BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 silnik 2.5 tds (oceny silnika)
PostNapisane: 6 listopada 2009, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: mikstat
Moje BMW: E34 525i, E36 316i
Kod silnika: M20, M43
Mam pytanie czy silnik 2.5 tds z 1993r jest dobry czy wrecz przeciwnie. Czy te silniki czesto sie psuły czy tez nie. Moze macie jakies własne opinie lub też przygody z tym silnikiem ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 20:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
bartek, jaki poprzedni wlasciciel - w takim stanie silnik .... na stan silnika nie ma reguly :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 listopada 2009, 21:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jezdze takim autkiem i powiem Ci ze zalezy czego chcesz od samochodu. Ja kupilem swoja po remoncie i to takim konkretnym, wiec psuja sie drobiazgi. Silnik pracuje slicznie, w czasie jazdy nie sposob odroznic od benzynki. Do szalenstw sie nie nada ale jest czym ruszyc :) Spalanie 9l, mniej mi sie nie udalo osiagnac przy normalnej jezdzie w mieszanym.

Co do typowych usterek to silnik jest raczej krytykowany. Wszystkie maja juz swoje lata i duze przebiegi na koncie. Koszty naprawy niestety bywaja wysokie szczegolnie w odniesieniu do ogolnej wartosci samochodu wiec jesli kupujesz autko z pl to mozesz sie przykro zaskoczyc. Pierwsza sprawa to rozrzad, wyciaga sie i zwykle nalezy go wymienic po przebiegu 300tys. Koszt 1000zl + robota zwykle ze sciaganiem glowicy. EGR mozna zaslepic koszt 2zl :) Jesli auto slabo odpala na cieplym to pompa do regeneracji (od 95r byla juz nowa ktora mozna czyscic, ty mialbys stara) 2-3 tys za profesjonalna robote. Uwaga na przegrzane jednostki bo pekaja glowice. Siada przeplywomierz- w twojej by go jeszcze nie bylo (dlatego sie ciesze ze moja jest produkcji '95 bo mam nowa pompe a nie mam jeszcze przeplywomierza). Padniete kolo dwumasowe tez jest drogie (chyba 1-2 tys) ale na szczescie jeszcze sie nie przekonalem :P Reszta drobiazgow to standardowo jak to w aucie, jak zadbane i serwisowane solidnie to bedzie sie zdarzalo, ale jak zakatowany to nie urobisz na utrzymanie.

Moj jest na wypasie, co prawda po przygodzie ale jezdzi swietnie, nie jest za bardzo klopotliwy, palic moglby mniej. Za kwote 15 tys mozesz szukac fajnej zadbanej sztuki. Za 10 tys jest syf i nie laduj sie w to.

Ogolnie TDS jest raczej malo udanym silnikiem. Zeby cos zrobic trzeba sporo osprzetu wyciagnac, mechanicy nie lubia ich robic. Dla mnie daynamika wystarczajaca, ceny pozostalych czesci do trojki calkiem dobre, uzywek pod dostatkiem. We wspomianej kwocie BMW nie oferuje nic innego wiec wybor nie duzy:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 silnik 2.5 tds (oceny silnika)
PostNapisane: 6 listopada 2009, 23:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
bartek napisał(a):
Mam pytanie czy silnik 2.5 tds z 1993r jest dobry czy wrecz przeciwnie. Czy te silniki czesto sie psuły czy tez nie. Moze macie jakies własne opinie lub też przygody z tym silnikiem ???


Użytkowałem 2.5 tds przez 6 lat i powiem ci że jedyną jaką miałem awarię to rozszczelniła się pompa paliwa. a pozatym jak na 143 KM ma całkiem dobre osiągi. Ja oceniam ten silnik na dobry i zawsze jest te 6 garów co przekłada się na kulturę pracy.

_________________
rob186


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2009, 13:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Moj jest raczej zadbany i doinwestowany ale mi trafiaja sie glownie typowe usterki. W tej chwili mam prawdopodobnie stukniety czujnik abs, lozysko w w kole do wymiany i wtrysk sterujacy do uszczelnienia. Mieszkam w 40tys miescie i tutaj malo kto chce sie za to brac. Lozysko to i sam bym zrobil ale czujnik nie wiadomo ktory bo komputer nie widzi bledu. Z wtryskiem bylem u kilku ludzi i nikt nie chce sie tym zajac. Jak na tak leciwe auto to troche mnie to irytuje.

Generalnie to naprawy i czesci sa w rozsadnych cenach ale ewentualna diagnoza to juz masakra. Nygusy sie po prostu na tym nie znaja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL