BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] po czym poznać że sworznie są wymienne?
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 16:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
tak jak w temacie, po czym poznać że sworznie są wymienne?
puka mi jeden sworzeń,
i nie wiem czy kupować komplet wahaczy czy jeden sworzeń, chodzi oczywiście o przednie wahacze w e46.

bo jeśli są nie wymienne, to chciałbym przejść na wahacze meyle hd.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] po czym poznać że sworznie są wymienne?
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 16:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
jak masz ori wahacz to teoretycznie nie da się wymienić sworzni a Praktycznie da się je wymienić po delikatnej rzeźbie ;) poszukaj tematu o wahaczach bo tam jest opisane wszytko a nie zakładaj nowego tematu :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] po czym poznać że sworznie są wymienne?
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 17:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
PYTANIE BYŁO PROSTE PO CZYM POZNAĆ ŻE SWORZEŃ JEST WYMIENNY. jakieś napisy? oznaczenia? czy inne diwajsy?

auto ma przejechane 300 tyś, przekręcone jest pewnie o drugie tyle, do tej pory pewnie przewineły się przez podwozie ze 4 komplety, więc, nie wiem jakie mam wahacze! jak bym wiedział że mam oem, czy jakikolwiek inny to bym się nie pytał!
jak bym chciał wymieniać w oemowych to też bym się nie pytał.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] po czym poznać że sworznie są wymienne?
PostNapisane: 13 sierpnia 2012, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
kirpek napisał(a):
wiedział że mam oem, czy jakikolwiek inny to bym się nie pytał!
jak bym chciał wymieniać w oemowych to też bym się nie pytał.

jak byś poszukał też byś nie pytał.
na wahaczu pisze że jest bmw
przy sworzniu od koła jest taka flansza metalowa która uniemożliwia wybicie go
jak masz meyle to wymienne,jak lem.. to nie i ori nie
no i np. viewtopic.php?f=1&t=54891&start=20

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] po czym poznać że sworznie są wymienne?
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 09:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Wszystkie wahacze mają wymienny zewnętrzny sworzeń. Z tą różnicą że w meyle dajesz na prase i wyjmujesz a w oryginalnych masz taki kołnierz zasłaniający ranty sworznia trzeba go obciąć (miękkie aluminium prosta sprawa nie narusza konstrukcji).

Jak masz wymienialne sworznie to znaczy że nie ma tego kołnierza i widać ranty/brzegi sworznia (czyli cały sworzeń do okoła).

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] po czym poznać że sworznie są wymienne?
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 19:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Masters napisał(a):
Wszystkie wahacze mają wymienny zewnętrzny sworzeń. Z tą różnicą że w meyle dajesz na prase i wyjmujesz a w oryginalnych masz taki kołnierz zasłaniający ranty sworznia trzeba go obciąć (miękkie aluminium prosta sprawa nie narusza konstrukcji).

Jak masz wymienialne sworznie to znaczy że nie ma tego kołnierza i widać ranty/brzegi sworznia (czyli cały sworzeń do okoła).

:ok: dzięki o takie info chodziło!

byłem zajrzeć pod auto wczoraj i?.......... seryjny klucz zgiąłem a kupny przedłużany złamałem. i żadnej śruby koła nie odkręciłem. list dziękczynny do wulkanizatora wysłany.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] po czym poznać że sworznie są wymienne?
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 12:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Seryjny tym bardziej się powykrzywia. Najlepszy do kół jest klucz nasadowy i jakaś wielka grzechotka np dynamometryczna. Ale zwykłe klucze za 20-30 zł też sobie radzą najlepiej te teleskopowe.
I zasada nr 1:D odkręcasz przy wyciągniętej przedłużce zakręcasz przy wsadzonej. Niema co za mocno przykręcać kół zwłaszcza jeśli śruby są puste w środku a felgi aluminiowe bo później trzeba spawać.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL