BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i 24V problemy z silnikiem
PostNapisane: 24 grudnia 2009, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Witam, mam pewne problemy z autem po zimie.. Jest to e34 z silnikiem 2.0i 24V 150KM bez Vanosa z 1990 roku. Wcześniej wyciąłem katalizator ponieważ był juz zapchany i wtedy sie chyba zaczęly problemy.Wcześniej wszystko było dobrze. Później przy dużych mrozach w zimę zaczął strzelać mi LPG w kolektor. Zacząłem jeździc na PB. Padła Sonda lambda (tak myślałem tylko...) więc ją wymieniłem. Co sie okazało sonda była dobra. Przepływomierz padł. Teraz jeżdze z odłączoną przepływka na PB bo z podłączoną nie da się jezdzic;/. Teraz czy na gazie czy na pb tak przy 2000-2500 obrotów przy przyspieszaniu szarpie a pózniej mu przechodzi... Co może byc tego przyczyną? Świece niby dobre oraz cewki. juz niemam pomysłów żadnych i proszę o pomoc. obroty strasznie falują na PB i silnik jakos nierówno chodzi. Na każdym biegu przy tych obrotach przy przyspieszaniu tak szarpie. Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie dotyczące naprawy i co sie mogło stać... ?? :( . Ps samochód nie był katowany przezemnie ani poprzedniego właściciela oraz nie dostawał po "garach" na zimnym silniku. Czy na tym czyms na zdjeciu musi wezyc gdzies od tego byc podlaczony do czegos? bo u mnie niema go wogole. http://img406.imageshack.us/i/864300171.jpg/

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 24 grudnia 2009, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 119
Lokalizacja: Warszawa / Ostroleka
kapral861 napisał(a):
Witam, mam pewne problemy z autem po zimie.. Jest to e34 z silnikiem 2.0i 24V 150KM bez Vanosa z 1990 roku. Wcześniej wyciąłem katalizator ponieważ był juz zapchany i wtedy sie chyba zaczęly problemy.Wcześniej wszystko było dobrze. Później przy dużych mrozach w zimę zaczął strzelać mi LPG w kolektor. Zacząłem jeździc na PB. Padła Sonda lambda (tak myślałem tylko...) więc ją wymieniłem. Co sie okazało sonda była dobra. Przepływomierz padł. Teraz jeżdze z odłączoną przepływka na PB bo z podłączoną nie da się jezdzic;/. Teraz czy na gazie czy na pb tak przy 2000-2500 obrotów przy przyspieszaniu szarpie a pózniej mu przechodzi... Co może byc tego przyczyną? Świece niby dobre oraz cewki. juz niemam pomysłów żadnych i proszę o pomoc. obroty strasznie falują na PB i silnik jakos nierówno chodzi. Na każdym biegu przy tych obrotach przy przyspieszaniu tak szarpie. Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie dotyczące naprawy i co sie mogło stać... ?? :( . Ps samochód nie był katowany przezemnie ani poprzedniego właściciela oraz nie dostawał po "garach" na zimnym silniku. Czy na tym czyms na zdjeciu musi wezyc gdzies od tego byc podlaczony do czegos? bo u mnie niema go wogole. http://img406.imageshack.us/i/864300171.jpg/


Hej wejdź pod samochód odłącz sondę lambda i przejedź z 2km(komp wejdzie w stan awaryjny) i bedzie chodził jak trzeba tylko paliwa bedzie 10% wiecej brał). Sonda przestaje działać bo jak wyciołeś kata to za szybko przelatują spaliny i podaje głupoty do komputera który podaję złą dawkę paliwa.

_________________
Diagnostyka komputerowa BMW dobrze ,tanio i solidnie 666109990 GG 230614
(jesli pomoglem kliknij pomogl)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 24 grudnia 2009, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
sprawdź jak wyglądają fajki które idą od cewki do świec,jeśli są nadszarpane lub popękane to je zmień(jedna z boscha to koszt ok 25zł),możesz przy okazji pokusić się o wykręcenie świec i sprawdzenie jak wyglądają i ich przeczyszczenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 25 grudnia 2009, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Sondę odlaczalem, chyba jednak beda te cewki albo swieca ktoras, sprawdzę po świetach i na pisze co bylo:) mam nadzieje ze to tylko ktoras swieca albo cewka bo w sumie dawno juz chyba nie byly wymieniane. A na gazie wczoraj jechalem i strzela podczas plynnej jazdy nawet,czyli wyglada na to jakby na ktoryms cylindrze nie spalal dawki gazu i dlatego strzaly.a co z tym zaworem-regulatorem cisnienia paliwa?gdzie on ma byc podlaczony?

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 25 grudnia 2009, 18:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
regulator koło listwy wtrysków,sprawdź fajki na cewkach i świece.Wczoraj rano wymieniałem to i jak zobaczyłem stare fajki świec to złapałem się za głowe.Jak będziesz wymieniał te fajki świec to kup najlepiej 6 szt bo reszta będzie3 zapewne też w nienajlepszej kondycji(pęknięcia,naderwania)daj znać puźniej co i jak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 25 grudnia 2009, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
tak, są peknięcia-do wymiany fajki bedą na bank.. No tak regulator na listwie wtryskowej osadzony i wystaje od niego cienki gumowy wężyk który nigdzie nie jest podłączony.. i właśnie niewiem gdzie go podłączyć. ale czuć że nie na wszystkie cylindry chodzi jak powinien.. ciekawe jak cewki ,czy któraś przypadkiem nie jest padnięta. ale po świętach wszystko zobaczę i dam znać co i jak. Miejmy nadzieję że to tylko świece oraz fajki bo sie chyba załamię.. :przestraszony:

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 12:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
a auto normalnie odpala? czy trzeba dlugo krecic ?

moze czujnik polozenia wału ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 26 grudnia 2009, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
tak,normalnie odpala od "pstryknięcia" praktycznie.

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 27 grudnia 2009, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
wymień wszystkie fajki na cewkach i przeczyść świece(dobrze było by odrazu je wymienić za jednym zamachem)i napisz czy jest jakaś poprawa,jeśli zdjełeś obudowe cewek i odpaliłeś auto wieczorem lub w ciemnym pomieszczeniu i nie było łuków elektrycznych to raczej cewki są ok,napisz czy wszystko ok po wymianie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 20:03 
Witam.Mam podobny problem.Silnik 2.0 150KM.Auto faluje na jałowym biegu na benzynie i na gazie.Kolega podpowiedział mi,że mam wymienić cewki,ale z tego co czytam to może wystarczy wymienić same fajki bo moje są już uszkodzone i zaizolowane tasma izolacyjną i może przez to są przebicia.Jeśli wiecie gdzie można takie kupić to proszę o link.Sprawa jest pilna bo jak znowu przyjdą mrozy to nieodpale auta.Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Dzisiaj patrzyłem świece oraz cewki... Ścisnąłęm fajki w 3 cewkach i sie porwały. świece czarne. Świece do wymiany na pewno również. Więcej po nowym roku powiem bo niemam czasu za bardzo sie bawić teraz, powiem tylko tyle że poczyściłem na razie swiece i wymieniłem jedną fajkę gdyż znalazłem starą lepsza. jeszcze pozostały dwie do wymiany i juz duzo lepiej jest,ale jeszcze nie to samo, nie chodzi na wszystkie cylindry. przebicia na fajkach, gumy normalnie rwą się w rękach. Myślę że przyczyny będą właśnie takie.. cewki oraz świece. odezwe się po wypłacie :cwaniak: i powiem co i jak było. aha,ps. jakie świece radzicie, bo siedzą teraz bosch dwu elektrodowe, i z tego co słyszę opinie od znajomych to są nie najlepsze. ...

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Suwałki
Co do świec to polecam NGK. Sam ich używam i uważam ze są najlepsze.

_________________
Jeszcze nigdy tak wielu, nie zawdzięczało tak wiele, tak nielicznym!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 28 grudnia 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Suwałki
Aha jeżeli dobrze pamiętam to do tego silnika NGK-bkr6ek

_________________
Jeszcze nigdy tak wielu, nie zawdzięczało tak wiele, tak nielicznym!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 29 grudnia 2009, 01:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 411
Lokalizacja: Gliwice
kapral861, a nie mówiłem że to wina fajek na cewkach i świec :cwaniak: :)
świece polecam kupić ngk a dokładniej NGK Vline 20 bo takie są właśnie do tego silnika,cewki zamówisz w każdym lepszym sklepie z częściami motoryzacyjnymi i kup Bosche(ok 25zł sztuka)radze wymieniać odrazu wszystkie 6,bo reszta kończy już swój żywot a tak niewielkim kosztem ok 245zł(6świec ngk+6fajek) unikniesz nieprzyjemnych niespodzianke z odpalaniem przy mrozach i koniec falujących obraotów,radzę również podjęchać autem na kanał i profilaktycznie wymienić filtr paliwa bo niewiadomo kiedy był ostanio wymieniany a to koszt(ok25zł za boscha lub taniej za np.filtrona)niewielki i też nie zajmuje dużo czasu(ok 5min na spokojnie) bo wystarczy odręcić 2 cybanty i jedną śrube od obejmy filtra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 30 grudnia 2009, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
świece wymienione. Prawie koniec bolączek... bo jeszcze pozostało wymienić fajki na cewkach. Po wymianie świec samochód zaczął odrazu inaczej jeżdzic:) jeszcze sie pobawie jak będę miał czas z tymi fajkami i dam znać co i jak bo jeszcze nie chodzi tak jak powinien.

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 6 lutego 2010, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Witam ponownie po dośc długim czasie nie obecnosći.
Więć tak:
-fajki, świece wymienione
-olej wymieniony
-tłumiki wymienione na nowe i wszystko szczelne.
- sklejony wąż od krokowca do kolektora ssącego oraz sprawdzone inne.
-dobry przeplywomierz.
-walniety krokowiec(ustawiony juz w pozycji zamkniete i odlączony)
Obroty w granicach 700(wczesniej spadały nawet do 500 i poniżej), samochód odzyskal moc i przyspieszenie i teraz doslownie plynie na kazdym biegu :ok:,poprawiło sie spalanie :ok: .
A obroty dalej falują :przestraszony: . Niewiem co może jeszcze być, zamówiłem jeszcze filtr paliwa może to coś da. Pomóżcie, może ktos wie co sie dzieje i ma rozwiązanie. Samochód laleczka a nie równo chodzi, aż wstyd,bo sie znajomi pytaja co on tak nie równo chiodzi..hehe. Chyba trzeba bedzie sprawdzić ciśnienie na cylindrach bo pomysłow brak juz...;/W czym tkwi diabeł?

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i 24V problemy z silnikiem
PostNapisane: 9 lutego 2010, 06:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
No i się stało...;/ Pojechalem wczoraj na komputer. Pokazało że coś jest nie tak z ukladem wtryskowym.
Wczesniej jak jechałem to czasami mi szarpał na benzynie. Teraz wogole juz nie chce zapalic na PB, na LPG owszem pali i jeździ, podejrzewam pompe wtryskowa-lub cos z bezpiecznikami-przekaznikami. Ale raczej sie pompa juz skonczyla. Później bede szukac przyczyny i napisze co i jak.

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E34 520i 24V problemy.. Pomocy
PostNapisane: 9 lutego 2010, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
kapral861 napisał(a):
No tak regulator na listwie wtryskowej osadzony i wystaje od niego cienki gumowy wężyk który nigdzie nie jest podłączony.. i właśnie niewiem gdzie go podłączyć. . :przestraszony:
Mały plastikowy kruciec jest na prawo od przepustnicy od dołu da się go wymacać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i 24V problemy z silnikiem
PostNapisane: 10 lutego 2010, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Pompa to nie jest napewno, samochod stoi na warsztacie pompa byla sprawdzana, okazalo sie ze jest sprawna. Cisnienie na listwie wtryskowej rowniez jest. z wtryskow paliwo tez podaje caly czas. Moze gdzies jakies lewe powietrze dostaje, moze po strzale na gazie peklo gdzies cos, bo bylem ustawic gaz i jak gazownik dal gazy to strzelilo i od tamtej pory wszystko sie zaczelo chyba... Ekonomizer rowniez mi nie pokazywal spalania jak jechalem. Sprawdza teraz elektryke całą i przekaźniki/ Ide zaraz na warsztat zobaczyc co tam znalazl, Chyba trzeba bedzie wyciagnac kolektor ssący i szukac nieszczelnosci w kolektorze albo innych wężach-gumach....

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 520i 24V problemy z silnikiem
PostNapisane: 10 lutego 2010, 17:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Na LPG odpala i chodzi. Na benzynie nie chce.. Kolektor ssący wykręcany byl i patrzylismy wszystkie weze i kolektor czy nigdzie nie pekl. wszystko jest w porzadku a dalej nie chodzi...Przekaznik od pomppy i inne sprawdzane...Jutro bedzie mechanik dalej szukac...;/ Panowie pomocy.! :szok: !

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL