BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 12:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 15 lutego 2010, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Ostatnio zauwazylem ze z przodu silnika wydobywa sie dziwny nierytmiczny dzwiek, przypominajacy cos jak by ziarnka piasku strzelajace gdzies w ukladzie. Po blizszym rozeznaniu i zdjeciu paska od pompy wspomagania problem znikna.

Stawiam na to ze to pompa wydawala taki dzwiek, do tego posiada lekki luz wzdluzny oraz gdy skrece kierownica na maxa w lewo obroty silnika spadaja a pompa zaczyna glosniej pracowac, w prawo nie ma takiego efektu.

Poziom plynu sprawdzalem i w zbiorniczku jest wieksze pol.

Czy to oznaki konca pompy, czy mozna zalac narazie nowy plyn?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 15 lutego 2010, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
Stan poziomu plynu sprawdza sie na miarce,a nie ,ze widac wieksze pol zbiorniczka plynu.
Na poczatek dolej plynu i zobacz czy nigdzie nie ubywa,cieknie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 16 lutego 2010, 00:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Vanos111 napisał(a):
Stan poziomu plynu sprawdza sie na miarce,a nie ,ze widac wieksze pol zbiorniczka plynu.
Na poczatek dolej plynu i zobacz czy nigdzie nie ubywa,cieknie.

dokładnie :zabawa: :zabawa:
pół zbiorniczka to nawet minimum nie jest :cisza: :cisza:
jedynie zostaje ci dokupic płynu dolać do max i wtedy próbować.
jak to nie pomoz to niestety pompa dead :kwasny: :kwasny:
Pamietaj ze w samochodzie nie sprawdza sie tylko poziomu oleju w silniku, ale rowniez wspomaganiu(jak jest)
chłodnicy etc...
to tak na przyszłość ;) ;) ;)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 16 lutego 2010, 07:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Dzieki koledzy, moze to zabrzmialo tak jak bym nie dbal o silnik i auto, ale to tylko tak zabrzmialo.
Z duza czestotliwoscia zagladam pod maske, a po prostu jak widac niewiedzialem jak sie sprawdza ten poziom plynu we wspomaganiu :wstyd: .
Plyn rozumiem ze ATF dextron? (niewiem jaki jest zalany)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 16 lutego 2010, 10:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Lokalizacja: BiaÂłystok
Moje BMW: e39 523
Nie szkodzi że nie wiesz co jest zalane te płyny się mieszają.

Zalej ATF DII np; Mobil 220 lub Castrol tq

_________________
ZOBACZ MOJE BMW
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=25558


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 16 lutego 2010, 10:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 182
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: m42b18
Dzieki bardzo. Mam jeszcze jedno pytanie, czy trzeba uklad jakos odpowietrzyc po zalaniu czy tez dolaniu plynu?
Pokrecic kolami w lewo w prawo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 16 lutego 2010, 10:59 
jak bedziesz tylko dolewał to pamietaj ze poziom sie mierzy na zapalonym silniku, jak bedziesz zmienial płyn to oczywiście po zalaniu nowego trzeba troche pokrecic kiera,


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 16 lutego 2010, 12:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Jak już chcesz dolewać płyn to lepiej stary spuść, i wlej nowy, u mnie też trochę dziwnie wspomaganie chodziło, po wymianie płynu wszystkie odgłosy znikły.
Oczywiście trzeba odpowietrzyć, http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... spomagania tu masz co i jak. Jak nie pomoże to niestety pompa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 16 lutego 2010, 13:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 491
Lokalizacja: Żory
Moje BMW: E36 Copmact
Kod silnika: M43 Junkers
AdRian52 napisał(a):
Jak już chcesz dolewać płyn to lepiej stary spuść, i wlej nowy, u mnie też trochę dziwnie wspomaganie chodziło, po wymianie płynu wszystkie odgłosy znikły.
Oczywiście trzeba odpowietrzyć, viewtopic.php?t=4424&highlight=wymiana+oleju++wspomagania tu masz co i jak. Jak nie pomoże to niestety pompa...



Ja mialem dokladnie to samo. Dlatego lepiej najpierw wymien plyn, potem ewentualnie pompe jesli dalej bedzie glosno chodzic :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 21:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Zmieniałem dzisiaj u mnie pompę bo stara rzęziła, ciekła, najgorzej było po przejechaniu około 40 km, wtedy zaczynała wyć strasznie. Więc tak, spuściłem płyn który zmieniany był 6 miesięcy temu, wyglądał jak bagno :zdziwko: zlałem wszystko dokładnie, zamontowałem nową (używana) pompę, zalałem nowy płyn...wyje tak samo. Pokręciłem trochę kierownicą, odpowietrzyłem dobrze, dalej wyje. Więc zlałem znów płyn żeby dobrze się to przepłukało, wypłynęło coś o kolorze kakao, i znów zalałem nowy płyn i odpowietrzyłem i nadal wyje :szok: Towarzyszą temu nawet minimalne drgania kierownicy, słychać ją w środku bardziej niż silnik.Stan płynu mierzyć na zapalonym czy zgaszonym silniku??? Na zgaszonym stan jest ok. Pompa którą zamontowałem na innym aucie chodziła normalnie. Ma ktoś jakiś pomysł????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 21:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Płukanie układu spóbuj zrobić...
Cytuj:
Ja to zrobiłem w ten sposób że zdjąłem węzę ze zbiorniczka i zlałem następnie cały olej, po tym odpaliłem auto i pokręciłem kierownicą w prawo i lewo żeby jeszcze zleciała reszta oleju z maglownicy i pompy. Następnie nalałem do słoika rozpuszczalnika (musi być co najmniej litrowy słoik) i wsadziłem węze ze zbiorniczka do niego, następnie odpaliłem auto, pompa zassie i zacznie się cyrkulacja płynu, najlepiej wtedy też trochę pokręcić kierownicą (nie ma obaw, pompa nie padnie od tego, jest tak skonstruowana że wytrzyma to i nic się jej nie stanie) następnie wlałem do słoika płyn do wspomagania tak zeby przepłukac układ z resztek rozpuszczalnika. Po tym wszystkim umyłem zbiorniczek, zlałem reszte oleju ze wspomagania, wszystko poskręcałem do kupy zalałem nowym olejem i bardzo ładnie działa. Jeżeli komuś nadal ciężko chodzi wspomaganie może spróbować zalać gęstszym płynem hydraulicznym (oczywiscie zielony) wtedy powinno pomóc. Jesli ktoś ma kompresor to moze przepłukać w ten sposób układ ze odkręcamy węże z pompy i w waż przytwierdzony na opaskę wdmuchujemy rope lub rozpuszczalnik, a z weza przykręcanego wszystko będzie wylatywać. Wazne też jest odkręcenie tego zaworu, gdyż w nim jest sitko, i gdy się zabrudzi to też jest słabszy przepływ płynu.
Cytat ze strony http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=35907

Może ze starej pompy w układzie zostały jeszcze jakieś opiłki, może przewody przegniły i też z nich jakieś oderwane cząstki krążą w układzie :zakrecony:
Spróbuj płukania może pomoże... :/

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
zmien juz lepiej na nowy w całym układzie i wtedy zobaczysz jak bedzie pracowac wspomaganie ,moze sie uciszy,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 22:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Kurde ale płukałem układ, zalałem nowy płyn, pokręciłem kierownica z 20 razy, znów ściągnąłem przewód przy pompie, zlałem wszystko dokładnie, i zalałem znów nowy płyn. Kiedyś przetarł mi się przewód który idzie od pompy do maglownicy, przejechałem na sucho około 4 kilometry, przewód został dorobiony nowy, może to jego wina?? Może ma zbyt mała średnicę? albo jest zbyt długi? Przed pęknięciem tego przewodu stara pompa chodziła bezszelestnie, dopiero po tym zaczęła wyć. Olej jaki zalałem to ATF Mobila, czerwony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
moze sie pompa przytarła.olej masz wlany ok.a robiłes płukanie całego układu? moze jakies opiłki sa w układzie,proponuje kupic wiecej oleju i zrobic płukanie na właczonym silniku tak aby przepłukac cały układ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
A może magiel zapchany opiłkami itd. itp....? :zakrecony:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
no własnie dlatego pisze aby zrobic takie płukanie a nie tylko spuscic olej i zalać nowy,to nic praktycznie nie daje bo syfy siedza w srodku i zaraz nowy olej jest czarny.trzba to zrobic na odpalonym silniku najlepiej we troje ,jeden dolewa , drugi kreci kółkiem,a trzeci pilnuje wszystkiego w kanale,ja tak robiłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Wydaje mi się że w ten sposób jaki robiłem przepłukał się cały układ. Opisze dokładnie jak to robiłem:
- zlałem stary płyn przy pompie, odpaliłem nawet na chwilę auto i leciutko pokręciłem kierownicą, z 10 sekund tak żeby jak najwięcej tego zleciało
- zdemontowałem pompę
- założyłem nową, którą wcześniej przepłukałem delikatnie ropą (wlałem troszkę do środka i pokręciłem aż wszystko wypluje)
- po zamontowaniu nowej pompy nalałem nowego płynu
- odpaliłem auto, i kręciłem kierownicą w lewo prawo , kolega w tym czasie patrzył na płyn czy idą bąble i jaki jest stan płynu, przestało bulgotać ale nadal lekko wyło, dolałem troszkę płynu tak żeby był stan, i znów odpaliłem auto i kreciłem, jednak dalej wyło a olej z czerwonego zamienił się w lekko brązowy
- spuściłem ponownie płyn przy pompie, oraz przy chłodnicy oleju wspomagania
- założyłem przewody i zalałem nowy płyn (drugi litr)
- znów odpaliłem auto i kręcenie lewo prawo aż do zniknięcia bąbli, stan przy zgaszonym silniku jest ok, kolor czerwony, minimalnie zmatowiał ale jest ok mi się wydaje, jednak pompa dalej wyje, nawet podczas jazdy na wprost. Może jeszcze źle odpowietrzone mam? Czytałem cos o odpowietrzaniu przy maglownicy :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 24 lutego 2010, 22:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Może mi wytłumaczcie jak to dokładnie zrobić żebym nie zatarł tej pompy,żeby nie chodziła na sucho i nie zmarnował z 4 litrów oleju :kwasny: Bo już dwa poszły :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 10:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
pompy nie odpowietrzasz,kup oryginalny przewód bo moze masz za cienki.z tym płukaniem jak ci napisałem to po to sie tak robi aby wszystkie brudy a przede wszystkim opiłki wyszły wszystkie.jak nie bedzie to od tego to odpowiedz jaka nasuwa się to że pompa jest zjechana.no ale jak piszesz ze olej jest czysty to ok.a moze to nie pompę słychac moze to alternator ci słychac moze łozysko na alternatorze?bo jezeli pompę ci słychac przy jezdzie na wprost to mysle ze to juz koniec pompy.wymien przewody na oryginalne.i sprawdz ewentualnie ten alternator,jak to nie bedzie to to pompa do wymiany podejrzewam że bedzie,no bo jak sie nie widzi tego na żywo to cięzko wywnioskowac co to jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 11:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Googlowe info na temat odpowietrzania układu wspomagania:
Obrazek
:cwaniak:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL