BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 czerwca 2007, 00:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
po zagrzaniu brakuje mu mocy, tak do 2500 obr/min powyzej jakos w miare idzie

Cytuj:
ale caly czas towarzyszy temu czarny dym z rury

Cytuj:
że na zimnym silniku idzie dobrze i zero dymu z rury

Turbina i pompa po naprawie, dolot powietrza szczelny (intercooler) i wtryski także. A nadal zachowuje się tak samo. Diagnostyka komputerowa również została przeprowadzona i nic. Zastanawia mnie to trochę i przychodzi mi do głowy jeszcze jedna myśl - oczywiście nadal liczę się z tym, że wszystko zostało przeprowadzone właściwie. Nie piszesz nic o choćby małych zmianach, więc tak sądzę.
Na zimnym silniku nie kopci na czarno (co jest wynikiem zbyt dużego dawkowania paliwem, a na co ma wpływ za dużo paliwa lub za mało powietrza) gdyż zimny silnik potrzebuje większej dawki paliwa (tzw ssanie, ale dobrane w taki sposób przez sterownik, by obroty silnika były stabilne i nie za wysokie) Do prawidłowej pracy na zimnym silniku, silnik potrzebuje także przyśpieszonego kąta wtrysku, od którego również, w przypadku ciepłego silnika, może kopcić na czarno. Ale wówczas silnik głośniej pracuje. Nic jednak na ten temat nie piszesz, a pompa była w naprawie no i diagnostyka komputerowa nic nie wykazała.
Zastanawia mnie jednak odczuwalna różnica pomiędzy ciepłym silnikiem a zimnym na co wpływ miałby czujnik temperatury silnika, lecz nie ten dla wskazań licznika, ale ten drugi dla wskazań modułu. Oczywiście również diagnoza powinna to wykryć, ale proponowałbym sprawdzić wskazy. To samo dotyczy czujnika na czwartym wtrysku, z którego impulsy wraz z impulsami z czujnika wału są przetwarzane przez sterownik silnika celem określenia kąta zapłonu w danej chwili.
Następnym z czujników jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - sam czujnik nie musi mieć przerwy, aby zaraz wyskoczył błąd, wystarczy, że jego parametr będzie stały i wysoki co może tłumaczyć zbyt duże dawkowanie.
Skoro więc turbina jest sprawna i pompa wtryskowa także, to usterki nalezy szukać w czujnikach. Silnik jest sprawny, na co wskazuje fakt, że dobrze pracować na zimnym także potrafi. A wytłumaczeniem dlaczego słabnie na ciepłym jest zbyt duże dawkowanie, nieproporcjonalne do obrotów silnika - za duże dawkowanie także będzie wpływało na spadek mocy.
Przeanalizuj to wszystko i nie opadaj z sił. :)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2007, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
Witam,
dziś odłączałem pokolei czujniki, po odłączeniu pierwszego od strony rozrządu wskazówka nie działała więc ten jest od wskaźnika, po zagrzaniu silnika problem nie ustał, po odłączeniu drugiego po zapaleniu po chwili obroty podniosły się na jakieś 1100 obr/min, ale ale po jeździe próbnej z odłączonym drugim czujnikiem dużo lepszy efekt jazdy na zagrzanym silniku (niestety nie wiem tylko czy on jest od temp wody czy powietrza i mam nadzieje że mi ktoś doradzi), po odłączeniu trzeciego czujnika też nie było żadnej reakcji. Podejrzewam więc że to chyba będzie drugi czujnik do wymiany, tylko dziwna sprawa, bo jak go odłączyłem drugi raz żeby jeszcze raz sprawdzić i się upewnić to przez moment zachowywał się tak jakbym go w ogóle nie odłączał (czyli straszny muł i dymił na czarno), dopiero jak zgasiłem auto i zapaliłem jeszcze raz było dobrze, no i dymienie też ustało.
Teraz proszę jeszcze o informację czy ten czujnik jest od temp wody czy powietrza.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2007, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
wymieniłem ten zasrany czujnik na nowy i co sie okazuje jak go podłącze to dalej jest dupa :mad: , czyli muł zasrany i dymi na czarno, po odłaczeniu od czujnika wolne obroty rosną do ok. 1100obr/min i auto jedzie nornalnie :mad: . Czy jest tu ktoś mądry kto się więcej zna na elektronice ode mnie i może mi coś doradzić? Albo jakiś numer do serwisu bmw we wrocławiu lub okolicach gdzie mogą coś doradzić lub sprawdzić w rozsądnych pieniądzach??????????



[mod-edit.biały] nie używaj wulgarnych słów na forum. Poprawiłem Twój post .


Ostatnio edytowano 12 czerwca 2007, 19:02 przez kamill88, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2007, 06:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
Witam,
sprawa wygląda tak, jak odłącze kostkę od czujnika który znajduje się w bloku i podłącze drugi taki sam tylko luzem (bez wkęcania go w blok) to jest ok dopóki czujnik nie nagrzeje się od ciepłego powietrza. Czy teraz ktoś kto zna się nba elektronice może coś doradzić?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gniezno
hej może byś sprawdził przepływomierz jego uszkodzenie rzekomo skutkuje opisanymi przez ciebie objawami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2007, 23:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
jak odłącze kostkę od czujnika który znajduje się w bloku


W bloku, czy w głowicy - bo to jest różnica.
Jeżeli w głowicy to mozliwe że czujnik temperatury silnika. To zaś miałoby wielkie znaczenie w pracy silnika, ewentualnie dawek paliwa.
Opisz jak ten czujnik wygląda.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 06:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
witam,
czujnik jest w głowicy, na zieloną kostkę i jest na dwa piny.
A gdzie w tym aucie znajduje sie przepływomierz? czy to jest ten czujnik który jest wkręcany przy samym wlocie w kolektorze ssącym?
Jeśli silnik tak się zachowuje po nagrzaniu to czy możliwe jest że to komputer szwankuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2007, 07:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
no i odstawiłem auto na warsztat tam gdzie robili pompe, twierdzą że to jednak turbina, którą zresztą robiłem, powiedziałem im żeby założyli jakąś inną jeśli mają dla sprawdzenia czy rzeczywiście to ona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2007, 21:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
twierdzą że to jednak turbina, którą zresztą robiłem


I to jest polski paradox. Pewność siebie, że pompa jest sprawna, a którą "remontowali"
zwala winę na remontowane turbo.
Tam gdzie robili turbo, będą zaś twierdzić, że to może wina naprawianej pompy.

Ostatecznie jeden drugiego będzie palcem wytykać, a klient po środku obrywa po kieszeni z narastającą antypatią do auta, bo nadal nie jeździ.

Przypadek, jakich nie mało.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2007, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Szczecin
Kamillu88. Poradziłeś sobie z tym silnikiem? Ciekawi mnie co w koncu miałeś uszkodzone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
witam,
w końcu poradziłem sobie z tym, okazało się jednak że turbina się blokowała, założyli używaną i auto jeździ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 00:21 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Wreszcie.
Bo już myslałem, że się starzeję i czas na emeryturę :kwasny:
To Ci co ją remontowali nie sprawdzali jej pod kątem sprawności po regeneracji, czy też może nic przy niej nie robili a kasę zainkasowali? :dobani:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ile dales za cala ta impreze z wymianami bo mam straszna ochote na tego tdsa ale jak czytam o pompach i turbinach to sie normalnie boje ze na niego nie urobie jak cos sie sypnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2007, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
to moze mojego ci sprzedam :hyhy:
teraz jest przynajmniej pewnie zrobiony :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2007, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: InowrocÂław
ustaw pompę na silniku! jest za póżny kęt wtrysku!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525tds brak mocy
PostNapisane: 1 października 2010, 12:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Brzeg
Witam

i co kolego, po wymianie turbo auto dalej hula OK??
Bo mam taki sam problem, jak auto się zagrzeje to mocy brak i dym z tyłu.

_________________
Pozdrawiam Kamil
BMW 320d M47


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 525tds brak mocy
PostNapisane: 1 października 2010, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: KieÂłczĂłwek
wiesz co, auto sprzedałem jakieś dwa lata temu, ale po wymianie turbiny było ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL