BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Metaliczne tarcie i stuki przy ostrzejszym hamowaniu
PostNapisane: 5 listopada 2009, 17:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Gdy zaczynam mocniej hamowac (dynamiczna jazda) slysze mocny zgrzyt z okolic hamulcow. Myslalem ze to klocki ale sa jeszcze ladne. Zaczelo mi sie to dziac gdzies tydzien temu. Dodam ze jest coraz gorzej, wydaje mi sie ze nasila sie to gdy dluzej pojezdze. Sciagnalem kolo i jedno obraca sie z wyraznie wiekszym oporem niz drugie. Samochod nie sciaga nawet przy duzych predkosciach.

Mechanik na szybko po przejazdzce powiedzial ze to moze byc czujnik ABS. Kontrolka na tablicy sie nie swieci ale ponoc jak sie je przedmucha to wtedy wychodzi blad czujnika. Mowil tez ze nie musi to byc czujnik akurat w tym kole tylko dowolny inny a nie chcialbym wszystkich zmieniac na slepo.

Zawias byl dobry jak bylem na szarpakach pol roku temu ale jutro pojade jeszcze raz. Czy ma ktos jakies pomysly? Znajomy mowil ze mial cos podobnego i pomogla wymiana przewodow hamulcowych.

Co do tego obracania kola z oporem to jak sprawdzic czy lozysko jest dobre? Dodam ze klocek nie trzyma tarczy gdy probuje obracac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 17:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
ded napisał(a):
Co do tego obracania kola z oporem to jak sprawdzic czy lozysko jest dobre? Dodam ze klocek nie trzyma tarczy gdy probuje obracac.


Jak dla mnie to początki końca łożyska... jeżeli już słychać charakterystyczne szuranie( ja tak miałem)
Podniosłem koło do góry, i trzeba poruszać energicznie góra/dół, prawo/lewo...
jeżeli wyczujesz LUZ masz na pewno łożysko do wymiany...(ten luz sie będzie coraz bardziej zwiększał przy dalszym użytkowaniu tego łożyska, czyli z początku będzie mało wyczuwalny...)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Ostatnio edytowano 5 listopada 2009, 18:15 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Machanior robil z kolem dokladnie to co mowisz i nic nie stwierdzil. Zobaczymy co diagnosta powie... Bardziej martwie sie tym czujnikiem. Zmieniac na czuja troche zal kasy, komputer jeszcze nie widzi bledu wiec sposob ze sprawdzeniem zarowka raczej nie zadziala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 18:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jakby to był czujnik ABS to już dawno by sie wytarł/przetarł... Więc to trzeba wykluczyć na razie, tym bardziej ze Układ ABS jest cały czas sprawny ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 19:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ale ten dzwiek troche przypomina ostro dzialajacy abs. Ktorys czujnik zle dziala i blednie podaje komputerowi info o predkosci obrotowej kol. ABS glupieje i oddzialuje na zupelnie inne kolo niz to przy ktorym jest walniety czujnik. Jesli tak to zamiana czujnikow miejscami nic nie da. Jak mozna odlaczyc ABS? Jest od tego jakis bezpiecznik? Wtedy wiedzialbym ze problem jest w czujniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2009, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
to niesa czujniki abs nie pakuj niepotrzebnie kasy wpadnij do dzialdowa to zobaczymy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 16:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Dzis troche popadalo i sprobowalem zablokowac kola przy hamowaniu. Wydaje mi sie ze odglos dochodzi wczesniej niz zadziala ABS. Zauwazylem tez ze jak skrece kola maksymalnie w lewo, lekko wolno jade i nacisne gwaltownie hamulec to tez slychac i to wyraznie. Jak wczesniej wspomialem kolo to kreci sie z lekkim oporem co wg mnie wskazywaloby na lozysko do wymiany.

Jak sprawdzic lozysko? Czy ktos moze dac linka do instrukcji wymiany? Slyszalem ze proste bo cala piaste sie wymienia. Oprocz klucza 46 czy trzeba jakies nietypowe narzedzia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL