Witam wszystkich!
Ja również mam problem z 5 biegiem, który nie chce wrócić na "swoje miejsce". Temat przerabiałem ze dwa miesiące temu. Chciałem pozbyć się problemu podczas wymiany sprzęgła.
Zamówiłem zestaw naprawczy 23 11 7 542 726 - kolega mCk ma ten sam zestaw - niestety ta tuleja nie jest przeznaczona do naprawy biegu 5 lecz wstecznego (często występuje ten sam problem). Tuleja, która jest potrzebna do naprawy 5 jest "pełna", nie ma przecięcia. Nie znam numeru części tej właściwej przez co sam nie mogę pozbyć się problemu
Sama naprawa wygląda tak:
Koledzy z USA napisał(a):
I didn't take as many pictures here. This one shows the locking pin for reverse already done (blue cap at top center). It's essentially the same deal as the shift catch pins except there's an internal snap ring holding each cap. Remove the snap ring, punch a hole in the plastic-coated metal sealing cap, and remove it with the slide hammer. The sealing cap is removed for 5th gear in this picture, and the end of the spring is visible. It's the bore beneath the blue sealing cap for the reverse locking pin.

Remove the locking pin (BMW mirror switch removal tool used again here), then carefully remove the old unlined bushing by tapping a small screwdriver or the like between the bushing and the bore.at the bushing's split. One you've got enought of it pried up, you can pull it out with needlenose pliers.

Unlike the old bushing, the new one is lined (presumably a PTFE mix). the 5th gear locking pin was sticking on the old bushing pretty badly. It slides easily in the new bushing.

Use another BMW drift tool to tap the bushing into place. There are different drifts for the 5th and reverse gear bushings. Same diameter but different final depth.

Correct depth is when the large diameter of the correct drift hits the transmission housing.
The one that goes deeper (023) is for the reverse bushing, the shallower one (022 shown below) is for the 5th gear bushing.

Dodatkowe informacje z BMW:
Rozpoznanie problemu
Naprawa
Następna sprawa. Wymiana części nr 7, 10, 11 i dodatkowo w moim przypadku 3 (miałem wkręconą śrubkę Oo) znacznie poprawia precyzję zmiany biegów. Wczoraj wymieniałem
