BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] problem z bmw e-34 524td
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Nowy SÂącz
witam morze mial ktos podobny problem i mi pomorze a mianowicie swieci mi sie wtrysk sterujacy niedziala obrotomiesz i ekonomizer inspekcja i nierospedzi buni wiencej jak 120km prosze o porade


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z bmw e-34 524td
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 10:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
hmmm trochę więcej szczegółów jak byś mógł podać :P
Kopci Ci na czarno?
Masz trudności z odpaleniem?
Gaśnie jak ruszasz bez gazu?
Jeżeli jeszcze masz takie objawy to na 100% czeka Cię wymiana wtrysków (co zasugerowała Ci sama kontrolka!)
Natomiast jeżeli coś Ci się tłucze w silniku przy dodawaniu gazu to mogą być uszkodzone popychacz, panewki lub coś w tym stylu ;)

Kolega w innym temacie napisał:
kazio1919 napisał(a):
jedynym prostym sposobem sprawdzenia wtrysków to na zapalonym silniku odkręć rurke wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu i obserwuj zachowanie silnika jezeli nagle silnikiem zaczeło rzucac lub ten stukot znikł mozesz podejrzewac konkretny wtrysk , jezeli nie zauwazyłes zmiany zakręc rurke i odkręc przy nastepnym wtrysku i tak wszystkie po kolei ( oczywiscie nie całkiem odkręc tylko popusc tak az ropa bedzie leciec - moze masz juz wyciągniety łancuch rożrządu patrzyłeś ? lub któraś ze szklanek Ci trzasła.

niesprawny wtrysk słychac tak jakbys młotkiem o drugi młotek walił częstotliwość uderzeń równa jest obrotom wału korbowego.

Masz link tutaj jest opisane jak to zrobić: viewtopic.php?f=1&t=27795
w dolnej części tematu...

tutaj masz coś na temat martwego obrotomierza i ekonomizera!
viewtopic.php?t=17830
viewtopic.php?f=1&t=62791
viewtopic.php?f=1&t=62724&view=previous

i tutaj też zajrzyj:
viewtopic.php?t=7325

I na przyszłość! NIE BÓJMY SIĘ OPCJI SZUKAJ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z bmw e-34 524td
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Nowy SÂącz
nie kopci na czarno sprawdzalem wtryski tak jak pisales a jaka ma byc reakcja jak odepne wtrysk sterujacy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z bmw e-34 524td
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Nowy SÂącz
nie kopci na czarno sprawdzalem wtryski tak jak pisales a jaka ma byc reakcja jak odepne wtrysk sterujacy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: problem z bmw e-34 524td
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 11:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
musisz pzeczytać ten temat gdyż objawy pokrywają sie z Twoimi: viewtopic.php?p=631865

Jeżeli poluzujesz wtrysk to powinno zacząć trochę bujać autem, a raczej trząść silnikiem. Jeżeli będzie taka reakcja na wszystkich 6 wtryskach to znaczy, że są OK, a jeżeli jakiś odkręcisz i reakcja się nie zmieni to ten jest nie sprawny! Ale raczej wymiana wtrysków tak czy siak Cię czeka gdyż kontrolka na darmo się nie zaświeciła :hyhy: To tak po krótce . Możesz mieć także turbinę do regeneracji/wymiany jak to w tds'ach bywa.
Ogólnie to użytkownicy tych silników (tds) powinni się tu chętniej wypowiedzieć gdyż na pewno już spotkali się z takimi rzeczami :P i mają większą wiedzę na ten temat niż ja zwykły szary użytkownik benzyniaka :suchy:
jak już wcześniej wspomniałem kaziopomagał rozwiązać ten temat i zacytuję jedną wypowiedź dla jasności co, gdzie i jak.
kazio1919 napisał(a):
wiec odkręcasz osłone plastikową Obrazek

następnie luzujesz nakrętke przy wtrysku ( silnik zapalony - kazdy osobno wtrysk )
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL