Cytuj:
po zagrzaniu brakuje mu mocy, tak do 2500 obr/min powyzej jakos w miare idzie
Cytuj:
ale caly czas towarzyszy temu czarny dym z rury
Cytuj:
że na zimnym silniku idzie dobrze i zero dymu z rury
Turbina i pompa po naprawie, dolot powietrza szczelny (intercooler) i wtryski także. A nadal zachowuje się tak samo. Diagnostyka komputerowa również została przeprowadzona i nic. Zastanawia mnie to trochę i przychodzi mi do głowy jeszcze jedna myśl - oczywiście nadal liczę się z tym, że wszystko zostało przeprowadzone właściwie. Nie piszesz nic o choćby małych zmianach, więc tak sądzę.
Na zimnym silniku nie kopci na czarno (co jest wynikiem zbyt dużego dawkowania paliwem, a na co ma wpływ za dużo paliwa lub za mało powietrza) gdyż zimny silnik potrzebuje większej dawki paliwa (tzw ssanie, ale dobrane w taki sposób przez sterownik, by obroty silnika były stabilne i nie za wysokie) Do prawidłowej pracy na zimnym silniku, silnik potrzebuje także przyśpieszonego kąta wtrysku, od którego również, w przypadku ciepłego silnika, może kopcić na czarno. Ale wówczas silnik głośniej pracuje. Nic jednak na ten temat nie piszesz, a pompa była w naprawie no i diagnostyka komputerowa nic nie wykazała.
Zastanawia mnie jednak odczuwalna różnica pomiędzy ciepłym silnikiem a zimnym na co wpływ miałby czujnik temperatury silnika, lecz nie ten dla wskazań licznika, ale ten drugi dla wskazań modułu. Oczywiście również diagnoza powinna to wykryć, ale proponowałbym sprawdzić wskazy. To samo dotyczy czujnika na czwartym wtrysku, z którego impulsy wraz z impulsami z czujnika wału są przetwarzane przez sterownik silnika celem określenia kąta zapłonu w danej chwili.
Następnym z czujników jest czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - sam czujnik nie musi mieć przerwy, aby zaraz wyskoczył błąd, wystarczy, że jego parametr będzie stały i wysoki co może tłumaczyć zbyt duże dawkowanie.
Skoro więc turbina jest sprawna i pompa wtryskowa także, to usterki nalezy szukać w czujnikach. Silnik jest sprawny, na co wskazuje fakt, że dobrze pracować na zimnym także potrafi. A wytłumaczeniem dlaczego słabnie na ciepłym jest zbyt duże dawkowanie, nieproporcjonalne do obrotów silnika - za duże dawkowanie także będzie wpływało na spadek mocy.
Przeanalizuj to wszystko i nie opadaj z sił.
