BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 08:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Ile wytrzymuje zawieszenie na naszych drogach ?
PostNapisane: 20 października 2007, 19:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Witam
ile wytrzymuje przednie zawieszenie w e34 po naszych drogach tzn. co ile kilometrów trzeba coś wymienić w zawieszeniu? :niepewny:
pytam bo u mnie coś zaczyna stukac jak wjadę na jakiś nierówny asfalt, i moze to dziwne ale przewaznie to słychać jak jadę tak ze 20 km/h


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2008, 22:21 przez maxbolo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 00:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
najprawdopodobniej łączniki stabilizatora, to najczęstsza usterka,koszt wymiany nie duży ale nie radze kupywać jakiejś chińskiej tandety bo po 2000km znowu będzie operacja wymiany. mogą też pukać sworznie wachaczy lub jeden sworzeń wachacza,koszt wymiany dobrego wachacza to około 350zł oryginał,podróbek z allegro po 120zł nie warto wkładać bo znowu powstanie post o temacie"pomocy puka zawieszenie niedawno naprawiane'' :rotfl: :rotfl:

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 08:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
i co ile kilometrów trzeba wymieniac te rzeczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 14:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Myszków
najlepiej jak wymieniac to wszystko co moze stukac w przednim zawieszeniu
poniewaz jak wymienisz wahacze gorne to zaczynaja stukac dolne
a jak wymienisz wahacze dolne to zaczna stukac laczniki i tak w kolko
mi wychodzi ze co 1,5 roku musze przod wymieniac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 16:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
czyli co ile kilometrów?? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 18:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Wmojej furce po sprowadzeniu w maju 2006 wymieniłem łączniki stabilizatora i amory.
Teraz po przejechaniu 23 tysięcy zaczyna coś delikatnie pukać; podejrzewam drążki kiery ,ale to dopiero będe wiedział jak pojadę na kanał do kumpla.
Brat w swojej e34 wymienił 3 lata temu cały przód i 100 tyś miał spokój. potem zaczęło mu lekko coś pukać i wymienił znowu wszystko.
Jak oglądałem wymienione wachacze to stwierdziłem ,że z 4 był uszkodzony tylko jeden , dokładnie chodzi o silenblok górnego wachacza ,a sworznie i reszta silenbloków są ok :zdziwko: . Dodam że wachacze nie były jakiejś tam renomowanej firmy bo kosztowały niecałe 500zł komplet i wytrzymały 100tyś :szok: .
Ze względu ,że leży komplet niezabardzo wyśmiganych wachaczy to zastanawiam się nad oddaniem ich do regaeneracji bo słyszałem ze regenerowane są wytrzymalsze na naszych dziurach niż oryginały , tylko ze niewiem jakie są ceny tych usług.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 21 października 2007, 18:54 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
no ciekawe, czy faktycznie lepiej zregenerować i będą dłużej służyły?
prosze o wypowiedzi :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2007, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gniezno
ja bym nie ryzykował z regeneracją może się okazać, że pewnego pięknego dnia wyprzedzi nas własne koło :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 10:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Myszków
nie ma sensu regenerowac
pytalem sie o regeneracje dolnego wahacza w czestochowie
z niemiecka tulejka kosztuje okolo 80 zl a nowy dolny wahacz niemieckiej firmy z tulejka kosztuje okolo 105 zl
a z tego co wiem to regenerowane mniej wytrzymuja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 października 2007, 12:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
z tego co pamietam to robertbmw kiedyś pisał ,że właśnie regenerowane wytrzymują dłużej ,bo sa robione z materiałów lepszych jakościowo i z myslą o naszych dziurach , ale mogę sie mylić bo to moze nie on tylko kto inny pisał. :niepewny:
Jesli by tak faktycznie było ,to wole załozyc regenerowane choćby miało to kosztować tyle co nowe :oczami: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 15:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
to jakie lepiej?
regenerowane czy nowe? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 17:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
nowe lemforder czy jakoś podobnie. najprawdopodobniej to bedą oryginały tylko z zeszlifowanym znaczkiem bmw.
cena przyzwoita polecam.

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 14:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Witam
Dzwoniłem do pewnej firmy w bielsku i temet regeneracji wachaczy wygląda tak :
50 zł od jednego sworznia – kula sworznia jest szlifowana i dają nowa wkładke nadwymiarową .
Na to jest gwarancja pół roku lub 50 tysięcy km.
Silenblok jeśli się przywiezie nowy to wymienią gratis.
Jeśli chodzi o terminy to robia to z dnia na dzien .
Co do nowych wachaczy to gośc twierdzi ze włoskie są do dupy , i poleca TRW.
Tak więc opłaci się regenerować przynajmniej dolne aluminiowe bo nówka aluminiowa wg cennika Stonesa kosztują 260 zł Lemfordera , podczas gdy regeneracja zamknie się w 110 zł.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2008, 18:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
no więc sprawa regeneracji juz jest załatwiona :D .
Regenerowałem oba górne wachacze i koszty wyszły tyle co nowe jakiejś średniej firmy, czyli:
-96zł z wysyłką dwa silenbloki lemfordera od Stonesa,
-regeneracja dwóch sworzni razem z gratisową wymianą silenbloków po 50zł od sworznia

co daje sumę odnowienia 1sztuki wachacza 98zł.
Naszczęście nie musiałem czekać z autem na klockach :super: , bo miałem komplet używanych wachaczy po bracie.
W sumie to okazało się ze wachacze które teraz regenerowałem , były już w regeneracji w...tym samym warsztacie jakieś 5lat temu :zdziwko: .
Zdziwiłem sie bardzo bo wydawało mi się że brat te wachacze kupował na allegro , jednak okazało się ze były regenerowane , ale brat nie wiedział gdzie bo załatwiał mu to wtedy znajomy i gdyby nie to że właściciel warsztatu poznał swoją robotę to bym też nie wiedział.
Wiem ,wiem :kwasny: pewnie zaraz ktoś napisze ,że regeneracja wachaczy to druciarstwo ale , brat twierdzi ,że ta regeneracja mu wytrzymała......100tyś :szok: , a wierzcie mi że drogi u nas są w opłakanym stanie.
Będę informował jeśli coś się zacznie dziać z tymi wachaczami.
W sumie to robiłem z wachaczami , ponieważ przy hamowaniu mi trzepało przodem , za co winą na początku obarczałem wymienione na jesień tarcze ATE Power Disc, jednak była to wina popękanych i odwarstwionych od tulei gum silenbloków.
Od wymiany przejechałem już jakieś 500km po tych naszych ciulatych drogach z prędkościami często około 200km/h i jest super :P .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Ile wytrzymuje zawieszenie na naszych drogach ?
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 02:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Witam.

Wiem, że to już dawno było jednak czy ktoś może podać namiary na regenerację w Częstochowie? Przymierzam się do e34 525 lub 525ix i zastanawiają mnie ceny takich regenaracji i chcę się dowiedzieć czy z 525ix też będzie łatwo. Z tego co zauważyłem w budowie zawieszenie 525ix, może być chyba nawet prościej. Zależy czy zrobią nierozbieralny sworzeń na wachaczu.

Przy okazji przydałby się namiar na jakiś sklepik z częściami do 525ix.

Z góry dzięki. Mam nadzieję, że dołączę do grona szczęśliwych posiadaczy e34 ]:->

Pozdrawiam.

_________________
Zastanawiam się nad BMW E34. Tylko jaki silnik i czy warto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Ile wytrzymuje zawieszenie na naszych drogach ?
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 06:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 52
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: e34 sedan
Kod silnika: M50b20
Ja kupuje z allegro po 75zl górne wahacze a dolne aluminiowe po 100zl.Te podróby wytrzymują u mnie jakieś 1,5 roku dodam że mieszkam 40km od warszawy i latam po największych dziurach z dużymi prędkościami.Wymiana ich jest bardzo szybka i prosta a lepsze może wytrzmają pół roku dłużej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Ile wytrzymuje zawieszenie na naszych drogach ?
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 07:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
moje regerowane 2 lata temu górne , dalej smigają bez luzów po przebiegu około 40tyś .
ostatnio sprawdzałem na kanale samochód i z przodu mi się tłucze drązek główny i wspornik i chyba jeszcze magiel a wachacze są ok.
jezdzę po okropnych dziurach ...

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL