BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 21:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 13 listopada 2010, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
Witam,

mam problem z silnikiem przy mojej bmw. Silnik chodzi tak jakby nie pracował jeden cylinder. Wymieniłem świece + przewody. Kopułka była przeczyszczona ale cały czas jest to samo. Poniżej przesyłam filmik na którym słychać nierówną pracę...


http://www.youtube.com/watch?v=DbF9wBd9r-Q


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 13 listopada 2010, 22:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
o stary, zacznij od porzadku z rozrzadem bo klepie niesamowicie. zmierz cisnienie, jesli bedzie na tym co nie chodzi bedzie malo moze byc zawor podparty. ale najpierw ustaw luzy bo jest masakra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 13 listopada 2010, 23:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
rozrząd jest wymieniony. W poniedziałek pojadę na regulację zaworów. Zaczeło się tak dziać po wymianie wydechu. Gdy kupowałem samochód nie było kata tylko wspawane zamiast niego 2 rurki + przerdzewiały tłumik końcowy i po wizycie z silnikiem u mechanika było wszystko w miarę ok. Dopiero po całkowitej wymianie wydechu (zamiast kata jest nowa strumienica, plus nowy tłumik końcowy) i po tej wymianie silnik zaczoł tak klekotać. (wydech wymieniony w Chybach u Kalińskich;))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 14 listopada 2010, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: bmw 5 e34
Kod silnika: M50B20
może wtryski . jak masz możliwośc to odpinaj po kolei wtyczki od wtrysków po odpięciu uszkodzonego wtryskiwacza silnik nie zmieni pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 14 listopada 2010, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
a czy ma ktoś dostęp do schematu na którym jest opisane jak powinny być podłączone przewody od świec do kopułki? Może źle podłączyłem... kable przy wymianie sprawdzałem pojedynczo więc nie powonieniem popełnić błędu ale kto wie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 14 listopada 2010, 16:58 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Obrazek

Sprawdź jeszcze okrągłe gniazdo, mniej więcej pod przepustnicą, tamtędy idzie m. in. zasilanie wtrysków. Może coś tam nie stykać.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 14 listopada 2010, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
tam jest też ok. Świece wszystkie palą kolejność podłączeń tez ok. Jutro podjadę do mechanika zobaczymy co powie;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 14 listopada 2010, 18:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Iskra mówisz, że jest? No to sprawdź, który cylinder zalewa.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 17 listopada 2010, 08:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
zasięgnąłem opinii jednego kolegi mechanika z Poznania. Twierdzi że na 99% jest to wina źle zamontowanego rozrządu. Przy montażu mechanik nie zblokował kół pasowych i przez to mogło się oberwać popychaczom pod zaworami... jeśli to prawda no to jestem udupiony... dzwoniłem do mechanika który robił mi rozrząd. Umówiony jestem dopiero na 1 grudnia. Do tego czasu samochodu nawet nie odpalam bo nie chce żeby zjebało się coś jeszcze bardziej... k... mac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 17 listopada 2010, 21:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
Ze z rozrzadem nie jes ok to mowilem na poczatku ale mniejsza o to. Jesli masz zle ustawiony a auto pomimo to odpala to nie wydaje mi sie aby dostal po zaworach ( niemozliwe wedlug mnie, zeby silnik zapalil gdy rozrzad ma kolizje tloki-zawory, za duzo przesuniete fazy rozrzadu i zaplonu by byly ). Gdyby tak zle ustawic rozrzad silnik wogole by nie zagadal, a zawory strzala od tlokow dostaly by tylko w momencie krecenia rozrusznikiem. Mowisz ze masz wymieniony rozrzad, ale chodzi pewnie o pasek, sprawdz kola czy sa na znakach i wyreguluj luzy zaworowe, bo motor klepie niesamowicie, moze byc tak ze na wydechu ktorys z zaworow bedzie podparty i nie bedzie chodzil na tym garze. Sorki za taki dlugi post.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 17 listopada 2010, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
Ciekawe czy nie masz zgiętego korbowodu

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 17 listopada 2010, 22:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kolego myślisz że jak oddasz do tego mechaniora to on się przyzna że źle ustawił rozrząd i ci spieprzył silnik a następnie pokryje koszt jego naprawy ?

Książka Sam Naprawiam w łapę i sprawdź sam bo do tego nie trzeba specjalnej wiedzy tylko wykręcić parę śrubek i znaleźć znaki czy się pokrywają dobrze.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 22 listopada 2010, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
taa a wtedy będzie, że sam grzebałem i coś popsułem. Poczekam co mi on powie. Wszystkie samochody do niego zawoził ojciec i brat od 10 lat i nigdy nic nie popsuł mam nadzieję że tym razem również. Beemka siedzi w garażu i od półtora tyg stoi... aż żal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 23 listopada 2010, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: M52 B28
może jeszcze byc pęknięty popychacz zaworu kiedyś miałem taki przypadek i grała tak samo jak twoja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 23 listopada 2010, 15:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
..dokładnie odkręc pokrywę i zobacz, mi kiedyś 2 razy pękły.

Możesz ewentualnie zobaczyc na którym cylindrze nie pali i wykrecic świece i zobaczyc czy przypadkiem boczna elektroda nie styka się ze środkową.Odbierając kiedyś auto od mechanika tak miałem.

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 24 listopada 2010, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
pokrywa wykręcona... po odkręceniu okazało się że winne są.... dźwigienki zaworów na pierwszym cylindrze... zdjęcia poniżej:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 25 listopada 2010, 17:02 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
norma :)jak lubisz wysoko silnik kręcic , zresztą ona jest z 88 wiec miała prawo:).Możesz przygotowac się że następne "klękną" chyba że je od razu wymienisz:)

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2010, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e30
Kod silnika: M20B25
przejechałem nią raptem 500 km od kupna... więc moja jazda miała raczej znikomy wpływ na to. Orientujecie się gdzie w miarę tanio można je dostać? Chcę od razu wymienić wszystkie 12


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2010, 21:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
na allegro znajdziesz po ok 70 zł /szt . tylko jeżeli masz juz podtarty wałek to będą stukac:)(zobacz czy masz wżery na wałku). Ile ma auto nastukane km...?

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 325i 1988 nie pali na wszystkie cylindry
PostNapisane: 26 listopada 2010, 21:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 283
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Moje BMW: E 34 525
Kod silnika: M20B25
podobno da sie to zrobic bez zdejmowania glowicy:) to taka optymistyczna wiadomosc:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL