BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2025, 10:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Witam poonownie poszedłem za radą i nagrałem prace mojego kochanego m40b18. Olej 10W40 motul 6100. Cała góra od wymiany ma ok 20tys. dzwięk od poczatku ten sam. Czy tak pracuje zdrowe m40?

link:http://www.youtube.com/watch?v=R-_ly5iYPp8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Dodam iż na oleju 10W40 sprawdzałem ciśnienie układu smarowania i wynosi na wolnych obrotach ok 2,5 bara czyli jakieś 0,25 MPa, przy obrotach 5000-6000 tyś zawiera się w granicach 4,5 - 4,7 bara czyli 0,45-0,47 MPa. Książkowe jest takie:od 0,13-0,2 MPA przy obr 5000-6000 tyś 0,4-0,43 MPa. Biorąc pod uwage dokładnosc manometru można przyjąć że chyba jest jak trzeba.

Znalzłem coś takiegona forum:
http://www.maxbimmer.pl/threads/2570-EP ... liki-w-M40

tylko na jak długo wymiana samych panewek pomoże. Czy nie trzeba robic równierz szlifu wału aby to pochodziło już długo.? czy sie mylę :/ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 20:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Jak na moje ucho Twoja M40 nie pracuje tak jak powinna...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 21:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E30
Gabriel podjedź do mnie do Krakowa to porównamy swoje M40 bo widzę że z małopolskiego jesteś ;) Z tego filmiku ciężko coś wywnioskować bo jakość dźwięku słaba, brzmi troche jak silnik TDS na moje odczucie...ale to pewnie przez telefon/kamerę. Ewentualnie mogę nagrać swoje 1.8 i zobaczysz co i jak.

_________________
►►►Zobacz moje E30◄◄◄


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Tak by było najlepiej tyle że czas nie pozwala za bardzo robota robota i robota :kwasny: Będe jutro w nowej hucie ale to wcześnie rano i zaraz wracam. Może się kiedyś uda spotkać pod M czy galerią proszę cię o ewentualny kontakt na maila :
calka.gabriel@nowak-ogrzewanie.pl A póki co to proszę o nagranie na maila. zgóry :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 27 kwietnia 2010, 07:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Jeszcze jedno pytanie. W czasie pomiaru ciśnienia oleju, uzyskiwałem wyniki jak opisałem wyżej ale wskazówka manometru skakała z częstotliwością odpowiadającą obrotom silnika tak o 0,7 bara a czasem kiedy powoli wkręcałem na obroty szła ładnie bez drgań do momentu aż zawór upuszczał ciśnienie w układzie olejowym. Czy to jest normalne ? Czy raczej to wina po stronie manometru? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 24 lipca 2010, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
niestety nie udało mi się dojść do ładu z moim m40 samemu i zdecydowałem się podjechać choć to 320km do p. Andrzeja z Aleksandrowa Łódzkiego. Lekarz od tych silników jak się patrzy. Zna się na swoim rzemiośle i wszystko robi z namaszczeniem :) Zdjął dekiel potem dźwigienki powyciągał po kolei i się okazało że wałek jak i dźwigienki nie wykazują żadnego zużycia (dodam że jest to komplet Federal Mogul AE zakupiony na allegro w Moto-Marka z Jasła.Przebieg tego kompletu to 30 tyś.) tak że polecam Federala. Niestety nie wszystko złoto... Okazało się że hydrokasatory miały być również z Federala a były bliżej nie określonego producenty tzw. NO NAME. Roizpoznał to p.Andrzej. I to one dawały w 4 litery. :kwasny: Tak że nie chcę użyć słowa oszukany przez motomarkę byc może sami nie wiedzieli co maja. Tak czy siak doktor zabrał się do dzieła pomierzył dźwigienki pestki i postanowił wymienić hydro na oryginalne bmw choć używane. Stare zostawiłem w rozliczeniu :rotfl: pozdrawiam przy okazji p. Andrzeja. Złożył wszystko w kupę kilkanaście odpaleń w celu odpowietrzenia hydro. Jeszcze kilka uwag odnośnie mojej Buni (Andrzej przepustnica już pstyka - faktycznie śruby przestawiłem tylko, rozrusznik zrobiony rolki w bendiksie padły) zapłata 150 i jeszcze dostałem rozrusznik na części i kilka gratów do E30. Do końca sezony zostaje jeszcze na MOTUL 4100 15W50 a na jesień Motul 6100 10W40. POLECAM p.Andrzeja warto nawet 700 km jak ja przejechac i mieć swiadomość ze m40 jest zdrów jak ryba. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Cykanie m40
PostNapisane: 24 lipca 2010, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Tak że panie i panowie nie kupowac żadnych motiv, kamshaft i innego badziewia a kasatory tylko bmw ewe. ina ale podrób nie brakuje. Więc trzeba być ostroznym chyba lepiej zadzwonic do bmw potargować i kupić orginały. Choć pan andzrej twierdzi ze hydro są dobre do póki sie rozchodzą się same po wyjęciu. Pewnie wie co mówi. :hyhy: No to spadam pojeździć moją strzała :hyhy: pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL