BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 21:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: 316ti e46
Witam.

Co to może być??

Odpaliłam samochód, pochodził z 10 minut ( skrobałam szyby) . Po ruszeniu i przejechaniu 10 metrów z tłumika zaczął wydobywać się biały dym, bardzo dużo białego dymu. Po wrzuceniu dwójki samochód stracił moc, przy dodawaniu gazu w ogóle samochód nie przyśpieszał. Zjechałam na pobocze. Cały czas kopcił śmierdzącym, białym dymem. Dym śmierdział spalenizną. Zgasiłam silnik. Poczekałam chwile i po odpaleniu znowu masa białego płynu. Ponownie zgasiłam i odczekałam chwile. Kolejny raz samochód już nie zapalił. Kręci, ale nie zapala. Z tłumika lekki wyciek, bezbarwny. Wczoraj tankowałam na orlenie tam gdzie zwykle, pb95. Olej do wymiany za 20 tyś. Nie ma żadnych wycieków z silnika. Po ostatnim zapaleniu tłumik kopcił nawet bez dodawania gazu.

Model samochodu to e46 316ti compact 2001r.

Dodam, ze na dworze jest -15.

Ktoś ma pomysł co to może być??

Czy jak uda mi się go odpalić to czy mogę wrócić nim do domu?? Czy lepiej na lawetę??

z góry dziękuje za informacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Całość symptomów nie wygląda dobrze :kwasny:

To normalne, że zimą widać sporo pary z tłumika, ale jak mówisz o dużych ilościach i to śmierdzącego dymu, to wygląda na spalanie oleju w dużych ilościach.
Do tego utrata mocy :kwasny:
To mogą nawet nie być żadne uszczelniacze tylko koniec pierścieni na którymś tłoku :kwasny:

Tak czy siak imho lawetka i mechanik.

Poprawcie jeśli źle kombinuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Irlandia
Witaj.Gdy u mnie leciał biały dym w 320 2lata temu to była to niestety uszczelka pod gławica.poprostu puszcza wode na cylindry i wtedy zaczyna kopcic na biało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
oczkinson1 napisał(a):
Witaj.Gdy u mnie leciał biały dym w 320 2lata temu to była to niestety uszczelka pod gławica.poprostu puszcza wode na cylindry i wtedy zaczyna kopcic na biało.


Wtedy wydobywają się kłęby pary wodnej. Koleżanka pisała o śmierdzącym dymie, co sugeruje spalany olej. Choć faktycznie para przy awarii głowicy wydobywa się ze spalinami, więc tak stricte neutralnego zapachu nie ma ;)
Wykluczyć defekt uszczelki/głowicy można z dużym prawdopodobieństwem, sprawdzając czy w układzie chłodzenia nie powstaje za duże ciśnienie oraz czy woda nie dostaje się do oleju (charakterystyczne "masło" na bagnecie) i czy olej nie dostaje się do wody.

Wniosek, że trzeba zajrzeć do oleju i wody. Sprawdzić ich czystość i stan. No i powąchać smród ;)
Ale, że odpalić się nie da, to lawetka niestety :(

P.S. Skoro dym biały, to może bmw wybrało nowego papieża ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
qqiz napisał(a):
To normalne, że zimą widać sporo pary z tłumika, ale jak mówisz o dużych ilościach i to śmierdzącego dymu, to wygląda na spalanie oleju w dużych ilościach.

Przy spalaniu oleju leci błękitny dym,biały dym oznacza spalanie sie płynu chłodniczego.
Sprawdzi poziom płynu jak go ubyło to ja obstawiam uszczelke pod głowicą.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: 316ti e46
To jeszcze dwie podpowiedzi...
1.
Tydzień temu musiałam dolać płynu do chłodnicy bo świeciła kontrolka. Nie wiem jaki był wcześniej bo nie było go w ogóle widać.
2.
Od poniedziałku jeżdżę bez plastykowej osłony pod silnikiem bo mi się połamała i czekam na nową.

Może to ma coś wspólnego z dzisiejsza sytuacją.

Dodam jeszcze, ze teraz auto odpala i w zasadzie mogłoby ruszyć, ale chyba nie wole :(. Nadal kopci.

Olej na bagnecie nie przypomina masła. Wygląda chyba normalnie. Co do czystości wody to nie wiem jak to sprawdzić więc się nie wypowiem.

Ps: może i wybrało nowego Papieża, ale na pewno wybrało nowego właściciela. Mam dosyć tego samochodu :/

załamka

W każdym razie dziękuje za odpowiedzi.


Ostatnio edytowano 24 stycznia 2010, 12:51 przez Blondynka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Skoro ubywało płynu, to jest to pewien trop w stronę uszczelki/głowicy.
Przy spalaniu oleju smród dymu byłby naprawdę mocny, szczypiący i charakterystyczny.

Nie łam się, jeśli to tylko uszczelka to nie ma wielkiej tragedii, ale parę złotych trzeba będzie wydać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 12:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Blondynka napisał(a):
To jeszcze dwie podpowiedzi...
1.
Tydzień temu musiałam dolać płynu do chłodnicy bo świeciła kontrolka. Nie wiem jaki był wcześniej bo nie było go w ogóle widać.
2.
Od poniedziałku jeżdżę bez plastykowej osłony pod silnikiem bo mi się połamała i czekam na nową.

Jak az tyle go ubyło ze sie kontrolka zapaliła to chyba bedzie uszczelka pod głowicą(Sprawdzi teraz stan płynu)
Co do pytania nr.2 to ta osłona nie ma nic wspólnego z tym co sie stało.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: DUŻO BIAŁEGO DYMU Z TŁUMIKA
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 13:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
sprawdz stan płynu w chłodnicy,jak go ubyło to na 100000% uszczelka pod głowicą.
nie ma co sie tak denerwowac, ;) niestety nasze samochody niestety nie sa prosto z fabryki i maja prawo odmówic posłuszeństwa,też bym się wkurzył na pewno,ale cóż aż tak drogo nie będzie.
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 24 stycznia 2010, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
uszczelka pod glowic n 100% ciezko pali bo wod dostaje sie na cylindry

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: 316ti e46
Więc tak...

kto obstawiał ze to uszczelka pod głowicą?? Ten miał racje.:(

I tutaj pojawiło się kolejne pytanie...

Czy 2 tys zł za wymianę tej uszczelki, naprawa głowicy oraz wymiana filtrów i oleju to nie troszeczkę za dużo?? Mechanik twierdzi, ze liczy sobie 300 zł za robociznę a reszta to części.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 14:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hmmm, maly kosmos...uszczelka jakies 150 zlotych do tego uszczelki pod ssacy i wydechowy z jakas 100wka...olej plyn i filtr hmmm 2 stowki to maks...planowanie glowicy z jakas 100wka...tak wiec troche Cie chce oskubac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 14:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
2 tysiace WTF :zdziwko:

Mi mechanik wolal 700zl za calosc ale bez wymiany filtrow. Slyszalem ze niktorzy placili po 500.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 14:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Jedz do innego mechaniora i rozmawiaj z nim tak by wiedzial,ze sie znasz na rzeczy(powiedz mu co ile kosztuje,jak kolega wyzej opisal ceny czesci,a mechanior niech powie ile ceni sobie za robote).

Sa cwaniaki ,ze mowią naprawa wyjdzie 2 tysiaki a ja w tym zarobie 300zl(koszt robocizny) ,a koles spokojnie 800zl i wiecej moze do kieszeni włożyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 14:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
trochę dużo,z tego co chcesz zrobic robocizna + koszty części powinnaś zapłacic max 1200zł.zależy jeszcze gdzie zrobisz ten remont.trzeba tez dodac ze mozesz zapłacic taniej ale gorszy mechanik bedzie,no sa tez tacy którzy partaczą robote a drogo sie cenia.zrób wywiad ze znajomymi ,popytaj gdzie robia dobrze i w miare tanio bo lepiej jest pare groszy przepłacic ale robota niech jest zrobiona na perfekt :) niz miec soieprzony samochód i ponosic jesze raz koszty za jakis czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 15:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
podpinam sie pod temat..u mnie jest bardzo podobnie...jak przyspieszam z wydechu normalnie biało za mna ale tylko gdy silnk jest rozgrzany...plynu nie ubywa oleju tez....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
do LAQ-normalne ze w zimie wydobywa sie biały dym.jak ci nie ubywa płynów i oleju to jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 25 stycznia 2010, 20:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 279
Lokalizacja: Europa
Moje BMW: e39 528
Kod silnika: M52B28
dolar$ napisał(a):
do LAQ-normalne ze w zimie wydobywa sie biały dym.jak ci nie ubywa płynów i oleju to jest ok.

tez slyszalem ze jakies ilosci pary moga byc wiadomo...ale jak w sobote kolesiowi wymusilem i musialem przycisnac to bylem w szoku jak spojrzalem w lusterko...mgla za mna jak cholera:( no ale coz skoro mowicie normalne to nie bede sie martwil:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 30 stycznia 2010, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 12
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: 316ti e46
Jeśli kogoś to interesuje to opowiem co dalej stało się z moim samochodzikiem..

Faktycznie 2 tyś to było za dużo, znalazłam mechanika który miał to zrobić za 1100 zł. Polecany był na forum BMW i przez innych mechaników.

Niestety to nie koniec historii.

W oleju faktycznie zrobiło się masło.

Mechanik stwierdził że oczywiście uszczelka pod głowicą, koniec tłoków i mogą być uszkodzone pierścienie. Do tego walnięta głowica wiec były dwie opcje. Wymiana silnika lub remont. Ponieważ nie ma silników w wersji TI to niestety musi go naprawiać. Może i stety przynajmniej będzie to nadal mój silnik ( chodzi idealnie i ma mało przejechane).

W każdym razie koszt naprawy to 2700 - 4520 ( 1500 części, 1200 robocizna, jeśli naprawa głowicy to +700 zł, jeśli uszkodzone pierścienie to + 4x280zł )

Czas trwania naprawy minimum półtora max dwa tygodnie.

:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Dużo białego dymu z tłumika
PostNapisane: 31 stycznia 2010, 19:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
no troche dużo.nie wiem co bym zrobił w takiej sytuacji,jak bym miał wydac ponad 4 klocki to chyba bym samochód sprzedał. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL