BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 13:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Bardzo dziwny przypadek związany z kompresją
PostNapisane: 16 marca 2010, 23:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50TUB25
witam
remontowałem ostatnio głowicę a mianowicie planowanie głowicy, wymiana zaworów nowe wydechowe i używane dolotowe, docieranie wszystkich zaworów, nowa uszczelka głowicy o grubości 2.05mm. głowicę zamontowałem, rozrząd ustawiony poprawnie a samochód mało tego że nie chce odpalić to jeszcze badana kompresja to 5 - 5,5 na każdym tłoku. jaka może być przyczyna takiej kompresji. dodam ze blok raczej jest dobry ponieważ przed zdjęciem głowicy kompresja wynosiła 14-15atm. kompletnie zgłupiałem i proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] bardzo diwny przypadek związany z kompresją
PostNapisane: 17 marca 2010, 07:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Raczej przestawiony rozrząd, bo wątpie, aby ktoś spartolił wszystkie zawory :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Bardzo dziwny przypadek związany z kompresją
PostNapisane: 27 marca 2010, 11:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50TUB25
Już wiem co było.

Po dłuższym okresie stania samochodu u mnie miało to miejsce ponad 1,5 m-ca pierścienie się tak skurczyły że nie było kompletnie kompresji.

RADA

Wstrzyknąć w każdy cylinder 50-100ml oleju silnikowego i zbadać kompresję, u mnie przed wlaniem oleju w cylinder kompresja wynosiło 5,5 po wstrzyknięciu oleju prawie 20!!! Na początku myślałem że mam padnięte pierścienie ale na szczęcie wszystko ok poprzepaleniu oleju samochód już nie kopci i nie przepala oleju a jego kompresja wynosi po 13 na każdym tłoku :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Bardzo dziwny przypadek związany z kompresją
PostNapisane: 27 marca 2010, 15:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a mnie się wydaje że problem był w hydroregulatorach a nie skurczonych pierścieniach
poza tym 50-100ml oleju na cylinder to gruba przesada i piękny nagar na tłokach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL