BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 15:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 12:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
Tylko, żebyś później nie zapomniał jak to wszystko się składa :)

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 13:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Mam znajomych, którym w 97 utopiło praktycznie nową Omegę.
Zalana była jak twoja do wysokości siedzeń.
Cały dół samochodu został rozebrany...siedzenia, wykładzina i wygłuszenia. Auto zostało wysuszone w wysokiej temperaturze( tak aby woda odparowała), profile zamknięte zakonserwowane woskami, tapicerka wyprana a instalacja elektryczna zabezpieczona. Do dnia dzisiejszego Omega jeździ i nie ma z nią problemów " popowodziowych"
Takie auta warto ratować

Gdyby jednak woda zalała całe wnętrze i utopiona byłaby deska rozdzielcza to nawet bym się nie zastanawiał nad "osuszaniem" takiego samochodu....no chyba,że jakieś Czinkłaczento itp, które można rozebrać w parę godzin i wysuszyć suszarką do włosów.
DO wymiany mógłby być tylko elektroniczny zegarek :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 21:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Jak silnik cały, tzn woda nie dostała się przez filtr powietrza, to nie jest najgorzej. Bak wyciąga się wtedy, gdy przez odpowietrzacz naleje się wody, a ten jest na wysokości pasa.Tapicerę trzeba koniecznie do dechy wywalic i wysuszyć.SAma nie ma szans odparować. Błąd poduszki sam nie zniknie, m,usisz podłączyc pod kompa i skasować. Po czasie pewnie wysiądą łożyska w kołach.Trzeba będzie prawdopodobnie je wymienić jak zaczną huczeć.

Ale najgorsza jest elektronika.
Co do oleju, to zadzwoń do ASO, podaj nr VIN i dokładnie Ci powiedzą jaki olej ma być zarówno w skrzyni jak i w moście.

Ile z Nas jeździ autami zespawanymi z dwóch i o tym nie wie albo kiedys zalanymi.
Spokojnie, nie róbcie z kolegi auta szrota, skoro go nawet nie widzieliście.

Prosi o rade to pomóżcie!

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 14 czerwca 2010, 22:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
w e39 jest ocynk tak ze nie ma zagrozenia korozyjnego.bynajmniej takiego na dzień dobry


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 15 czerwca 2010, 08:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 27
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 318is
Kod silnika: m42
jaro5 napisał(a):
w e39 jest ocynk tak ze nie ma zagrozenia korozyjnego.bynajmniej takiego na dzień dobry


Bardzo dobrze, tylko pamiętajcie, że każda śrubka mocująca wkręcona w karoserię uszkodziła ten ocynk i tam ruda będzie wychodzić jako pierwsza. Po wtóre nie wiadomo jaka chemia była zmieszana z wodą powodziową. Jeżeli coś żrącego to nawet lakier może odbarwiać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 14:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 116
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi, że na 100% nie mam szpery w tylnim moście, a w 2 że na 100% ją mam! zgłupieć można...

jak można to inaczej sprawdzić ?



thx


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2014, 18:58 przez judin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 15:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
judin napisał(a):
końcówka VIN-u to GP06883 - może ktoś rozkoduje i podpowie ?
tu masz temat o rozkodowaniu VIN-u viewtopic.php?f=8&t=64224&hilit=rozkodowanie+VIN

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 15:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Na pewno nie masz szpery bo BMW nigdy nie było mostów ze szperą.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 15:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Bobby_Valentino napisał(a):
Na pewno nie masz szpery bo BMW nigdy nie było mostów ze szperą.

;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 22:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
W e39 "Seryjnym" czyli do 540 nie było szpery. Szpere miały tylko M5 ale zawsze możesz mieć włożoną z m5 co jest mało prawdopodobne lub robiona przez jakiegos fachowca co tez jest malo prawdopodobne wiec na 99% nie masz szpery. Szpery orginalnie wychodziły do modelu e36 ale też czesto się ich nie spotykało w 316 - 328 w ///M to był standard oczywiscie, potem (e46 e39 i wyżej) już tylko w ///M były.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 23:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
szpery na 99% nie masz. jak chcesz sprawdzić to podnieś tył i kręć jednym kołem, jak drugie bedzie się kręciło w przeciwną stronę to szpery nie masz a jak w tą samą to masz(w co wątpie)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 12:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 247
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Moje BMW: E60 3.0d
Kod silnika: M57N
jaro5 napisał(a):
w e39 jest ocynk tak ze nie ma zagrozenia korozyjnego.bynajmniej takiego na dzień dobry



Wydaje mi się że E39 chyba niema blachy w ocynku ale może się myle


Miałem w 97 roku zalanego Nissana Bluebirda metr wody ponad dach :hyhy: auto po powidzi rozebrałem do jednej śrubeczki , wyprałem wysuszyłem , dodam że w aucie było dużo elektroniki jak na taki samochód. Auto po wielkiej wodzie jeżdziło spokojnie 2 lata ale co potem zaczynało sie dziać to jest niedoopisania , szyby , szyberdach elektryka żyły własnym życiem , wskaźniki , kontrolki również , światła potrafiły zgasnąć w środku nocy :przestraszony: Silnikowi nic niebyło po osuszeniu wysuszeniu i wymianie wszystkich płynów chodził super. Skrzynia sypnęła sie po 2 latach. Z blachą niebyło żadnego problemu nic niegniło. I powiem wam jedno , że smrodu po powodzi w aucie niepozbędziecie się nigdy , bo nawet jak w aucie na codzien nie smierdzi to postawcie go na godzine w słońcu i poczujecie nawet po 2 latach piękny smrodek. Ostatnio miałem przyjemność wsiąść do auta klienta który sprowadził auto ze stanów i jak usiadłem za kierownicą w słoneczku to odrazu przypomniał mi sie rok 1997 i wielka woda , podejżewam że auto było zalane tylko gośc o tym niewiedział.

_________________
A6...2.6........V6..ABC..150KM..225 Nm==> było
A4...2.5 TDI..V6..AFB..150KM..310Nm ==>było
BMW..E39..2.0...150 KM....190Nm ==>było
BMW..E60..3.0...218 KM....500Nm ==>jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 09:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 116
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Przez kilka dni podzwoniłem trochę o ten olej. Zakładam, że nie mam szpery w tylnym moście.

Olej SAF-X0 jest olejem warsztatowym i ew. zamówienie jest w dużych opakowaniach.
W dwóch sklepach panowie doradzili, że jest do tego zamiennik, pełen syntetyk TAF-XSEA 75W90

Słyszeliście o tym? ja nie jestem przekonany do zamiennika dlatego serwis wyśle mi kurierem oryginał...

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 1 lipca 2010, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 115
Moje BMW: e30
Kod silnika: M40B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=104305
co do foteli kolega prał ostatnio fotele z auta po zalaniu, w nowej rav 4 fotele prał 3 razy i dopiero ostatnie pranie dało efekt. Niestety ten syf wsiąka w gąbkę, spróbuj je dobrze przepłukać jak będzie ładna pogoda potem pierz pozdrawiam

_________________
mycie ręczne, sprzątanie wnętrza. Pranie tapicerek. info i zdjęcia do wglądu Priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 3 lipca 2010, 20:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 116
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Witam,

Byłem na kompie i ... poduszki nie udało się skasować - komp zwraca błędy:

- obwód airbag kierowcy
- napinacz pasażera
- airbag pasażera
- obwód airbag lewej strony

Czy to może być wina zalanego sensora ?

a w silniku wiszą takie błędy:
- czujnik tylnego prawego koła (pewnie chodzi o abs i asc, bo świeci na desce)
- komunikat car deska rozdzielcza


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 3 lipca 2010, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 342
Lokalizacja: KUJ-POM
Moje BMW: e46/e39
Kod silnika: M52/S62
witam i współczuje zalanej bryki
co do poduchy to miałem problem ten sam ( podobny) i kasowałem ze 4 razy bład poduchy za każdym razem płacąc
aż tu nagle inny elektronik podpowiedział ze mam wyjebac tą kostkę pod siedzeniem i zarobic przewody na stałe z fotelem od tego dznia nie wywala błędu (ulga)
jedyny mankament to nie wyciągniesz tak szybko fotela :) ale codziennie się tego nie robi

_________________
Obrazek
oceń pasikonika ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68#p941368


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 4 lipca 2010, 11:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 116
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Witam,

Migos tylko weź pod uwagę to, iż ja miałem sensor zalany wodą, więc problem nie wziął się ot tak...
Z drugiej strony biorę pod uwagę bezpieczeństwo w dalszej jeździe...skoro mam te 8 poduszek to chciałbym czuć się bezpiecznie, a wywalenie tej płytki może to znacznie osłabić, bo w końcu spełnia jakieś zadanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] zalane nadwozie - dalsza eksplatacja
PostNapisane: 4 lipca 2010, 13:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 342
Lokalizacja: KUJ-POM
Moje BMW: e46/e39
Kod silnika: M52/S62
nie chodziło mi o to
tylko chodzi o zwykłe połączenie ja mam zrobione na stałe dwa (przewody polutowane ze sobą )
niema luzów na kostce i nie wyskoczy błąd bo nie ma kostki :)

_________________
Obrazek
oceń pasikonika ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68#p941368


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] zalane nadwozie
PostNapisane: 4 lipca 2010, 18:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 116
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Witam,

a mi chodzi o to, że sensor nie jest tylko łącznikiem, a spełnia określone zadanie ;)

pozdrawiam


Ostatnio edytowano 28 kwietnia 2014, 19:09 przez judin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] zalane nadwozie
PostNapisane: 11 lipca 2010, 08:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 116
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52
Chciałem sprawdzić domową metodą jego sprawność z tkz. żarówką. Zdziwiłem się, że żarówka nie zaświeciła po przekręceniu zapłonu. Nawet kostkę rozpiąłem do gołych kabelków, ale nic to nie dało. Miernik potwierdził, że tam prąd nie dochodzi...i tak w każdym kole - sterownik padł?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL