Witam Kolegów.
Auto 520i 1998 rok.Problem jest tego typu, ze gdy wrzuce D auto nie jedzie. Pchnie je tylko lekko do przodu, a auto stoi. Ponadto zlatuje z górki do tylu gdy mam wlaczone D. Nie byloby w tym nic nadzwyczajnego, niby mechaniczna usterka. Ale w tym rzecz, ze na tiptronicu wszystko chodzi normalnie. Wrzucam jedynke i auto jedzie. Poza tym wszystkie biegi wchodza normalnie. Bledy jakie byly to 19 - asc cos tam, czyli cos z kontrola trakcji, skasowalem go i nie wrocil. I blad 106 festbremsdrehzahl - blad ten wyskakuje gdy jest za duzy uslizg, obroty na biegu rosna, a auto nie jedzie. Skasowal sie i wraca tylko wtedy gdy na D go przegazuje, potem znowu skasuje i spokoj. Silnik czysty od bledow, to samo abs i asc. Podlaczylem INPE, tam jest podglad na prace zaworow eletromagnetycznych w skrzyni biegow. Gdy wlacze D otwiera sie zawor odpowiedzialny za pierwszy bieg (i nie tylko oczywiscie bo z tego co mi wiadomo zawory nie sa przypisane do biegow) i auto stoi. Gdy stoje z gorki i wrzuce D auto samo z siebie zlatuje z gorki nie reagujac wogole na gaz, osiaga predkosc okolo 10-15 km/h, komputer do predkosci dopasowuje sobie, ze pasowaloby wrzucic dwojke, automatycznie zamyka sie zawor pierwszego biegu, otwiera zawor biegu drugiego, dodaje gazu i auto jedzie jak ze sprawnym automatem.. i dalej wszystkie biegi wchodza juz normalnie. Czasami tylko podczas jazdy przy wyzszych predkosciach zawor, ktory odpowiada za bieg pierwszy sie otworzy, wtedy jest wrazenie slizgajacego sprzegla. Zaraz sie jednak zamknie i jest git. No i tak sie zastanawiam, jesli to jest usterka mechaniczna to dlaczego na tip tronicu wszystko dziala prawidlowo ? Zawor jedynki sie otworzy i auto pojedzie jak nalezy. I tu moje pytanie, czy skrzynia ma osobny sterownik do tiptronica i automatu? Bo wyglada na to, ze automat nie steruje dobrze tym jednym zaworem. HELP!

Bede wdzieczny za jakies sugestie.
EDIT:
Chociaz powinienem napisac cos jeszcze. Nie jestem pewien czy ta jedynka nawet na tip tronicu wchodzi normalnie, bo.. przelaczam na tip tronic, przechylam lewarek na + i wejdzie mi od razu 2 bieg, cofne go na 1 bieg i wejdzie gladko i jest na tym pierwszym biegu gotowy do jazdy i dziala normalnie. Ale gdy przelacze na tip tronic i cofne lewarek na - to wlaczy sie od razu jedynka i autem szarpnie dosc mocno, cos jak gwaltowne zazębienie. Ponadto gdy jade na tip tronicu i schamuje do zera, auto na postoju zredukuje tylko do drugiego biegu i na nim zostanie. Jakby sie bronilo przed ta jedynka. Moze to tez ma znaczenie.. Ale to nie zmiania faktu, ze ta cholerna jedynka na tym tip tronicu wchodzi i sie jedzie na niej normalnie.
Pozdrawiam