no właśnie tak myślałem o tej lambdzie ze możne odcinać...
ale teraz sobie pomyślałem, że można dodać stożek i powietrza będzie więcej a skoro zupy będzie więcej i powietrza to może mieć to jakiś sens


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 16:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Weź pod uwagę że to też do pewnego stopnia działa w drugą stronę i jak będzie rzeczywiście więcej powietrza to komp zwiększy też dawkę paliwa, bez potrzeby takich ingerencji.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 16:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
No nie dokładnie bo jakby samo założenie stożka coś dawało, to w bmw każdy by miał a niestety wiesz jak jest ze stożkami...
ale taki mod możne pomóc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 października 2009, 20:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
A więc tak ...... czytam dopiero teraz bo nie miałem kiedy. Druga sprawa wg mnie zbędne są teksty typu: " to jeździj na zimnym silniku itd" bo to chłopaki troche dziecinne. Następnie nie mam 1.8 m40 tylko 1.8is m42, i może mój błąd ale nie wiem gdzie w kolektorze dolotowym jest czujnik tem. pow. gdyż powinien być chyba obok czujnika położenia przepustnicy a w tym modelu go nie ma. Jeśli chodzi o filtr powietrza to oczywiście mam wkładkę K&N, bo stożek to niezbyt dobra rzecz w bmw....., sondę mam nową więc nie ma nic wiele do tego.

Więc jak ktoś mam pomysł od czego może to jeszcze zależeć to proszę o sugestię (byle nie od lepszego spalania w zimnym bo kiedyś było ok a teraz nie jest a powietrze się nie zmieniło).

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL