BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 13:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 17 marca 2010, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: e36 325i coupe
Kod silnika: M50B25
Witam,
moje M50b25 bierze olej, poczatkowo trochę, później zaczął żłopać jak smok - ok 1l na 1000 km (mobil 10w40). :zalamany:
Dzisiaj byłem u mechanika zmierzyć kompresję: I cyl. 14, II cyl. 14,5, III cyl. 14 :), IV cyl. 2 :szok: , V cyl. 8 :szok: , VI cyl. 15.
O k..a :cenzura:
Próba olejowa: IV cyl. 14, V cyl. 16.
Diagnoza - pierścienie. :mur:
Wlałem do cylindrów taki spray - Antykoks - obiecali, że odblokuje pierścienie, jeżeli oczywiście pierścienie są zapieczone.
Czy to jest możliwe, że pierścienie w dwóch cylindrach mogły się zapiec, a reszta ok? Ile silnik ma przejechane, to Bóg jeden raczy wiedzieć, podobno ok 180 000, ale raczej w to nie wierzę. Czy spray pomógł, będę wiedział za kilka dni.
Co byście zrobili na moim miejscu (zakładając, że spray nic nie pomógł), może ktoś miał podobny problem?
Po głowie chodzi mi silnik raus! :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 18 marca 2010, 07:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Jesli tylo pierscienie to bym raczej je zmienil niz upowal drugi motor, nigdy nie bedziesz pewny w jakim stanie go kupisz. Rob swoj silnik, jesli cylindry sa ok to koszta nie beda straszne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 18 marca 2010, 08:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Mam takie same zdanie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 19 marca 2010, 12:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
jak silnik ci dobrze sie sprawuje to to nie zmieniaj tylko napraw usterke 4 i 5 cyl ma slaba kompreche ale kosz niie bedzie wielki o ile tylko ci pierscionki siadly

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 19 marca 2010, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: e36 325i coupe
Kod silnika: M50B25
DaRo25 napisał(a):
jak silnik ci dobrze sie sprawuje to to nie zmieniaj tylko napraw usterke 4 i 5 cyl ma slaba kompreche ale kosz niie bedzie wielki o ile tylko ci pierscionki siadly



A ile może kosztować taka naprawa (części + robocizna)?
Jeżeli już się robi remont i otwiera "klatkę piersiową", to chyba warto by zrobić wszystkie pierścienie + gumki, a to chyba już przedraża.
Mam możliwość kupna M50b25 za 1500 zł, z pewnego źródła + przekładka jakieś 500 zł.
Warto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 19 marca 2010, 14:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
no tak jak wszystkie pierscionki na 6 cyl + uszczelniacze + uszczelki + robocizna to raczej wyniesie wiecej niz silnik za 1500 + 500 przekladka . nie powiem dokladnie ile bedzie kosztowac naprawa bo to zalezy tez od czesci jakie kupisz (lepsze i gorsze) ale skoro masz M50b25 z pewnego zrodla ... chociaz jak bys w obecnym zmienil piersionki to wiesz na czym jezdzisz na dlluuuuugie lata

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 19 marca 2010, 17:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Ostatnio na allegro widzialem kaplet pierscieni Goetze (dobra firma) po 220zeta za kaplet na 6 garow, uszczelka pod glowice jakies 150-200, uszczelniacze podejzewam ze do 300pln, uszczelka miski 70-120 pln, uszczelka pod pokrywe zaworow okolo 100, + olej i filtr wedle twojego uznania. W czesciach powinienes sie zmiescic jakies 1000-1200pln, ale robocizna to inna bajka kazdy mechanik ci powie inna cene. Przy okazji jak zdejmiesz glowice dobrze bylo by dac przefrezowac gniazda i zawory, jesli ich przylgnia juz sie troche wyklepala. Jak masz znajomego mechanika to w 2000 pln sie zmiescisz i bedziesz wiedzial co masz pod maska.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 19 marca 2010, 18:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: e36 325i coupe
Kod silnika: M50B25
Zobaczymy co czas przyniesie, dzisiaj znowu zalałem cylindry sprayem, ciś. niestety nie udało się zmierzyć, bo mechanik pożyczył manometr.
Olej obecnie mam na minimum, dzisiaj, jak silnik ostygnie, dolewka, a jutro jadę w trasę - 200 km, w niedzielę powrót 200 km - wszystko powinno się wyklarować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
kiedyś lało się nafte na tłok i w80% pomagało ale to były inne czasy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 24 marca 2010, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: e36 325i coupe
Kod silnika: M50B25
No i wszystko się wyjaśniło, spray nie pomógł, kompletnie bez zmian. :mur:
Może pierścienie nie są zapieczone?
Czy jest możliwe, żeby pierścienie były wytarte tylko na dwóch cylindrach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 24 marca 2010, 19:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
jest jeszcze nadzieja że poszła uszczelka miedzy cylindrami
i nawzajem zabierają kompresję
są takie przypadki
zdejmiesz głowicę to wszystko będzie wiadomo
wytarcie pierścieni tylko na dwóch cylindrach jest nie możliwe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 24 marca 2010, 19:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 41
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: e36 325i coupe
Kod silnika: M50B25
ryszard55 napisał(a):
Kolego
jest jeszcze nadzieja że poszła uszczelka miedzy cylindrami
i nawzajem zabierają kompresję
są takie przypadki
zdejmiesz głowicę to wszystko będzie wiadomo
wytarcie pierścieni tylko na dwóch cylindrach jest nie możliwe


No tak, ale czy brałby wtedy tyle oleju?
Poza tym próba olejowa nie wyszła by chyba aż taka "dodatnia".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 24 marca 2010, 19:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
trudno powiedzieć olej mógł uszczelnić
zresztą jest to tylko opcja która niekoniecznie musi się sprawdzić
trzeba zdjąć głowicę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Tragiczna kompresja na dwóch cylindrach.
PostNapisane: 24 marca 2010, 20:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
pierscienie na tych dwoch cylindrach raczej nie beda wytarte ale popekane. dzieje sie tak jak silnik dostaje po garach na zimno lub gdy go sie przegrzeje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL