BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 01:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] tuleja pływająca w tylnim zawieszeniu
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 16:00 
Witam wszystkich,mam powazny problem gdyz zabrałem sie za wymiane w/w tulei w moim bmw ale dotarłem do miejsca w którym nie wiem co dalej,a mianowicie czy ta tuleje mozna wybic jakos na samochodzie czy trzeba wymontowac całą zwrotnice i użyc prasy?prosze pomózcie bo musze autko uruchomic zeby miec czym do pracy jechac


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 17:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
da sie wszystko samemy zrobić tylko trzeba miec pomysł jak

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: tuleja pływająca w tylnim zawieszeniu
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 20:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
marcin1980 napisał(a):
Witam wszystkich,mam powazny problem gdyz zabrałem sie za wymiane w/w tulei w moim bmw ale dotarłem do miejsca w którym nie wiem co dalej,a mianowicie czy ta tuleje mozna wybic jakos na samochodzie czy trzeba wymontowac całą zwrotnice i użyc prasy?prosze pomózcie bo musze autko uruchomic zeby miec czym do pracy jechac

Marcin a gdzie dokladnie jestes bo bede to robil za kilka dni to moze jakas whisky wypijemy i pogadamy?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 20:09 
spider ja jestem blisko Edynburga a Ty?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 20:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
marcin1980, ta tuleja pływająca siedzi w zwrotnicy aluminiowej i czasami udaje się ją wybić , ale przeważnie potrzebna jest prasa do wyjęcia tej tulei. Do włożenia nowej potrzebny jest specjalny klej do wklejania tulei , bo moze Ci pukać i skrzypieć ponieważ aluminium sie utlenia i powstaje niewielki luz który trzeba uzupełnić tym klejem . Tuleja pływająca to część numer 2 , a zwrotnica to część numer 1 :

Obrazek

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 20:35 
dzięki biały za rysuneczek,o prasie pomyślałem ale to sie wiąze z wyjęciem całej zwrotnicy a to mi sie wydaje czystym szalenstwem,z tego co sie dowiedziałem to większośc chłopaków podgrzewa troche tą tuleje palniczkiem i wtedy ją można wybic ale czy to sie uda to juz zobaczymy jutro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2007, 09:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
marcin1980 napisał(a):
spider ja jestem blisko Edynburga a Ty?

no to mam do ciebie jakas godzinke i pol.Mozna by cos wymyslec i moze maly zlocik?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2007, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: warm-maz
miałem to w e36
looknij:
http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/wymian ... t1922.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Biały, a powiedz jaki klej jest potrzebny do usztywnienia tej tulei? Właśnie stoję przed wymianą u siebie i przygotowuję się psychicznie ;)
Marcin, i jak? Wymieniłeś u siebie? Jak skończyła się cała operacja?
Pozdrawiam

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 11:39 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Hazell, to jest klej do tulei firmy WURTH , dokładnej nazwy nie znam , a le w tej kwestii może Ci pomóc użytkownik Bartosh :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 13:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nie potrzeba wyjmować całej zwrotnicy, ani także męczyć się z wybijaniem (od mocnych uderzeń pada czujnik ABS-u w kole).
Należy pamiętać o zdjęciu zawleczki (część nr 3), gdyż przy tuleji jest ona czasami niewidoczna.

Co do wyciskania samej tuleji.
Wystarczy wykombinować jakieś tulejki i długą śrubę (mając nową tuleję w ręku można się w to zaopatrzyć dużo wcześniej) Dzięki nim można bez żadnych problemów wyprasować tuleję z własnego siedliska.
Jedna z tulejek (w którą będziesz wciągał tuleję pływającą) musi mieć oszlifowaną ściankę, aby nie zawadzała o fragment zwrotnicy, dla jej równoległego ułożenia z wyciskaną tuleją. Druga tulejka musi mieć identyczną średnicą jak zewnętrzny obwód tulei pływającej, aby można było nową wcisnąć bez uszkadzania.

Tulejki można dobrać nawet z łożysk do kół.
Aby móc założyć śrubę celem wyciskania, będą jeszcze potrzebne mocne pokładki, albo najlepiej blachy o grubość min 5mm z otworem po środku, żeby nie uginały się pod siłą nacisku śruby.

Metoda stara i sprawdzona. Tego typu rozwiązania ściągacze, są od dawna stosowane przy różnego rodzaju elementach. Oryginalny ściągacz trochę kosztuje, ale można wypłodzić coś samemu ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
O to mi właśnie chodziło :)
Widzę różne kleje na allegro np. ale widzę, że wszystkie mają włąściwości takie jak poxipol... Czy jak wklei się takim klejem tuleję to będzie możliwość poźniejszego jej wyjęcia? :looka:

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 14:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ja bede tez wymienial i jak nie dostane tego kleju co BIALY pisze to uzyje specjalnego do stali i aluminium,sa w kazdym dobrym sklepie motoryzacyjnym.
Hazell napisał(a):
Czy jak wklei się takim klejem tuleję to będzie możliwość poźniejszego jej wyjęcia?

Na prasie wszystko wycisniesz

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Tutaj jest coś takiego http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=256763414
Wydaje się, że to o to chodzi.

[ Dodano: 29 Październik 2007, 15:56 ]
Jeszcze pytanie - tuleja wkładana jest od przodu czy od tyłu auta (czyli od strony drążka skrętnego czy od drugiej)?

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 15:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
najpierw spróbuj walnąc młotkiem bo czesto bywa tak że namordujesz się ze zrobieniem ściągacza a okazuje się ze wystarczyło raz walnać młotkiem i tuleja sama wyskoczy.
potem oszlifuj papierkiem ściernym zwrotnice czyli to łoze tulejki i nie kombinujcie z rzadnymi poxipolami i klejami do metali :wstyd: tylko jak nie ma specjalnej pasty do tulej to wystarczy posmarowac zwykłym smarem i napewno bedzie dobrze :ok:
a to od której strony wciskać to musisz zobaczyć czy jest jakis kołniez na tulejce ale skoro jest zabezpieczenie to zapewne wciskaj własnie od stony zabezpieczenia.
a tak przy okazji ile kosztuje wymiana tej tuleji w warsztacie u Ciebiemarcin1980, w szkocji? tak z ciekawości pytam

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
esiue30 napisał(a):
nie kombinujcie z rzadnymi poxipolami i klejami do metali tylko jak nie ma specjalnej pasty do tulej to wystarczy posmarowac zwykłym smarem i napewno bedzie dobrze

no nie tak do konca,u mnie po wyjeciu starej i wlozeniu nowej okazalo sie,ze jest delikatny luz i bez kleju sie nie obejdzie bo tuleja ma luz a tak byc nie powinno

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 20:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
spider napisał(a):
u mnie po wyjeciu starej i wlozeniu nowej okazalo sie,ze jest delikatny luz i bez kleju sie nie obejdzie bo tuleja ma luz a tak byc nie powinno

to moze ktoś zabardzo wyczyścił rdze pilnikiem albo tuleje były jakies koreańskie bo z tym zeby był luz po włozeniu nowych to sie jeszcze nie spotkałem :zdziwko:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 20:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
esiue30 napisał(a):
tuleje były jakies koreańskie

nic mi o tym nie wiadomo :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 22:57 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
esiue30 napisał(a):
to moze ktoś zabardzo wyczyścił rdze pilnikiem albo tuleje były jakies koreańskie bo z tym zeby był luz po włozeniu nowych to sie jeszcze nie spotkałem :zdziwko:


Jest luz , bo aluminium się utlenia i po wybiciu ( wyciśnięciu ) starej tulei wraz z częścią ucha zwrotnicy powstaje luz :( Byłem z tym luzem w ASO i mówili że jest z tym taka zabawa :/

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 13:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
biały napisał(a):
Jest luz , bo aluminium się utlenia i po wybiciu ( wyciśnięciu ) starej tulei wraz z częścią ucha zwrotnicy powstaje luz :( Byłem z tym luzem w ASO i mówili że jest z tym taka zabawa :/
naprawde pierwsze słysze :zdziwko:
i co jedyny sposób na to to klej do tulej? czy co? co Ci powiedzieli w serwisie?

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL