BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 04:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 06:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320i e36
Witam serdecznie mam mały problemik z sercem mojej buni, otóż dostaja sie spaliny do głowicy węże robią się twarde co wiecej traci skubana na mocy a mianowicie przy 120km mam juz 5 tys obrotow :( w szpitalu powiedzieli iz wada jest uszczelka lub glowica.
Byłem w około 5 zakładach i koszta naprawde sa różne ceny wachaja sie w granicach 1000-2500zł

I teraz zeby nie byc zrobionym w bambuko oraz zeby zrobione bylo to pozadnie chcialbym dowiedziec sie co mi jest potrzebne i mniej wiecej ceny tych rzeczy.
Na moje okolo to wylozenie głowicy kolo 250 zl danie na prawdzenie szczelnosci 50 zł planowanie 50 zł oraz za kazda usluge jesli cos wyjdzie 50 zł uszczelka porzadna niemiecka kolo 150 zl i czy to juz wszystko ? dalej mam ja zwiesc mechanicy mi zaloza uszczeleczke i wloza glowice ? czy do yego dochodza jakies inne ustrojstwa? byl bym serdecznie wdzieczny za opisanie krok po kroku jakie czynnoscia sie z tym wiarza i mniej wiecej ceny jakie sa przy tych uslugach o raz za to co bede musial wymienic ;)

silnik M50B20 91 r

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 95
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Moje BMW: BMW E39 1999r. 523i
Kod silnika: M52TUB25
Szpilki też się powinno wymienić bo się wydłużają.
Poza tym planowanie to wydatek raczej rzędu 200-300zł nie wiem jak z resztą...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 12:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
głowice jak zdejmiesz to wiadomo że planowanie,szczelność,docieranie zaworków i uszczelniacze.potrzebny będzie napewno kpl.uszczelek czyli pod kolektory,klawiature.nowy olej i filterek to wiadomo że też,szpilki jak kolega napisał jak najbardziej.blok należy spr. czy ma dobrą płaszczyzne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 13:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Licz ~2000zł na wszystko na spokojnie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E36 320i GÅ‚owica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 13:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
davvcio napisał(a):
przy 120km mam juz 5 tys obrotow :(


Ale na którym biegu? Bo jak na 5 to sprzęgło sie ślizga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 13:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Zakłady za planowanie głowicy R6 i sprawdzenie szczelności biorą deczko więcej niż za krótkie z R4 lu V6, V8. No ale wliczyć w to docieranie zaworów, ich ewentualna wymiana, uszczelniacze, prowadnice to wychodzi spokojnie 500-700zł

Uszczelki jakie są najważniejsze to pod głowice (grubsza 2.05mm Victor Reinz bodajże 140zł w silesia parts) ,śruby głowicy (jw. victor reinz w silesi chyba 65zł) oraz komplet uszczelek pod pokrywę zaworów (nie wiem ile bo kupiłem od prywatnej osoby). Obudowę termostatu i inne duperele można skręcić na dobry sylikon i nie będzie gorzej niż z uszczelką.

Planowanie bloku raczej zalecane w długich silnikach ale nie słyszałem żeby w M50 zapadał się blok. No kwestia ile miał nalotu silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320i e36
Wróciłem własnie od mechanika ktory jako 1 zajrzal do silnika :P reszta to pewnie takie majstry ze odda im sie dobry samochod to wymienia polowe i powiedza ze zepsute ;o A wiec co mi powiedzial - ze mam zepsuta uszczelke na laczeniu rury wydechowej wiec jakby uklad wydechowy jest nie szczelny a co za tym idzie maja prawo dostawac sie spaliny do glowicy wiadomo ze w jakims malym stopniu ale to na plynie juz wyjdzie ktory mi poprzedni mechanik podlaczyl pod wlel plynu chlodniczego ( koszt naprawy kolo 30zł wiec bolu nie ma )oraz w jakims stopniu auto traci na tym moc, co dalej weze w takim stopniu jakim mam sa prawidlowe bo cisnienie to niby 1,5 okolo atmoswer wiec miekie na pewno nie beda a ze pekl mi 1 wczesniej widocznie od starosci owszem mial prawo. Dalej kazal mi kupic jakis uszlachetniacz do oleju ktory ma za zadanie zrobic tak by mi nie bral oleju "niby" lecz podkresle ze nie jest to zaden doktor. I w tym momencie kazal mi zrobic rure i dac bunie aby sprawdzili cisnienie w tlokach - jesli bedzie male maja wstrzyknac troszke oleju jesli sie poprawi znaczy ze tloki sa zepsute jesli sie nie poprawi to zawory hm jesli tloki to lepiej kupic silnik?


Czy to co powiedzial jest aby prawda czy mam dalej jezdzic po mechanikach i szukac dziury w calym ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 19:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Cytuj:
ze mam zepsuta uszczelke na laczeniu rury wydechowej wiec jakby uklad wydechowy
jest nie szczelny a co za tym idzie maja prawo dostawac sie spaliny do glowicy

Może jestem niedoinformowany ale jak przez nieszczelny układ wydechowy mają się dostawać spaliny do głowicy :zdziwko:
Układ ci się nie zapowietrza? nie grzeje ci się jak ją przegonisz zdrowiej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320i e36
nie wiem jak ;p o to chodzi ze sie nie zapowietrza ani sie nie grzeje tempereture mam zawsze na polowie ani minimetra dalej jeszcze mi ubywa oleju i to w sporych ilosciach ale ani nie kopci ani rano nie dymi itp odpala bez zarzutu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 22:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Kolego to czy uszczelka pod glowa poszla to bardzo latwo sprawdzic w silniku bmw R6!!! twarde weze to normalka, tak powinno byc, sprawdz czy oleju nie a w ukladzie chlodzenia, czy bomble nie ida z zbioniczka wyruwnawczego przy odkreconym korku, czy plynu chlodzenia nie ubywa, jesli nic z tych rzeczy to wszystko jast ok, poza tym w tych silnikach to naprawde zadko siada uszczela, i okresl na ktorym biegu masz 120 przy 5 tys bo jak na 2 to tez ok :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
davvcio napisał(a):
nie wiem jak ;p o to chodzi ze sie nie zapowietrza ani sie nie grzeje tempereture mam zawsze na polowie ani minimetra dalej jeszcze mi ubywa oleju i to w sporych ilosciach ale ani nie kopci ani rano nie dymi itp odpala bez zarzutu



Davvcio z całym szacunkiem, ale:


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 19 listopada 2010, 23:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320i e36
bombli nie widac, oleju tez nie a czy ubywa plynu trudno mi okreslic choć mozliwe ze w jakims stopniu troche go ubywa a 5 tys obrotow mam na 5 biegu 7 tys przy okolo 170 ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 20 listopada 2010, 01:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
davvcio napisał(a):
bombli nie widac, oleju tez nie a czy ubywa plynu trudno mi okreslic choć mozliwe ze w jakims stopniu troche go ubywa a 5 tys obrotow mam na 5 biegu 7 tys przy okolo 170 ;/

7 tyś ?? a odcinki nie masz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 20 listopada 2010, 02:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
Poszukaj Mechanika ,a nie mechanika. Ja czuje się zażenowany jak nie wiem co boli dla auta, natomiast inni szukają miliona nie trafionych opcji i kasują grubą kasę za to że podsunęli nie trafioną diagnozę :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 20 listopada 2010, 08:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Jeszcze jedna sprawa te obroty w stosunku do prdkosci nie maja nic wspulnego z glowica , jak dlugo masz auto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 20 listopada 2010, 09:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 447
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 cabrio
davvcio napisał(a):
Witam serdecznie mam mały problemik z sercem mojej buni, otóż dostaja sie spaliny do głowicy węże robią się twarde co wiecej traci skubana na mocy a mianowicie przy 120km mam juz 5 tys obrotow :( w szpitalu powiedzieli iz wada jest uszczelka lub glowica.
Byłem w około 5 zakładach i koszta naprawde sa różne ceny wachaja sie w granicach 1000-2500zł

I teraz zeby nie byc zrobionym w bambuko oraz zeby zrobione bylo to pozadnie chcialbym dowiedziec sie co mi jest potrzebne i mniej wiecej ceny tych rzeczy.
Na moje okolo to wylozenie głowicy kolo 250 zl danie na prawdzenie szczelnosci 50 zł planowanie 50 zł oraz za kazda usluge jesli cos wyjdzie 50 zł uszczelka porzadna niemiecka kolo 150 zl i czy to juz wszystko ? dalej mam ja zwiesc mechanicy mi zaloza uszczeleczke i wloza glowice ? czy do yego dochodza jakies inne ustrojstwa? byl bym serdecznie wdzieczny za opisanie krok po kroku jakie czynnoscia sie z tym wiarza i mniej wiecej ceny jakie sa przy tych uslugach o raz za to co bede musial wymienic ;)

silnik M50B20 91 r

Pozdrawiam.



Wiekszosc laikow od razu mysli ze jak co nie tak z silnikiem to na pewno uszczelka....
Mechaniki(tez wiekszosc) jak sie wyczuja ze jestes zielony to skasuja podwojnie.

Napisz jeszcze raz z czym dokladnie masz problem,czy z silnikiem,czy z predkoscia max


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 20 listopada 2010, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320i e36
Wlasnie autko kupilem 2 miechy temu ;) ale nie w tym rzecz.
Mianowicie problem glowny tkwi z brakujaca moca przy wiekszych predkosciach. tak jak wspominalem mniejsza predkosc wieksze obroty. Co dalej dostaja sie spaliny do glowicy ale gdzie jak czemu nie wiem oraz ubywa w sporych ilosciach oleju. Auto sie nie przegrzewa nie dymi odpala normalnie nie widac osadu na koreczku od wlewu oleju nie ma kislu oraz nie widac oleju w plynie chlodniczym -bombelkow tez nie ma.

W poniedzialek zrobie ten uklad wydechowy i dam bunie na pomiar cisnienia w cylindrach zobaczymy co wyjdzie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 20 listopada 2010, 19:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 586
Lokalizacja: Pruszcz Gdanski
Moje BMW: Audi
Kod silnika: AVJ
Na jakim oleju silnik pracuje? i czy od poczatku masz takie obroty przy 120 bo moze jakis debil wstawil tam skrzynie od fiata :szok: i jak stwierdziles ze spaliny dostaja sie do glowicy? po odkreceniu korka oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 320i Głowica
PostNapisane: 21 listopada 2010, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: 320i e36
na lotosie a po czym stwierdziłem to mógł bys przeczytac wyzej ale tak jak pisalem wyzej mechanik podpiol pod wlew plynu chodniczego jakas fiolke ktora zmienila kolor ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL