BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 10:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Niedogrzewa się czy to normalne??
PostNapisane: 18 października 2009, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: WieluĂą
Witam

Mam problem gdyz latem zostala wymieniona pompa wody i visko oprocz tego sprawdzony termostat ktory jest oryginalny i sie normalnie otwiera, wszystko bylo okej temperatura zawsze w pionie, poki temperatura na zewnatrz byla w okolicach powyzej 10 stopni, teraz jak jade na trasie przy tych temperaturach ktore sa temperatura wody jest lekko ponizej pionu, jak tylko sie zatrzymam na swiatlach jakis to wskakuje na pion, czy to normalne?? Czym moze byc spowodowane. Silnik to m52b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E60 535d
nie to nienormalny objaw... mam ten sam silnik i u mnie po osiagnieciu pionu wskazowka ani nie drgnie przy tych temperaturach, przy nizszych zreszta tez....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: skierniewice
mam to samo w 735 i chyba to bedzie wina termostatu,za pozno sie zamyka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 21:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
Może układ zapowietrzony?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 270
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
mialem taki objaw w innym samochodzie, marki vw i po zmianie termostatu jak reka odjal.

_________________
AvusBlue 318iS Coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 października 2009, 23:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Alex888 napisał(a):
To całkiem normalne.


Ludzie, jak macie pisać takie bzdury to lepiej nie pisać! :mur:
Jak normalne? Inżynierowie to tak wykminili?
Wymień termostat i będzie git :ok:
A ty alex888 pewnie masz głowicę pękniętą :wstyd:

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Temat zostal oczyszczony. Kolejne bzdurne wypowiedzi beda odpowiednio nagradzane!

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 09:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
Wiesz,to że latem termostat był jeszcze dobry nie oznacza,że teraz też jest.Miałem podobny problem w m42,po wymianie termostatu wskazówka od temp. stoi jak po viagrze.Spróbować awrto bo możesz to zrobić sam a części nie są drogie,pamiętaj tylko żeby kupić termostat razem z uszczelką albo dokupić samą uszczelkę,bo pewnie też będzie do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
bidsko napisał(a):
pamiętaj tylko żeby kupić termostat razem z uszczelką
termostaty do M43 są razem z uszczelką sprzedawane.

Też obstaję za termostatem. nie domyka do końca i jest obieg przez chłodnicę wtedy kiedy powinien być obieg zamknięty (mały obieg, z pominięciem chłodnicy) przez co studzi płyn chłodniczy, jak stajesz na światłach to termostat się otwiera (duży obieg) na tyle żeby utrzymywać temperaturę.

W dziale "Zrób to sam" opisałem jak wymieniałem termostat w M43.jak by co to możesz zerknąć :D

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 09:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 89
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Moje BMW: e36
Kod silnika: M42b18, M52b28
Fakt, nie jestem inżynierem. Wiem tylko że inżynierowie w Bawarji wymyślili te samochody, ale później napisali również instrukcję obsługi tych pojazdów. Wiem, pewnie jestem jedyny, który takie rzeczy czyta, bo w końcu co to za wiedza dla "fachowców". Dla mnie jednak jest to wiedza ze źródła, a tam nigdzie nie pisze że wskazówka nie może drgnąć i musi sztywno stać na środku a jeśli nie to od razu głowica i takie tam, wręcz przeciwnie. A kolega pisał że wskazówka tylko trochę się odchyla. Zachęcam do przeczytania instrukcji od pojazdu, który się użytkuje.

http://wklejarka.pl/ohQIlVfwgA

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 12:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
hmm,ja przeczytałem i piszą prawdę."Temperatura między polem niebieskim i czerwonym to temperatura pracy" oczywiście,płyn chłodniczy nagrzewa się od momentu uruchomienia silnika.Ale nie powinno być czegoś takiego,że temperatura po osiągnięciu optymalnej może sobie spadać i wracać jak jej się podoba,po to jest w aucie termostat aby temp regulować,włączając lub wyłączając duży obieg.
"W razie wysokiej temp. na zewnątrz lub dużego obciążenia wskazówka może dojść aż na czerwone pole" może,jak będziesz ciągle bawarką "orał" to pewnie dojdzie,ale w normalnej jeździe to niedopuszczalne,znaczy że coś jest nie tak.
No i jeszcze jedno,skoro u większości ludzi,jest tak,że wskazówka stoi pionowo i stoi to dlaczego w tym jednym przypadku miałoby być inaczej?

W m42 są osobno,uszczelka droższa niż trermostat :zdziwko: nie wiem czy w m43 termostat nie jest wraz z obudową wymieniany,tak mi się coś w głowie tłucze,że w starszych modelach są rozbieralne później już nie,jak źle gadam to mnie poprawcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 12:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
bidsko napisał(a):
nie wiem czy w m43 termostat nie jest wraz z obudową wymieniany
zgadza się, i też nie jest tani (w porównaniu z samym termostatem do innych silników)

Tu mój opis wymiany http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32415

tak w ogóle to się zgadzam z Tobąbidsko

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 89
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Moje BMW: e36
Kod silnika: M42b18, M52b28
W m43 termostat jest razem z obudową. Być może problemem jest uszczelka, która przepuszcza płyn do chłodnicy pomimo zamknięcia termostatu i wtedy płyn się schładza pomimo sprawnego termostatu.
U mnie jest tak że w temperaturach powyżej +10 stopni temperatura jest cały czas na środku ale gdy temperatura spada to również czasem spada temp silnika wszczególnie przy zjeździe z góry hamując cały czas silnikiem. Dzieje mi się tak zarówno w m42 i m43 i ponieważ w obydwu autach jest tak samo pomyślałem że to normalne.
Ps. w obydwu autach głowice mam dobre :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M42B18
No,a już myślałem,że się tu kłóci będziemy,ale...BMW łączy ludzi :rotfl:
takie małe ot (mam nadzieję,że narty nie będzie) :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Niedogrzewa się czy to normalne??
PostNapisane: 24 grudnia 2009, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 89
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Moje BMW: e36
Kod silnika: M42b18, M52b28
Wiem że to już stary wątek ale czasem przegląda się stare fora, żeby zdobyć informacje, a kolega molic nie napisał co w końcu u niego wyszło, więc dodam od siebie, że po sprawdzeniu termostat u mnie był uszkodzony i po wymianie wszystko wróciło do normy. Znowu się coś nauczyłem :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL