BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 09:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 17 października 2010, 11:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
witam. koledzy pisze bo sprawa wylada nastepujaco . problem jak w temacie juz opisuje co sie dzieje ... auto ma slabe przyspieszenie , tzn dzieje sie to gdy zapalam silnik oborty sa ok , tam te ponad 900 , i zaczyna sie jazda (skrzynia automat) na oko wszystko wyglada normalnie , tylko ze gdy autu dam pol gazu , a gdy wcisne caly gaz , auto ma te same oborty :/ i ma problem wyskoczyc na ponad 2700 oborotow , ale gdy je przekroczy to do 6000 obortow dochodzi szybciej niz do 200 , wiec problem tkwi w tym ze auto ma slabe przyspieszenie w pierwszej fazie ... i podsumowanie tego wszystkiego

*auto zachowuje sie tak jak opisałem wyżej
*kiedy naciskam guzik pod pedałem gazu magiczny GUZIK to auto redukuje bieg ale niema takiej mocy jak powinno , nastepuje redukcja biegu na 1 niżej a auto niechce przyspieszac
*kluczowa obserwacja , kiedy przy 140 km/h nacisnalem guzik pod pedałem gazu , silnik wskoczył na 4000 obrotów i trzymalem pelny gaz , a auto zamiast przyspieszac traciło obroty az do 3000 :/ kiedy zwolnilem noge z gazu auto podbiło bieg na 5 i jechalo juz tak jak zawsze "zamulone"
*aha i gdy np staram sie redukowac przy predkosci miedzy 90 km a 100 km , auto jest mniej wiecej na 4 biegu ale nie zawsze , kiedy naciskam ten guzik przeskoczy lekko ponad oborty i niechce , ale kiedy naciskam go kilka razy tam i z powrotem auto czasami nabierze oborotow i mocy takiej jak mialo kiedys :)

wiec niewiem co jest grane :( a teraz moje obserwacje

*zmienilem olej
*zmieniłem łańcuchy rozrzadu, napinacze itd
*sprawdziłem układ dolotowy , węzyki odmy , podcisnienia itd. silniczki krokowe przepustnice itym podobne , oprocz kolektora ssacego
*czy powinno być słychac "zasysanie " powietrza ?
*byłem na kompie nie wykazano zadnych bledow :( mechanik powiedzial ze raczej stawail by na uszkodzenie mechaniczne niz elektryczne
*co reguluje wlasnie ta moca o ktorej pisalem w pkt 3 ze silnik traci obroty ?
*czy moze to byc uszkodzony układ wydechowy , bo znalazlem dziure za kolektorem wydechowym , ale przed katalizatorami , czyli przed sonda lambda :zawstydzony: czy ona moze "cyganic" sygnal

nic innego nie przychodzi mi do głowy , czekam na odpowiedzi , mysle ze juz tak dokladnie opisalem problemy ze lepiej nsie nie da :) pozdrawiam goraco i temu co znajdzie problem stawiam dobra vode :D:D:D

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 17 października 2010, 13:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Skoro na kompie nic nie wychodzi to sprawdz czy moze kat nie jest zapchany. Nie zauwazyles wiekszego spalania? Masz kontrole trakcji na wyposażeniu? Jakie masz ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 17 października 2010, 17:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
witam Piordekk, , wlasnie co chodzi o kata to nie sprawdzilem , dopiero jutro rano sie wezme za to , tylko poprsotu szukam przyczyny i objawy podaje :) bo zawsze kilka głow lepsza od jednej , a noz akurat mial podobny przypadek . a z tym tlumikiem ze dziura to moze byc to przyczyna nie ? spalanie to jest 15 l gazu na 100 km nawet 16 litrow , a 13 l pb , pali wiecej ale mul straszny :/ :/ :/

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 18 października 2010, 20:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
i jestem wlasnie skonczylem powiem tak , sprawa nie wyglada najlepiej :/ peknieta obudowa katalizatorow tzn ., dokladnie niewiem czym one sa obudowane ale wyglada to na aluminium ... jest spekane i rula od kolektora wydechowego jest peknieta to chyba tez zle , jutro biore sie za spawanie wszystkiego dlatego jutro bo moj szwagier ubil oslone zeliwna i dopiero na jutro brat zrobi mi nowa :) ale przyczyna chyba znana ...

*peknieta rula od kolektora d9okladnie pomiedzy katem a kolektorem wydechowym widac kilka pekniec
*pekniety kat , tzn . obudowa z kata skorodowana przez rdze :/ do naprawy


jutro napisze czy mi sie udalo naprawic usterke



pozdrawiam

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 21 października 2010, 14:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
i koledzy po problemie :) wszystko pospawane porobione , uszczelnione itd. ale nikomu nie życze takiego problemu naprawde :/ roboty ze starymi srubami i odkrecanie tego wszystkie moc :/ ale na szczescie mialem malego dremela :D:D:D hehe male tarcze do ciecia i ogien , zadnej sruby nawet nie odkrecilem, tylko wszystko bylo ciete :) wygodniej , szybciej , pewniej i dokladnie :D pozdrawiam i jezeli by byly jakies pytania odnosnie calego ukladu wydechowego poczawszy od kolektorow wydechowych zapraszam na PW albo forum napewno sie odezwe :) hehe pozdrawiam

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 22 października 2010, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 535i
Kod silnika: M30B35
Witam koledzy posiadam bmw e34 535 i mam taki problem ze urwala mi sie kostka sondy lamba i nie wiem teraz co z czym polaczyc. Z wiazki silnika mam kable kolorow brazowy, czarny i jakis inny a od sondy mam tylko 2 biale szary i czarny.

Dłubalem tam kilka minut temu i zauwazylem ze tam wychodza dwie pary po dwa kable tzn dwa kolorowe osobno i czarny z brazowym (ale ten brazowy wyglada jak oplot czarnego) i napewno ktores sa tylko do grzania tzn trzeba je z bialymi polaczyc a ktores z szarym i czarnym i tu pytanie do kogos ogarnietego w tym...Co do czego ?? ;) ;)

Prosze podajcie schemat jaki kolor z jakim polaczyc. Bede bardzo wdzieczny

Zalezy mi na szybkiej odpowiedzi

Pozdrawiam

_________________
Chmielu BMW E34 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 23 października 2010, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
kolego napisz dokladnie jakie tam masz te kable , ile ich wychodzi z silnika a ile z sondy , bo troszke nie rozumie hehe z silnika idzie BRAZOWY , CZARNY i jakis inny , a z sondy ida 4 tak ?

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 23 października 2010, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 535i
Kod silnika: M30B35
kolego z sondy ida 4 dwa biale, szary i czarny a z silnika ida w jednym oplocie dwa oploty

1 oplat ma w sobie brazowy z czarnym a

2 oplot to zielony z jasnym zielonym

_________________
Chmielu BMW E34 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 23 października 2010, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
i ty chcesz to spiac na "krotko" omijajac kostke tak ? i bez posrednio z kostki do sondy , kolego bylem u mnie przy aucie i wg tej kostki wyglada to tak , to mam te same kable tylko ze u mnie CZARNY + CZARNY , BRAZOWY + SZARY , ZIELONY i ja wlasnie mam tutaj mam kabelek raczej niebieski niz jasno zielony :) to 2 biale wlasnie przychodza do tych zielonych kabli , tak to mam podlaczone

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 23 października 2010, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 535i
Kod silnika: M30B35
Dokladnie kolego ! ;) chce zrobic nowa kostke poprostu bo odkad go kupilem to sonda jest wogole odlaczona i jestem ciekawy czy to tego jest wlasnie problem ze ciezko pali rano i faluje na wolnych obrotach (jak sie zagrzeje to mniej) wiec sadze ze dostaje za duzo paliwa bo jest w trybie awaryjnym i to wlasnie przez sonde. Wiadomo zawsze lepsza kostka niz rzezba "na sztywno"

Dzieki wielkie za szybka odpowiedz jutro bede dłubał z rana ;);).Masz u mnie duze :zdrowko:

Pozdrawiam :zdrowko:

_________________
Chmielu BMW E34 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 24 października 2010, 13:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 135
Moje BMW: e38 730D
Kod silnika: M57
no kostka jak kostka spiecie na krotko tez jest dobre hehe tylko w razie awari mniej wygodne hehe zobacz czy ona wogole bedzie dzialac :) pozniej na komp i bedziesz juz wiedzial wszystko .napisz czy sie udalo :)

_________________
KARPIU12345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 1990r problem z mocą i przyspieszeniem
PostNapisane: 28 października 2010, 09:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 535i
Kod silnika: M30B35
Ok sprobuje. Kompa mam w pracy wiec jak zlacze (poki co brak weny tworczej) ;) to napewno napisze co i jakie osiagi ;)

Pozdrawiam

_________________
Chmielu BMW E34 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL