BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 13:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
A to te kawałki były o wiele mniejsze niż te rurki z magla, i jak łapałem je do ręki to niektóre od razu się rozpadały na jeszcze mniejsze, poza tym jak wypychałem benzynę, olej z układu to dosyć ciśnienie było, kilka sekund i układ pusty. Jutro to obczaje jeszcze dokładnie. Najciekawsze jest to że wycie pojawiło się po wymienionym przewodzie, stara pompa ciekła od kupna auta przez pół roku i była totalna cisza, dopiero jak ten przewód od pompy do magla strzelił to się pojawiło to wycie, stawiałem zawsze że to ona po tyłku dostała po jeździe na sucho przez kilka kilometrów, ale nowa (używana :) ) pompa zachowuje się identycznie jak tamta, tak samo wyje i drga kierownica. Może faktycznie to ten przewód ja blokuje...... Jak czyściłem i zalewałem układ koła przednie miałem w górze, tak żeby nie było oporu, i na benzynie w układzie była cisza :szok: Zero wycia, chrobotania itp. a spodziewałem się że na benzynie która jest o wiele rzadsza od oleju będzie wyło , jak tylko wlałem olej znów się zaczęło yyy yyyyyy yyyyy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 22:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Vanduch napisał(a):
TRIBUL, ale za to ja się dowiem dużo o wymianie płynu wspomagania, który miałem wymienić w poprzednią sobotę, ale nie wymieniłem bo kanał u tatusia zalany wodą i nie chciało się pompy dźwigać i węża rozwijać :wstyd: ;)

:rotfl: :rotfl: :rotfl: No to gumowce i heja :super: :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 22:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
kup moze uzywany ten przewód oryginalny moze na szrocie gdzies i zobacz na nim ,kosztuje grosze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
dolar$ napisał(a):
a jeszcze napisz mi jaki to dzwiek,moze taki podobny do zgrzytania czy cos takiego,pompa raczej to takie robi buczenie,opisz jaki to dzwiek do czego podobny,bo cały czas zastanawiam sie ad tym alterntorem.


Hmmm ciężko to opisać, nie chrobocze, dźwięk jest trochę jak z transformatora wysokiego napięcia jak nie ruszam kierownicą, jak tylko zacznę kręcić, i np przytrzymam w danym momencie to jest takie łyyyy łyyyyy :rotfl: :rotfl: :rotfl: hehehe I jak tylko odpuszczę kierownice, nie wywieram na nią nacisku np w lewo czy w prawo ale koła skręcone to znów ten transformator yyyyyyyyy :rotfl:

W skrócie: jak nie ruszam kierownicą to jest transformator yyyyyyyyyyyyyyyy, a jak tylko lekko dam opór to robi się łłłyyyyyyy łłłyyyyyyyy :D :hyhy:


Ostatnio edytowano 25 lutego 2010, 22:53 przez TRIBUL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 22:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
TRIBUL napisał(a):
No to gumowce i heja

Pierniczę gumowce ;) ale różnica w kolrze płynu jest - fotka to pokazuje...
Obrazek
Próbka oczywiście pobrana ze zbiorniczka wyrównawczego i nie muszę zaznaczać, który to świeży olej :hyhy:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 22:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
No faktycznie, identyczne kakao jak to które wypluło u mnie po pierwszym płukaniu olejem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
u mnie była smoła nie kakałko :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
,
z tego co piszesz to odgłosy pompy,zmien ten przewód na oryginalny ze szrotu -bedzie jak za darmo.moze ten co masz wyglada ze jest taki sam ale moze ma grubsze scianki i z tego powodu ma mniejszy przeswit


Ostatnio edytowano 25 lutego 2010, 23:02 przez dolar$, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Ale na razie (odpukać w niemalowane ;) ) żadnych złych oznak nie mam z układu wspomagania, ale zajrzałem kiedyś do zbiornika wyrównawczego i postanowiłem wymienić tą kawkę :P

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Czyli to by był taki przewód http://moto.allegro.pl/item927127590_wa ... w_e36.html

Ciekawe jak to sie ma do wersji silnikowych, zaraz luknę na realoem bo w moich okolicach na pewno nie trafię na żadne 323 albo 325 na szrocie :dobani: A jak widac na allegro krzyczą sobie 7 dych plus przesyłka, i to był chyba najtańszy i to z 1.6


Ostatnio edytowano 25 lutego 2010, 23:04 przez TRIBUL, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
edytowałem poprzedni post :)

mysle ze bedzie pasował ale sie upewnij bo nie jestem na 100%pewny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Fajnie, wychodzi na to że tylko mój egzemplarz ma takowy przewód http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20 o ile się nie mylę to będzie numer 3, i kosztuje tylko 236$ i 88 centów :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
na allegro popatrz moze znajdziesz albo popatrz u gosci którzy maja samochody wystawione na aukcji na czesci to zadzwon i sie zapytaj,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 25 lutego 2010, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Vanduch napisał(a):
TRIBUL napisał(a):
No to gumowce i heja

Pierniczę gumowce ;) ale różnica w kolrze płynu jest - fotka to pokazuje...
Obrazek
Próbka oczywiście pobrana ze zbiorniczka wyrównawczego i nie muszę zaznaczać, który to świeży olej :hyhy:



Jak widzę tą fotkę...to wygląda to jak wkładka pani przy okresie, która nie dobiegła do ubikacji za potrzebą :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Mistrz zdjęcie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 26 lutego 2010, 09:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
TRIBUL napisał(a):
Jak widzę tą fotkę...to wygląda to jak wkładka pani przy okresie, która nie dobiegła do ubikacji za potrzebą Mistrz zdjęcie

Heh :rotfl: No niestety tak to wygląda :P :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Ale to nie wkładka, tylko ręcznik papierowy marki TiP (czyt. Tani i Paskudny, konfekcjonowanie Real Sp. z o.o. Spółka, Spółka Komnadytowa) :hyhy: :rotfl:
Olej to Mobil ATF 220 tak jak zalecają... :)

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 26 lutego 2010, 11:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Cytuj:
a spodziewałem się że na benzynie która jest o wiele rzadsza od oleju będzie wyło , jak tylko wlałem olej znów się zaczęło yyy yyyyyy yyyyy


I to jest pewnie rozwiązanie. Myślę, że w układzie jest nieszczelność na dopływie oleju (przewód 1) na cytowanym rysunku) i gęsty olej zaciąga powietrze bo się robi podciśnienie. Niech ktoś patrzy do zbiorniczka jak będziesz kręcił kierownicą to powinny się pokazać bąbelki powietrza.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 26 lutego 2010, 21:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Jak odpowietrzałem układ (z 10 razy :rotfl: ) to znajomy ciągle patrzył w zbiorniczek, i bąble pojawiały się tylko na początku co jest oczywiste,ale później już ich nie było. Ja osobiście obstawiam że ta pompa może być też trafiona, bądź ten przewód dorabiany jest zbyt długi lub ma zbyt mała średnicę i to może dawać opór, przez co pompa może mieć zbyt duże obciążenie cały czas, a ze benzyna rzadsza od oleju to mniejsze opory przepływu. Są to tylko moje domniemania i wydaje mi się że zacznę od tego przewodu, wyjdzie taniej niż kupowac znów pompę na ślepo :/ Miałem dzisiaj w to znów zaglądnąć ale już się tak zniechęciłem że odpuściłem to sobie, 2 popołudnia już zmarnowałem. Z tym zapowietrzeniem jak będę to znów oglądał to popatrzę też, może akurat bo spostrzeżenie dobre.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 3 marca 2010, 15:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
Wymieniłem rolkę napinacza, podpiąłem inny alternator i dalej wyje, więc to pompa bądź ten dorabiany przewód. Myślę że zacznę od tego przewodu tyle że taki jak ja mam to akurat tylko w 323ti występował sugerując się tym co jest na realoem nr 3: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20 . Wiem z autopsji że praktycznie nie ma możliwości znalezienia gdzieś takiej używki. W silnikach z coupe, sedana 323 wiem że są takie same śruby mocujące do pompy i magla, ale czy średnica i długość przewodu będzie ta sama? I do tego są jeszcze dwa rodzaje, z jakąś spiralą i bez http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20 , http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20 . Czy ktoś już robił podmiankę tych przewodów? Nie wiem jak tam średnice wyglądają. W moim dorabianym średnica przewodu jest cały czas taka sama, a na zdjęciach widzę że po przejściu metalu na odcinek gumowy jest o wile większa. Ma ktoś jakiś pomysł? Bo mam niemały problem z tym :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 3 marca 2010, 15:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
No cena zaporowa za ten przewód z pierwszego linku, w aso 773.96 zł :cisza: :zakrecony:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 3 marca 2010, 16:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1160
Lokalizacja: PL
jezeli piszesz ze przewód ma taka sama srednice to chyba to nie jego wina.

po wszystkich za i przeciw z tego co pisałes mysle i stawiał bym na walnieta pompe.przytarłes ja jak jechałes bez oleju,jest lekko przytarta i lekko wyje a pompa to delikatne urzadzenie.moze sie myle ale takie jest moje zdanie,jesli wyeliminujemy przewód jak piszesz ze srednica ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Koniec pompy wspomagania ?
PostNapisane: 3 marca 2010, 16:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
To znaczy właśnie nie bardzo. Oryginalny przewód ma jakąś tam średnicę na tych elementach metalowych a później tam gdzie jest gumowy jego średnica się wyraźnie zwiększa, tak mi to wygląda na realoem i jak patrzyłem na szrotach i na zdjęciach z allegro różnych przewodów z bmw. Mój dorabiany natomiast ma taką samą średnicę na całej swej długości, taką jak te elementy metalowe i może tu tkwi cały problem :kwasny: Bo to już druga pompa tak samo się zachowuje....I teraz nie wiem czy z sedana czy coupe podejdzie taki przewód. Pompy w sumie te same, magle też, nie wiem w czym różnica :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL