BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 19:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 210
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 COMPACT
Kod silnika: M44B19
Witam otóż od zeszłego roku tj zimy borykam sie z następującym problemem auto gdy postoi w nocy na podwórku to z rana pali jak bez kompresji było w BM CARS-ie i stwierdzono że z rana ma 9,5,12,14 Barów na cylindrach jak juz zapali to cały dzień spokój i ma po 14barów na garze. Silniczek już sie kończy?? Albo może ktoś miał podobny problem Olej był 0w40 Mobil 1 a teraz jest 10w40

_________________
Zobacz Mojego Compact-a :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=341456#341456


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 20:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
A robili próbe olejową czy mierzyli na pałe ?

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 20:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 614
Lokalizacja: Bytom
Moje BMW: e38
Kod silnika: m52tub28
Garaż: było e36 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132855
było e39 523i
jest e38 728i
Po co robić próbe olejową ? Pytam z ciekawości.
Żeby wykluczyć zawory i uszczelke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Próba olejowa pozwoli określić rodzaj nieszczelności, zużycia w silniku.

Dla cylindrów, w których stwierdzono zbyt niskie ciśnienie sprężania przeprowadza się dodatkowo tzw. próbę olejową, aby sprawdzić, czy przyczyną tego jest zużycie pierścieni i gładzi cylindrowej czy też źródłem nieszczelności są zawory lub uszczelka pod głowicą.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 20:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 210
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 COMPACT
Kod silnika: M44B19
Czy robili próbę olejową to nie mam pojęcia bo na rachunku wyszczególniono tylko Pomiar kompresji 88zł kpl
Podobno pierścienie chwytają ale czemu nie zawsze tylko w wielkie mrozy i b.dużą wilgotność ?? :zalamany: Auto jak odpali chodzi jak nowe na hamowni wyszło 143km ze 140 V-Max to ponad 220:P
i nie wiem czy ratować to serce ....

_________________
Zobacz Mojego Compact-a :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=341456#341456


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 341
Lokalizacja: BI
Moje BMW: E 39 / E 38 / E90
Kod silnika: N46b20b
Skoro po rozgrzaniu ma się dobrze więc ja bym go ratował ...
Niech zrobią ci próbę olejową - będzie jako taka pewność czy to pierścienie czy zawory/uszczelka .
Jak wyjdzie że pierścienie to sie ciesz bo znając życie poszedł tylko górny uszczelniający ale i tak zmienia sie komplet.
W sumie możesz jeździć tak jak jest ale jeśli jesteś perfekcionistą zajmij sie tym... :)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy .
- n42
- n46
- n45
- n62
- m54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 21:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
nie wiem w jakim warsztacie byles ale powinni ci okreslic czy to pierscienmie tlokowe ci polecialy czy tez na zaworach nie trzyma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 22:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 210
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 COMPACT
Kod silnika: M44B19
Byłem w http://www.bmcars.pl/
Ale prócz tego że ma słabą kompresje to nic wiecej nie powiedzieli (nadmienili tylko że Remont jest nieopłacalny) ale po odpalenoi wszystko gra wiec raczej jest do uratowania albo jazdy:)

_________________
Zobacz Mojego Compact-a :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=341456#341456


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 7 grudnia 2010, 22:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Nie jestem mechanikiem, ale zdaje się, że luz zaworowy regulują hydrauliczne popychacze (???), które po odpaleniu wypełniają się olejem - niech mnie jak coś ktoś poprawi.
Jak one nie trzymają oleju, bo są zużyte, to on odpływa i tym samym zawory nie trzymają na początku i nie masz w silniku kompresji.
Tak jakoś mi kiedyś mechanik gadał jak miałem Forda i nie chciał zapalać jak był zimny - u mnie akurat problemem okazała się zażarta instalacja elektryczna przez kunę - co wyszło drożej niż wymiana 16 popychaczy w silniku :dobani:.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
kamil_85 napisał(a):
ak one nie trzymają oleju, bo są zużyte, to on odpływa i tym samym zawory nie trzymają na początku i nie masz w silniku kompresji


No to poprawiam Cie, za całkowite zamknięcie zaworu jest odpowiedzialna sprężyna (dwie) jak by popychacze nie trzymały to by sie tylko zawór nie otwierał tak jak powinien. Dodatkowo by było słychać klepiący popychacz.

A bierze Ci silnik olej? Ja wymieniałem u siebie tyle że M42 pierścienie i przy okazji uszczelniacze zaworowe no i wiadomo uszczelke pod głowicą. Tyle że ja miałem za wysokie sprężanie ok 15 atm. i brał 1l oleju na 1000 km. Po wymianie przestał brać olej, jednak sprężanie tylko nieznaczenie spadło, ale silnik chodził dobrze czy przed wymianą czy po 220 jechał.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 8 grudnia 2010, 22:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 210
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 COMPACT
Kod silnika: M44B19
Właśnie oleju nie bierze.. Był Mobil 0W40 a teraz mam 10W40 ale nie bierze żadnego:)

_________________
Zobacz Mojego Compact-a :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=341456#341456


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak kopresji na zimnym z rana M44B19
PostNapisane: 18 grudnia 2010, 14:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 210
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 COMPACT
Kod silnika: M44B19
Serwis BMCars coś cienko ze znajomością BMW co sie okazało...
Uszczelka pod głowicą między cylindrami się porostu sypła jeździłem tak bo jakoś paliło ale dziś zaczęła pokazywać się na bagnecie biała maź w środę auto idzie na wymianę uszczelki.
Dzięki za wszystkie Pomocne informacje a najbardziej GreeN520 bo to On jakoś mnie naprowadził żeby zrobić próbę ale nie olejową tylko mechanik coś założył na korek z chłodnicy i po chwili z niebieskiego płynu zrobił się żółty co oznaczało nieszczelność w układzie:)

_________________
Zobacz Mojego Compact-a :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=341456#341456


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL