BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 22:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528iA duże spalanie, śmierdzi benzyną z tłumika.
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39 528i
Kod silnika: m52b28
Witam serdecznie.

Pacjent M52B28 z 97 roku, pali okolice 20 litrów benzyny ( sprawdzane dwukrotnie, lane pod korek ) przy normalnej jeździe ( miasteczko do 50 tys mieszkańców, korków brak ).

Samochód sprawdzony INPA i DELPHI. Silnik całkowicie czysty, jedynie błąd w cieniu 215 asc... ( z tego co wyczytałem mało istotny od czujnika oleju w misce) Samochód pali od strzała zimny czy ciepły bez znaczenia. Obroty chodzą równiutko. Podczas ruszania z miejsca z butem w podłodze szarpnie do 1 tys obrotów, na lpg do 2-2.5 tys. Świece wymienione na platynówki. Brak wypadania zapłonu. Co ciekawe mam wrażenie, że zimnym silniku nie szarpie na BP i Benzynie, a jeśli już to zdecydowanie mniej wyczuwalnie.

Rzeczy które sprawdzałem osobiście.
- Praca przepływomierza. Na jałowych obrotach 13.5kg, pod obciążeniem 3-4 bieg dochodziło do 500 kg/h. Z ciekawości odłączyłem przepływkę na pracującym nagrzanym silniku. Żadnej reakcji, dopiero delikatnie zafalował jak ją podłączałem spowrotem. Jeżdżąc dynamicznie bez przepływki nie odczuwałem żadnej różnicy.
-Odma. Odkręcając korek oleju silnik na chwilę się przydusi po czym obroty się stabilizują. Wyczytałem, że to prawidłowy objaw, bo jakaś membrana wtedy sie zamyka. Ale... na YT widziałem filmik, gdzie pokazane było jak silnik zaczyna kuleć po czym gaśnie. Gość się zarzeka, że jest to prawidłowy objaw. Jak jest naprawdę?
-psikałem plakiem w okolicy kolektora, przepustnicy, pod kolektorem, za kolektorem. Żadnych efektów poza pachnącym cytrynką silnikiem. Z ciekawości psiknąłem do obudowy filtra by sprawdzić czy jest jakakolwiek reakcja i obroty się podniosły.
-Miałem zawieszony termostat, auto się nagrzewało maks do 80 stopni. Myślałem, że to jego wina, po wymianie na nowy temp ładnie oscyluje w okolicach 93*, ale nic poza tym.

Kiedyś przez pomyłkę wyczyściłem adaptację na niedogrzanym silniku. Myślicie, że mogło to coś pomieszać ? Przejeżone na tym długi czas/ Poniżej screen z INPY

Obrazek


Poniżej zamieszczam filmik po odpaleniu samochodu. Wcześniej skasowałem adaptacje, pojeździłem na benzynie. Zaciekawiła mnie praca sond, która stanęła na 4.8V. Sporadyczne wahania pod koniec filmiku co ciekawe wtedy korekty oscylowały na 0 poza jedną. Wyczytałem post jednego użytkownika, któremu sondy rozpieprzały czasy po nagrzaniu się silnika, niestety nie wiem czy objawy były takie jak u mnie czyli wysokie spalanie.

https://www.youtube.com/watch?v=D4KsnKs ... e=youtu.be

Co ciekawe po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika sondy zaczęły pracować, ale zaraz rozjechały się czasy. Zastanawia mnie też kwestia trzymania autka na stałych obrotach (2000 ) i praca sondy, która albo ma okolice 4 albo stoi na 0.6 do póki nie odpuszczę gazu. Czy to jest prawidłowe ?

https://www.youtube.com/watch?v=hcmmC9poAcw

Macie pomysł co może jej dolegać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA duże spalanie, śmierdzi benzyną z tłumika.
PostNapisane: 19 grudnia 2017, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Sondy pracują w pełnym zakresie? Jest też możliwa przepływka. U mnie pokazywało 13kg/h, podmieniłem przepływkę która pokazuje 10,5kg/h i spalanie trochę spadło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA duże spalanie, śmierdzi benzyną z tłumika.
PostNapisane: 19 grudnia 2017, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39 528i
Kod silnika: m52b28
Na pierwszym filmiku pokazana jest praca sond na jałowych obrotach. Silnik zagrzany. Sondy stanęły na 4.83 i dopiero przy wyższych obrotach spadły do raptem 4.6 Co ciekawe wtedy opcje pod sondami były na 0.

Ponowne zgaszenie i odpalenie samochodu zaczęły pracować od 0.3 do 4.8 ale jak trzymam na obrotach ( 2000 ) to często stała w okolicy 4.6 albo 0.6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA duże spalanie, śmierdzi benzyną z tłumika.
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39 528i
Kod silnika: m52b28
Problem rozwiązany. Można zamknąć temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA duże spalanie, śmierdzi benzyną z tłumika.
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 01:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
To napisz moze jak go rozwiazales


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA duże spalanie, śmierdzi benzyną z tłumika.
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 07:27 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23109
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Napisz co było winowajcą przy da się komuś na przyszłość :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA duże spalanie, śmierdzi benzyną z tłumika.
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 10:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Np mnie się przyda bo również mam bardzo podobny objaw...

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL