BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 16:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
ze sprzeglem problemów nie było, a oleju nie sprawdzałem a ile go powinno byc jest tam jakas miarka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
oleju w skrzyni powinnno być równo z dolną krawędzią kurka wlewu

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 18:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Po 1 Taki Temat już był.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
A po drugie, wnukus proponuje troche zbastować, bo gdybyś wszystko wiedział na temat silników itd to "Tadeusz" nie kwitł by teraz pod lipą a dalej by się turlał po drogach...

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 18:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
sory że tak dużo tego:
"Chciałbym jeszcze raz powrócić do tego tematu, ze względu na pewne doświadczenie przeprowadzone w ostatnią sobotę, osoby biorące w tym udział: Ja zainteresowany tematem,
Mechanik samochodowy z wieloletnim doświadczeniem (raczej sceptyk), inżynier mechaniki silnikowej ( kompletny wróg tego typu rozwiązań ).
Urządzenie testowe to wiertarka kolumnowa, cztery komplety po 5 kul metalowych, stożki metalowe w tej samej ilości co kule, olej silnikowy 10W40, Preparaty XADO, MILITEC, MOTOR-LIFE, XERAMIC, AUTO-REPAIR. Do tego 1kG ciężarek do obciążenia dźwigni wiertarki oraz takie sprytne coś co pokazywało obciążenie jakie występuje na trących powierzchniach.
Test1: sam olej bez dodatków, czas do zatarcia kuli o stożek około 1 min dużo dymu i ciepła
obciążenie 1( to znaczy do końca skali w czasie przed zatarciem)
Test2: olej z dodatkiem XADO czas do zatarcia ( nie zatarło się ) sporo ciepła obciążenie0.78
skali, powierzchnia po teście widoczne ślady pracy
Test3: olej z dodatkiem MILITEC czas do zatarcia nie zatarło się obciążenie 0.65 i spadało
w czasie testu do 0,56 powierzchnia po teście niewielkie ślady pracy.
Test4: olej z dodatkiem MOTOR-LIFE winiki jak z dodatkiem MILITECA
Test5: olej z dodatkiem XERAMIC czast do zatarcia nie zatarło się obciążenie 0.70 i malało
do 0.63, powierzchnia po teście widoczne ślady pracy
Test6: olej z AUTO-REPAIR wyniki jak z XADO
Testy zostały powtórzone 3 razy wyniki były identyczne.

Kolejne dwa testy wykonano na zestawach testowych które przez tydzień były zanurzone w oleju z dodatkiem preparatów, i wyniki były inne.
Wszystkie próbki po tygodniowym moczeniu w czasie testu zachowywały się podobnie,
To znaczy że żadna nie zatarła się obciążenie było niższe niż przy pierwszych Testach, ślady zużycia były mniej więcej jednakowe.
Wnioski końcowe:
Najszybciej działającym środkiem jest MILITEC i MOTOR-LIFE ( wrażenie że jest to to samo)
Wszystkie wymienione preparaty coś robią z powierzchnią metalu( jedne szybciej inne po czasie)
Osoby biorące udział w teście: Ja zadowolony z przeprowadzonego testu.
Mechanik samochodowy skontaktował się z firmą
dystrybutora z prośbą o więcej danych na temat tych
środków.
Inżynier pokiwał głową zabrał pozostałe ilości oleju z
preparatami i powiedział że się jeszcze odezwie.




Nie namawiam nikogo do stosowania, był to tylko test wykonany z ciekawości, napewno niezbyt fachowo ale jakiś tam pogląd na zachowanie metalu dał.

(a tak w nawiasie to myślałem że wyniki będą inne, że to kolejny penetrujący kieszeń wymysł)


TESTU CIĄG DALSZY!!!!!!!!!!

Wczoraj w godzinach rannych preparatem AUTO REPAIR został potraktowany silnik legendy Polskiej motoryzacji samochodu Warszawa 223, silnik jeszcze na chodzie ale już mocno stetrany, dźwięki jakie wydawał niewiele już przypominały dźwięk silnika ( raczej dawno nie smarowanej kosiarki )po dodaniu preparatu 30 min na wolnych obrotach i w drogę. do dzisiaj do godziny 8 rano samochód przejechał na trasie 560 km ( to nie była jazda tylko pod potrzeby testu, ale normalna trasa robocza tego auta ).

Pierwsze wrażenia po powrocie:
Wyciszenie silnika może jeszcze nie wzorcowe ale napewno jest znacznie lepiej.
Temperatura cieczy chłodzącej obniżyła się!!!!!!!!( ale to zostało zauważone dopiero dzisiaj przy powrocie do domu, jest chłodniej niż wczoraj więc to jeszcze do sprawdzenia)
Co najważniejsze start zimnego silnika jest lżejszy, tzn. przed wlaniem preparatu rozrusznik kręcił wolniej i potrafił się zająknąć, teraz jest znacznie lepiej.
Ciśnienie oleju bardziej stabilne, przed eksperymentem trohę wskazówka biegała.

Ogólnie nic się nie popsuło a można powiedzieć że nawet poprawiło.

Dzisiaj rano tym preparatem został potraktowany silnik Fiata 126P z 1988 roku nie tykany od nowości jak pracował to nie muszę pisać oraz skrzynia biegów preparatem Auto-repair do skrzyni biegów, auto pojechało w trasę Gdańsk, Szczecin jak dobrze pójdzie to i z powrotem jakieś 800 km łącznie jutro rano wraca ( daj Boże ). Napisze co i jak.

Mam jeszcze trzy auta do testu ( nie moje, odważnych znajomych )
VW 1,6 diesel przebieg sinika 270000
Polonez zagazowany przebieg nieznany bo wysiadł 5 lat temu licznik km
Skoda 105 S przebieg bliżej nieokreślony bo już sie licznik przekręcił
Wszystkie auta miały być w najbliższym czasie zezłomowane więc jeśli te preparaty to kicha strat nie będzie.

Jutro następna wiadompść po powrocie malucha.

TESTU CI DALSZY!!!!

Rano POWRÓCIŁ Fiat 126P przejechał łącznie około 830 km.
Przedstawiam relacje kierowcy:
w drodze powrotnej nie trzeba było otwierać tylnej klapy do poprawy chłodzenia, Wylot wydechowu po wielu latach zrobił się jasny, po za tym nie zauważono innych zmian, test spalania będzie przeprowadzony w mieście w sobote tyle o silniku.
Natomiast skrzynia biegów zachowuje się znacznie lepiej:
łatwiejsze przełączanie biegów, cichsza praca skrzyni ( prosił aby to zaznaczyć bo to wyraźnie odczuł)
Ogólnie pojechał, wrócił ( nawet jego to ździwiło ) nic się nie działo niepokojącego.

Wczoraj po południu zostały potraktowane preparatem pozostałe auta:
VW diesel 2 dawki do silnika 1 do skrzyni biegów
polonez zagazowany 2 dawki do silnika 1 do skrzyni biegów
Skoda po 1 dawce ( to auto sprawowało się słuchowo najlepiej)

we wszystkich autach został pomierzony prąd rozruchowy przy starcie silnika
nie mając innych możliwości ustaliliśmy że jeżeli prąd rozruchowy po teście będzie niższy, to oznacza że spadły opory tarcia ( nie wiem czy to dobry pomysł ale jakoś tak mi to przyszło do głowy)

Samochód Warszawa nadal jeździ
w 100% można powiedzieć:
lżej zapala
wolniej się grzeje w korkach
silnik jakoby dźwięku już nie zmienił ale napewno są mniejsze wibracje ( test szklanki z wodą opracowany na potrzeby niniejszego doświadczenia)

Podsumowując:
Narazie nic złego się nie stało auta jeżdzą, kierowcy nie narzekają

W między czasie inżynier ( ten co był wrogiem i się śmiał ) przeprowadził test:
2 okrągłe płytki wykonane ze stopu panewkowego zanurzył w oleju z dodatkiem preparatu, oraz drugi taki komplet w oleju bez niczego
oba komplety były obracane z prędkością 100 obr/min i dociskiem 0,25 kg/cmkw przez 8 godzin co 3 min docisk był zwalniany aby olej dostał sie między płytki, po tym czasie obejrzano powierzchnię płytek a wczasie testu mierzono temperaturę oleju w obu naczyniach:
jeżeli chodzi o temperaturę to w początkowym okresie można powiedzieć nie było różnic
różnice zaczęły się w 5 godzinie testu, olej z dodatkiem miał o 6 stopni niższą temperaturę na koniec testu od samego oleju.
Powierzchnia płytek zanużonych w oleju z dodatkiem wyglądała na mniej zużytą ( ale to tylko wrażenia wzrokowo dotykowe ) pomiary twardości, gładkości i zużycia będę miał na godzinę 12.
Na razie tyle

PS. żona mi zagroziła wyprowiantowaniem z powodu braku czasu dla niej.
"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Fotela
_Red_Coupe_325
Namiętnie śledzę twoje testy wypowiedzi i podoba mi się twój eksperyment i z niecierpliwością czekam na rozstrzygnięcie szkoda że tylko jeszcze nie masz do testów modyfikatora plus ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2009, 21:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
PANOWIE
DZIŚ ZALANA
BMW E36 - SILNIK `92 M50TUB25
196KM
245Nm

powodem testu sa stukające na simnym silniku szklanki.
czeka mnie jazda 200 km - max 2700 RPM
lub około 70Km/h przez 200 km
potem w okolicy 1500 km ma kończyć się proces ceramizacji.
będę informował


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: Fotela
_Red_Coupe_325 napisał(a):
PANOWIE
DZIŚ ZALANA
BMW E36 - SILNIK `92 M50TUB25
196KM
245Nm

powodem testu sa stukające na simnym silniku szklanki.
czeka mnie jazda 200 km - max 2700 RPM
lub około 70Km/h przez 200 km
potem w okolicy 1500 km ma kończyć się proces ceramizacji.
będę informował



A jakim ją teraz preparatem zalałeś ??? :) a z pozostałych testów tych przeprowadzonych wcześniej który dał najlepsze rezultaty ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 bierze olej czy ceramizer pomoże ?
PostNapisane: 2 marca 2010, 11:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: PoznaĂą
TO WAM POWINNO WSZYSTKIM PESYMISTA DU..WYJŚĆ :] http://www.ceramizer.pl/content/view/33/44/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 bierze olej czy ceramizer pomoże ?
PostNapisane: 2 marca 2010, 12:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 235
Lokalizacja: Bartoszyce
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Na pewno działa w jakiś sposób, przecież robi się testy i sprawdziany produktu. Bez tego nikt nie zezwolił by na wypuszczenie preparatu na rynek bez zamierzonego efektu. To tak samo jak by sprzedawać wódkę bez procentów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2 marca 2010, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
_Red_Coupe_325 napisał(a):
PANOWIE
DZIŚ ZALANA
BMW E36 - SILNIK `92 M50TUB25
196KM
245Nm

powodem testu sa stukające na simnym silniku szklanki.
czeka mnie jazda 200 km - max 2700 RPM
lub około 70Km/h przez 200 km
potem w okolicy 1500 km ma kończyć się proces ceramizacji.
będę informował


I jak sie autko sprawuje po 4 miesiącach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] m40 bierze olej czy ceramizer pomoże ?
PostNapisane: 2 marca 2010, 18:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 789
HDR napisał(a):

_Red_Coupe_325 napisał(a):
PANOWIE
DZIŚ ZALANA
BMW E36 - SILNIK `92 M50TUB25
196KM
245Nm

powodem testu sa stukające na simnym silniku szklanki.
czeka mnie jazda 200 km - max 2700 RPM
lub około 70Km/h przez 200 km
potem w okolicy 1500 km ma kończyć się proces ceramizacji.
będę informował


I jak sie autko sprawuje po 4 miesiącach?


a jest poprawa
jeśli kto potrzebuje w cenie około 70 zł załatwię oryginalny
nie ten z allegro
są 3 rodzaje
każde wygląda tak samo
mam od przedstawiciela bo mieszka w okolicy
mi przestały stukać. do dziś odpala łatwiej
pewnie zależy to od stanu silnika i jak mocno zużyty
ja miałem przebieg około 250 000 jak zalałtm
dziś mam prawie 300 000 i jest dobrze
nie ma negatywnych skutków
kto chce niech wierzy
V10 też zalał i doo dziś nie ma stukania
kto chce może znaleźć co pisąłem prędzej
sa to próby na kilkadziesiąt linijek i testy na kilkunastu samochodach
zawsze pozytywnie
nie wiem skąd chcecie kupić ode mnie też nie musicie
ale polecam----- NIE Z ALLEGROOO!!!!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL