BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 23:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 1 maja 2013, 07:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43TU
Witam!
Zakupilem e46 316i z m43 pod maska z 2001r. Podczas jazdy testowej (ze wzgledu na uszkodzona uszczelke pod podstawa filtra oleju) nie wyciskalem z nej siodmych potow. Uszczelka zostala wczoraj wymieniona. Po odpaleniu silnika szok :przestraszony: , od 2500-2700 obr. pojawia sie strasznie metaliczny dzwiek/stukot spod (prawdopodobnie) okolicy przedniej czesci pokrywy zaworow oraz z okolicy bagnetu. Stukot pojawia sie tylko w tym zakresie obrotow. Jestem troche przerazony... czy kupilem skarbonke ???
To jest dzwiek z mojego silnika:
http://www.youtube.com/watch?v=P9t25aQV ... e=youtu.be
A tu podobne znalezione na YT
http://m.youtube.com/watch?hl=pl&gl=US& ... Z_CI5N5b-s
http://m.youtube.com/watch?hl=pl&gl=US& ... VomcuC1eUo
Bede wdzieczny za kazda pomoc
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 1 maja 2013, 07:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
W dieslu miałem podobny stukot, ale w całym zakresie obrotów i okazało się, że lekko skrzywiony był zawór (po przygodach z turbiną).

Miałem również przypadek, że stukot pojawiał się tylko w pewnym zakresie obrotów (u mnie ok 1900-2100) i winowajcą była uszkodzona rolka napinacza paska wielorowkowego, tylko że wtedy stukot było bardzo słychać w kabinie, tak jakby gdzieś się śruba odkręciła i jakaś część drgała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 1 maja 2013, 08:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43TU
Dziekuje za odp. U mnie jest to slyszalne zarowno pod pokrywa jak i od strony DISA, bardzo jest to mylace. Wiec pewnie zrobie to metoda prob i bledow. Wymienie zawor DISA, jesli problem nie zniknie to bedzie wiadomo ze to cos powazniejszego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 1 maja 2013, 09:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Nie chce straszyć ale mi to wygląda na panewke 2700-3000 w tych obrotach lubią sie odzywać :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 1 maja 2013, 15:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zawór ssący na trzecim cylindrze jak nic, słyszę też lekko wypalone gniazdo na pierwszym wydechowym.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 1 maja 2013, 18:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43TU
Bobby Vintage napisał(a):
Zawór ssący na trzecim cylindrze jak nic, słyszę też lekko wypalone gniazdo na pierwszym wydechowym.

haha


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 5 maja 2013, 16:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 935
Przykro mi ale to panewka i jestem tego pewien..M43 ma wada fabryczna spowodowana panewkami korbowodowymi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 5 maja 2013, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 56
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M41D17
Miałem z czymś takim do czynienia i to jest właśnie panewka, ale czy jeżeli chodzi na jałowych obrotach to słychać w równym odstępie czasu taki stuk, stuk, stuk... ? takie jakby tykanie.

_________________
::Galeria mojej Bumierki::


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 5 maja 2013, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Jeśli panewka to przy dodawaniu gazu w tych obrotach będzie ją słychać a przy odpuszczaniu będzie cichło.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 5 maja 2013, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 56
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M41D17
będzie cichło to racja ale będzie nadal stukać. Ja miałem tak że przy wysokich obrotach cały silnik wpadał w bardzo mocne drgania, było właśnie słychać takie trzaskanie metal o metal jakby, ale na wolnych obrotach było słyszalne takie tykanie. Mechanik mi to tłumaczył że jeźeli tylko przy gazowaniu trzaska i silnik mocno wibruje to może to być łożysko wału albo krzywy korbowód.

_________________
::Galeria mojej Bumierki::


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 5 maja 2013, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Być może. Jeśli jest już mocno wybita panewka korbowa to tłok zaczyna uderzać w głowice i słychać też przy odpuszczaniu ale to całkiem inaczej słychać. Da się to odróżnić. Natomiast nigdy nie spotkałem się z krzywym korbowodem w bmw bez rzadnego dzwona czyli tak aby sam z siebie się pokrzywił. Tak było w polonezach.

_________________
Pozdrawiam.
Jimmy.Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M43 Metaliczny stukot od 2500 obr/min
PostNapisane: 5 maja 2013, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 5
Moje BMW: E46
Kod silnika: m54n
A Może klapka kolektora wpadła też może być taki stukot . :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL