BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 18:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 22:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Witam chciałem się zapytać co może być przyczyną braku ssania. Mam tak że jak odpalę auto to obroty są mniej więcej na 400 do 600, muszę trzymać delikatnie na gazie bo auto zgaśnie, dodatkowo po przegazowaniu jest takie kilkusekundowe przydławienie na wolnych obr. później auto wkręca się dobrze. Po nagrzaniu auto ma dobre obroty.

co może być przyczyną? Wtyczkę sondy odpiąłem i żadnej reakcji nie było, ale sonda do zimnego chyba nie ma nic wspólnego.

Gdzieś czytałem że na wolnych obrotach klapka przepływomierza powinna być domknięta (jutro to sprawdzę) ale jak ma być zamknięta to którędy do krokowca biegnie powietrze? Jak ja mam krokowca podłączonego za przepływką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 2 stycznia 2011, 23:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Sonda ma swoją grzałkę więc na zimnym też powinna regulować.
W Twoim silniku przepływomierz ma tzw. bocznik którym dostaje się powietrze do krokowego.
Przeczyść cały dolot i sprawdź tą sondę, najlepiej podpinając pod komputer, może pokaże inne błędy.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 11:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
Ja z kolei mam taki problem że po odpaleniu obroty utrzymują się tak na 700 a powinny chyba koło 1000 na zimnym, a jak się rozgrzeje to obroty utrzymują się na 1100 :/ Silnik m52b28.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 11:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Czujnik temperatury cieczy (tylko uwaga który, bo zapewne są dwa).

lupanet napisał(a):
Sonda ma swoją grzałkę więc na zimnym też powinna regulować.


Grzałka też potrzebuje czasu na nagrzanie. Poza tym na zimnym i tak nie ma za bardzo co tam regulować.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 13:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Witam dziś znów dogłębnie sprawdziłem przepływomierz, zauważyłem że jego klapka całkowicie się nie domyka, przy odpuszczaniu gazu klapka przy domknięciu się telepie przez moment i czasami domyka czasami nie.

Oto zdjęcie klapki z drugiej strony tzn od strony przepustnicy, zdjęcie klapki przy maksymalnym otwarciu:

Obrazek

1. Jak się dobrze przyjrzeć widać że klapka przy max otwarciu jest przekrzywiona w stos do obudowy, widać też że się całkowicie nie chowa. Zdjęcie robione tak że palcem ją odchyliłem na maxa i ona tak przez ok 10 sek jak nią nie ruszam zostaje.


Tu filmik jak chodzi klapka i jakie dźwięki dochodzą z dolotu :( Może dokładnie nie widać ale na wolnych obrotach klapka drga i jest delikatnie otwarta:
http://www.youtube.com/watch?v=mcmwepzzfnU

To jest pokazane jak klapka chodzi w gwałtownym dodaniu gazu. No i ten wystrzał w 30 sekundzie aż się przestraszyłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 21:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
ukanio328i napisał(a):
jak się rozgrzeje to obroty utrzymują się na 1100 :/ Silnik m52b28.


jakaś masakra te obroty dla 6-cylindrowki, u mnie jak -15C to może przez momencik na 1000 RPM pochodzi, później idzie w dol ok 700 RPM, muszę zwrócić kiedyś uwagę co DIS mówi

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 23:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
U mnie też tak było. Przy odpalaniu 1000 a potem spadały do 600.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 16:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
wypowie się ktoś co do tej przepływki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 16:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Nie widać żeby klapka się zacinała ale z tego co mówisz do końca się nie zamyka i zostaje w położeniu na max wiec coś z nią nie tak. Podmień z kimś przepływkę będzie jasne.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 4 stycznia 2011, 23:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
W M30B30 wykrzywiło mi ośkę klapki po wystrzale gazu , rozbiórka- prostowanie ośki, polerka kanału w tym miejscu gdzie klapka zahaczała robiąc rysy - montaż do "kupy" i śmigała.

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 15:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 297
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36 m40 316
Kod silnika: M 40
nie masz zabezpieczenia przed uszkodzeniem przepływki od gazowników

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 15:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
ale z tego co czytam to na temat założonego gazu w tej M40 nic nie jest napisane..

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Brak ssania
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 16:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Jest klapka antywybuchu, z taką gumą która podczas wybuchu się podwija.
W ostatnim roku miałem pewnie około z 20 wybuchów, ale poczytałem i wymieniłem świece i wszystko ok. Nie licząc wcześniejszych wybuchów na pewno było ich sporo.

Mam pytanie czy przepływka ma coś do pracy silnika na gazie? Bo gdzieś usłyszałem że przepływka wogóle na gazie nie jest potrzebna. Czy przepływomierz zaczyna spełniać swoją rolę dopiero po rozgrzaniu silnika czy zaraz po odpaleniu też.

Pytam sie bo ostatnio mam takie objawy na GAZIE, że jak auto nie jest rozgrzane to ok, ale jak auto się rozgrzeje do temp. pracy i udam się gdzieś dalej, np samochód jedzie już ponad pół godziny to gdy np jadę na 3 biegu i mam 2 tyś obr. jak włącze 4 bieg wiadomo obroty spadną do około 1500 i wtedy jak dam noge w deskę to na benzynie auto się dusi normalnie bo wiadomo za słaby bieg ale po jakimś czasie zaczyna powoli przyśpieszać, lecz na gazie jak mam 1500 obr na czwartym biegu wcisne pedał w podłogę to auto dławi się i przerywa. Ciężko na gazie ruszyć z miejsca, trzeba trochę więcej gazu dodawać bo auto gaśnie

EDIT.

a ten bulgot na tym filmiku co słychać podczas szybkiego przegazowywania to co może być tego przyczyną. Sprawdzałem wszystkie gumy i żadna nie jest dziurawa ani sparciała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL