BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 20:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: ÂŚwiat
witam dalej mam problem z bmw 523 m52 170km wymieniłem wisco na firmy sachs . nowa pompa wody,termostat,chłodnica a auto dalej na wolnych ma 102 stopnie....przy 4 stopnich na pol. płyn w chłodnicy jest z 7 cm poniżj miarki colt a na ciepłym pod korkiem ...jak miałem na zimnym płyn przy 20 stopniach na miarce colt to na ciepłym mi go wyrzucało przez korek...


Ostatnio edytowano 11 marca 2012, 13:40 przez Najlepszy998, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ...
PostNapisane: 11 marca 2012, 13:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
OK.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 13:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Najlepszy998 napisał(a):
witam dalej mam problem z bmw wymieniłem wisco na firmy sachs . nowa pompa wody,termostat,chłodnica a auto dalej na wolnych ma 102 stopnie....

Wg. danych jakie podałeś, czyli typ silnika, jest ok.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 13:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Juras napisał(a):
Wg. danych jakie podałeś, czyli typ silnika, jest ok.
a jakie dane podal ?? tyle ze 523 ??

Ale ciagle nie wiem jakie to 523 - czy przed wrzesniem 98 (m52) czy po wrzesniu (m52Tu)

W tym pierwszym temperatura robocza to 94-95 stopni a w tym drugim 98-99.

Wywalanie wody przez chlodnice to znak albo zlego odpowietrzenia albo problemy z korkiem zbiorniczka lub uszczelka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: ÂŚwiat
bmw 523 m52 170km 96r


Ostatnio edytowano 11 marca 2012, 13:59 przez Najlepszy998, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 13:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
marcellchen napisał(a):
a jakie dane podal ?? tyle ze 523 ??

Żadnych nie podał, wyedytował posta ;) ---> Patrz mój cytat.
W przypadku m62 (Moja szklana kula tak wywróżyła :P ) temperatura pracy jest taka jak pisze.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 14:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
Juras, racja :-) :wstyd:


Ja bym jednak proponowal odpowietrzyc jeszcze raz to auto - lewe kolo do gory, temperatura klimatornika na maxa, obroty na najnizszy stopien, odkrecasz odpowietrzyniki i patrzysz co sie dzieje ... czy w ogole plyn z tego odpowietrzyniki przy termostacie leci - jak juz leci to musi byc bez baniek, zakrecasz, patrzysz co sie dzieje z odpowietrznikiem chlodnicy, mozesz go tez przegazowac z 1-2 minuty na 2-3 tysiaki ... leci cieple powietrze z nawiewow, reduktor sie nagrzewa o ile masz gaz, termostat puszcza otwiera obiega, chlodnica sie nagrzewa i ne ma bata jak sprawne wszystko jest to musi miec 94-95 stopni .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: ÂŚwiat
odpowietrzony jest na 100% z odpowietrzników leci tylko płyn...a temperatura 102-103 stopnie jak dodam gazu visca nie słychać a temp spada do 95 termostat otwiera się przy 92 stopniach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 68
Lokalizacja: WU a dawniej WPR
Moje BMW: e39 523iA '98
Kod silnika: m52b25
Tak samo jest u mnie, temperatura na trasie oscyluje w granicach 101 - 102 stopni, jesienią wymieniana pompa, termostat a wisko w maju. Wisko po odpaleniu silnika spięte, za chwilę cichnie i się nie włącza później. Auto się nie grzeje. Wg. VIN data produkcji mojej BMW to czerwiec 1998r.

W jaki sposób można w takim razie sprawdzić czy jest to M52 czy M52TU?

_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę... czasami aż mi ciężko ich wyprzedzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [39] problem z temperaturą silnika
PostNapisane: 11 marca 2012, 23:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
kielon napisał(a):
W jaki sposób można w takim razie sprawdzić czy jest to M52 czy M52TU

TU ma podwójnego vanosa, inny kolektor dolotowy niz m52, porównaj silniki z e46 i e36 i będziesz widział różnicę. Google.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL