BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 14:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 24 listopada 2009, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
Witam!
Mam do wymiany sonde w mojej e36 silnik do 2.8, kupilem sonde tez z 2.8 tyle ze inny rocznik i różnią sie kostkami , kable w obu sondach maja takie same kolory, czy moge przelutowac kostki?

_________________
E36 -Moja była:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64620

Obecna niedługo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 24 listopada 2009, 21:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
o ile się nie mylę to przewody są zaciskane a nie lutowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 24 listopada 2009, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
moze i tak, ale ja moja nowa sonda zostala wycieta wraz z drugą czescia kostki i kawalkiem instalacji z listwy wtryskowej, i u mnie bym przelutowal wlasnie tam.

_________________
E36 -Moja była:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64620

Obecna niedługo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 25 listopada 2009, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Przewodów sondy lambda się nie lutuje, zastosuj uniwersalne złączki, można je dostać w sklepie motoryzacyjnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 25 listopada 2009, 10:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
ja kupilem sonde z inna kostka(inne oznaczenia niz w mojej starej) ale te same kolory kabli i niestety nie smigala, chyba ze kupielm uszkodzona;/ , ale od goscia z forum wiec ufam ze byla dobra :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 25 listopada 2009, 22:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
dowiem sie jutro bo przerobilem sama kostke w sondzie i podpialem bez lutowania itd. zobaczymy czy zadziala, Obie sondy to Siemens, z wygladu takie same, kolory kabli takie same, roznia sie koncowka numeru

_________________
E36 -Moja była:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64620

Obecna niedługo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 25 listopada 2009, 22:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ta końcówka numeru oznacza rodzaj złącza jeżeli początek jest taki sam to sonda ma taką samą charakterystykę tylko inne złącze/kostkę.
Sonda nie zacznie pracować odrazu po odpaleniu silnika. Czas rozgrzania sondy w dużej mierze zależy od sprawności jej grzałki, oraz faktycznego składu mieszanki.


P.S Teoretycznie przewodów się nie lutuje, ale nie dlatego że coś wybuchnie :zdziwko: tylko prąd płynący z grota lutownicy może powodować uszkodzenie ogniwa sondy, przez co poprostu przestaje działać. Jednak może nie oznacza że uszkodzi. Sam nie lutuje, ale dla niewtajemniczonych wyjaśniam dlaczego niewskazane jest lutowanie przewodów sondy ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 26 listopada 2009, 16:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 576
Lokalizacja: Dingolfing/Głogówek
Garaż: 320d
Jak kolega chce polutowac stalowy przewod ?? Robi sie to na zaciski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sondy lambda M52 problem -różne kostki
PostNapisane: 26 listopada 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 220
Lokalizacja: Wodzislaw Slaski
Moje BMW: E46 & E36
witam! po przerobieniu kostek wszystko smiga jak nalezy:) dzieki za odpowiedzi.temat do zamkniecia

_________________
E36 -Moja była:)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64620

Obecna niedługo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL