alienklb napisał(a):
pełną moc chyba ma i to teoretycznie cały czas, bo krótki dolot jest cały czas otwarty, czy zle rozumiem?
Źle zrozumiałeś !!!
Krótki dolot jest dla małych obciążeń i daje głoenie moment obrotowy a długi dolot jest dla dużych obciążeń i daje moc.
W długim dolocie dochodzi do zjawiska fali stojącej (rozpędzone powietrze nabiera takiego pędu że trudno go wyhamować) i dzięki przestawionym fazom rozrządu powietrze wdziera się przez jeszcze uchylony zawór gdy tłok już rozpoczyna sprężanie.
Takie rozwiązanie daje podobny efekt co turbina z ciśnieniem doładowanie około 0,1 - 0,2 bara
Dawno temu miałem golfa 1,6 AFT z podwójnym dolotem i z ciekawości odłączyłem podciśnienie od klapy włączającej długi dolot i auto straciło około 20 koni z 101.
Drugi test polegał na załozeniu stozka i co to samo ubytek mocy.
W niosek taki że tego typu dolotu się nie modyfikuje , no chyba że kompresora albo turbo
