BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 15 sierpnia 2010, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Ponieważ mój poprzedni post usunięto pisze jeszcze raz.


Witam
Samochód to E30 1990/88 buda 90 silnik 88. Silnik to M40 po kompletnej zamianie z 1,6 na 1,8. Nie bylo żadych problemow po zamianie aż do okolic początku tego lata. Rozrusznik przestal kręcić, tj. reagować na prąd, ale co ciekawe, raz reagował a raz nie. Rozebrałem rozrusznik rozsypany koszyk przekładni planetarnej, zakupiłem nowy rozrusznik - założyłem, niby ok, ale wszystko się wyjaśnilo, problemem nie jest rozrusznik. Objawy są takie, na dworze upał powyżej 25, samochód nie odpala, nie reaguje na prąd w ogole. Aku nowy. Jak jest zimniej, wieczorem, zapala od strzała, bez najmniejszych komplikacji, zrobi się cieplej powrót objawów.

Jeżeli ktoś mial coś podonego i wie co zrobić z tym fantem proszę o pomoc. Rozrusznik kupiłem co prawda uzywany, ale raczej nie ma to tutaj znaczenia, bo nie tu leży problem.

Proszę was Koledzy o pomoc i sugestie. Nie bardzo mam czas sam rozkminiać po kolei co jest problemem, dlatego zwracam się do Was.

Pozdrawiam Fanów

PS kolega zasugerował luźny kabel masy na silnik, ale to nie to.

_________________
V8 rzÂądzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Styki wyczyszczone- zmiana żadne. Teraz inna sprawa, do rozrusznika idą 3 kable. każdy przykręcany na gwintowany bolec. M8 plus stały, M5 i M6, który jest który?? bo jak zapalam na krótko to stykam staly z M6, i tu upatruję problem, ale być może się mylę.
Jeżeli mam rację to kieruję do Was pytanie gdzie idzie ten kabel z M6 gróbszy, a gdzie z M5 cieńszy???

_________________
V8 rzÂądzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 20 sierpnia 2010, 22:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Weź miernik. Czarny na masę a drugi do jednego i drugiego. Zobacz keidy na którym jest plus. W momencie odpalania musi być na grubym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Gróbym którym?? Z tego co wiem z gróbego śróba M8 plus jest stały. Chyba że chodzi Ci o ten cieńszy "gruby". Problem leży w którymś z cieńkich kabli a są ich dwa, dlatego pytam który gdzie idzie żeby je powiązać z możliwością tego problemu. Choć i tak stawiam na grubszy cieńki, po reakcji opisanej wcześniej ale nie wiem gdzie on idzie, może ktoś ma schemat elektryczny??

_________________
V8 rzÂądzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 22 sierpnia 2010, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Killer123, w momencie kręcenia musi być na obu plus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Wiem o tym ale gruby przewód od akumulatora daje staly plus, a drugi kablelek pobudza bendix i uruchamia rozrusznik w momencie przekręcenia stacyjki. Dlatego pytam czy ktoś wie gdzie idą dokładnie te 2 ciensze kable, a schemat elektryczny zalatwił by sprawe.

_________________
V8 rzÂądzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 21:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Na śrubie M8 jest stały + na czarno-żółtym śruba M6 plus pojawia się w momencie kiedy przekręcasz stacyjkę żeby uruchomic rozrusznik.Trzecia śruba M5 to przewód masowy który rozłącza światła i kilka innych urządzeń w momencie rozruchu w celu odciążenia akumulatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 23 sierpnia 2010, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Teraz już wiem i do czeg służy trzeci najcieńszy kabel ;) dzięki. Czy w budzie ten kabel też jest czarno zółty czy zmienia kolor na inny?? Przez co przechodzi?? Skrzynka bezpieczników, czy zwykła wiązka??

_________________
V8 rzÂądzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
To nie lektryka, w wolnej chwili wszystko zdiagnozowałem i wyjaśniłem, teraz mam pytanie czy ktoś wie jak wyjąć bębenek stacyji??

_________________
V8 rzÂądzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 13 września 2010, 11:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: 3.0 diesel
Witam

mialem cos podobnego, po przekreceniu kluczyka nie zawsze załapało czasami jakby nie mial wogole prądu
albo akumulator rozładowany albo łozyska na rozruszniku mialo luzy

okazalo sie ze za stacyjka jest element plastikowy w ktorym jest łaczenie
u mnie sie to rozsypało - wymiana i jak reka odjał, teraz to az miło posłuchac
jakbym wsadził nowy akumulator i rozrusznik :P

moze to to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 13 września 2010, 16:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Killer123 napisał(a):
czy ktoś wie jak wyjąć bębenek stacyji??

google?

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Problem z E30
PostNapisane: 14 września 2010, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Spóźnileś się kolego, ale mimo to dzięki, BMW jeździ już sprawne od ostatniego mojego postu.
Pozdrawiam

_________________
V8 rzÂądzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL