BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 09:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Kąt wyprzedzenia zapłonu w M30 z E32
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 02:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Czy kąt wyprzedzenia zapłonu w takim silniku jak ma mój samochód jest regulowany elektronicznie? Czy komputer automatycznie rozpoznaje spalanie stukowe?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2007, 02:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Czujniki spalania stukowego są w V8 , jesli chodzi o E32. Natomiast w R6 wyprzedzenie zapłonu jest zaprogramowane w DME i nie jest mozliwe " reczne " go zmienianie .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Kąt wyprzedzenia zapłonu w M30 z E32
PostNapisane: 26 października 2010, 09:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
odgrzeje temat, nie chcę zakładac nowego

a co jeśli zmieniam koło pasowe?? na kole jest odczyt z czujnika położenia wału, jeśli przykręcę o centymetr dalej to komputer mi to ustawi?? pytanie takie z racji tego że zmieniam silnik W E32 735i i takie cos mnie dręczy a muszę zmienic koło pasowe wraz z tym do odczytu czujnika wału :D

odpowie ktoś??

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Kąt wyprzedzenia zapłonu w M30 z E32
PostNapisane: 26 października 2010, 09:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Nie ma możliwości żebyś założył inaczej ,ponieważ piasta koła pasowego jest osadzona na wale i zablokowana klinem .Natomiast koło pasowe jest ustalane na piaście za pomocą kołka więc pomyłka wykluczona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Kąt wyprzedzenia zapłonu w M30 z E32
PostNapisane: 26 października 2010, 22:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
to lepiej odkręcic te małe śruby na trzynastkę czy tę jedną dużą??

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E32] Kąt wyprzedzenia zapłonu w M30 z E32
PostNapisane: 27 października 2010, 15:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jeśli zamierzasz zmienic tylko koło pasowe to odkręc śruby 8mm,jeżeli chcesz zdjąc piastę musisz odkręcic śrubę główną .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL