BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 07:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d zobserwowane objawy.
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 08:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
witam ponownie, miesiąc temu kupiłem moja pierwsza BMW 320d 150KM 2004r. zaobserwowałem kilka rzeczy i chciałbym się dowiedzieć czy w/g was wszystko jest ok?

pierwsze to że gdy na niskich obrotach szybko wcisnę pedał gazu auto przez pierwszą sekundę na to w ogóle nie reaguje i potrzebuje właśnie sekundy by zacząć powoli przypieszać.
gdy powoli wciskam gaz to odrazu powoli przyśpiesza. pisze że powoli przyśpiesza bo wydaje mi się że do 2-2,5tys obr. moja beemka jest troche jak śpiaca królewna, jedzie ale nie powala z nóg, gdy ruszam jednak z miejsca (bez dodawania gazu) nawet pod górke , to ładnie rusza.

dugie , gdy rano ją odpalam to puszcza dymka(nie duzo , taki mały obłoczek) , takiego biało szarego i czuć że to olej. czy ma to jakiś zwiazek z turbo? wydaje mi się że robi to gdy zgasze go wieczorem zaraz po rzyjeździe bez 30sek postoju. gdy jest ciepły albo w ciągu dnia to się nie zdarza.

i trzecie gdy w czasie jazdy naciskam mocniej na gaz i wsłuchuje się w pracę silnika, to słyszę oczywiście trochę że to diesel(głuchy klekocik) oraz cichy świst gwizd czy jak to nazwać, dxwięk jakby sie pasek delikatnie ślizgał, (paski są ok) czy to jest odłos normalnej pracy turba? bo słychac go zawsze powyzej 2,5tys obr. i do momentu az go silnik zagłuszy czyli ponad 4tys.obr. nigdy nie miałem auta z turbem wiec nie wiem jak je słychać w aucie.
zaznaczam że nie jest to jakiś hałas a tylko efekt słuchania auta w ciszy ,bez radia.

liczę na wasze doświadczenie i czekam na opinie.

zamierzam wymienić w niej filtry powietrza , paliwa i kabinówkę. zastanawiałem śię czy ją do kompa nie podłaczyć, bo ostatnio po odpaleniu nie gasła mi sie kontrolka "silnik" ale póxniej zgasła gdy odpalałem następnego dnia.

czy ikonki ładowania i oleju przed odpaleniem silnika powinny świecić na czerwono? Z Tym ze kontrolka oleju najpierw jest pomarańczowa i zmienia się na czerwona,przed odpaleniem silnika oczywiscie,

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
Witam!! Ja posiadam 330D i jesli chodzi o pierwsza "rzecz" :) to u mnie tez jest mala zwloka ,ale chyba mniej niz 1s ,ale przyspiesza praktycznie od razu. Tu jest roznica mocy i momentu ,ale takze obserwuje dziure turbo i jest to takze natura silnikow wysoko preznych. Jak jezdzilem 320d tylko ,ze 130KM zwloki te byly bardziej odczuwalne.

Co odpalania rano (dymek) to z tego co pamietam jest to normalne lecz gdy na zewnatrz panuje nizsza temp. Jesli jest dosyc cieplo mysle ,ze nie powinien wystepowac ten objaw.

Na trzecie Ci nie odpowiem. U mnie turbiny praktycznie nie slychac. Slychac ja przy wiekszych predkosciach gdy np. przyspieszam na 5 biegu i predkosc przekracza ok 140Km/h. Na dniach kumpel ma sciagnac 320/150 to jak bedzie okazja moge posprawdzac.

Co do kontrolek to po sprowadzeniu kazdej nowej bemy warto ja podpiac do kompa i to w dobrym punkcie ktory specjalizuje sie w BMW. Ja po sprowadzeniu i po podpieciu dowiedzialem sie wiele ciekawych rzeczy jak np. przebieg (potwierdzil sie) oraz ze mam do wymiany plyn hamulcowy. Gdy przekrecasz kluczyk komputer wykonuje tak zwana liste kontrolna ;) Czyli sprawdza wszystkie punkty giagnostyczne. Gdy nie zgasla lampka slnika cos moglo byc nie tak. Czasem styk a czasem cos powazniejszego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
wymiana płynu mnie czeka o czym nie informuje zegarek na wyświetlaczu komputera,
uspokoiłeś mnie trochę swoją wypowiedzią... :) czekam na inne wasze opinie.

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: WrocÂław
witam, również mam 330d, ale myślę, że wszystko o czym piszesz to normalne rzeczy, mam też chwilowe opóźnienie, mam poranny dymek, szczególnie po chłodniejszej nocy - to jest najprawdopodobniej para wodna. Także ewentualnie jedź na kompa, żeby się uspokoić, jak nic nie wykaże to szerokiej drogi życzę i tyle :). Fajne auto, będziesz zadowolony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
No i fajne felgi :) Wlasnie takie sobie zamowilem:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 12:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
M47TU 150KM 145 000 km przebiegu.
mam ten silniczek w mojej bryce i 2000 obr/min masz dostepny max moment obrotowy i najlepszego kopa czyli powiedzmy jedziesz na 3 biegu masz 2000 obr/min i wciskasz pedał gazu do oporu auto powino wystrzelic bez zednej zwłoki .Silnik ciagnie wspaniale ,ale tylko do 4000 obr/min na wyższych obr. to juz dla niego meczarnie sa.
Turbiny nie słychac w środku chyba że okno otworze to wtedy tak.
Klekocik jest ale tylko po zimnym rozruchu i dosłownie przez chwilunie.
Dymek nie nie nic takiego nie mam nawet w zime , tylko obłoki pary ja z ciufci :rotfl: :rotfl:
Pod kompa zawsze warto podłaczyc ,a juz napweno powino sie to zrobic po zakupie auta tak jak wymiane wszystkich płynów i filtrów (polecam filtry mann :super: )
Kontroli oleju i ładowania powiny swiecic na czerwono i nie gasnac przed rozruchem silnika.(patrz instrukcja obsługi auta)
Co do koł to polecam to:
http://cgi.ebay.co.uk/18-ALLOY-WHEELS-B ... dZViewItem
+ obniżenie zawiechy o 3cm
Wyglada naprawde super


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 14:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
zibixxx25 napisał(a):
pierwsze to że gdy na niskich obrotach szybko wcisnę pedał gazu auto przez pierwszą sekundę na to w ogóle nie reaguje i potrzebuje właśnie sekundy by zacząć powoli przypieszać.
gdy powoli wciskam gaz to odrazu powoli przyśpiesza. pisze że powoli przyśpiesza bo wydaje mi się że do 2-2,5tys obr. moja beemka jest troche jak śpiaca królewna, jedzie ale nie powala z nóg, gdy ruszam jednak z miejsca (bez dodawania gazu) nawet pod górke , to ładnie rusza.


Jest to normalne zachowanie, nie masz sie czym martwic, poprostu taki urok diesla 2.0d ;) Od 2000 obr masz max moment, i wtedy auto ma ciag, ponizej tych obrotow niewiele sie dzieje.

zibixxx25 napisał(a):
dugie , gdy rano ją odpalam to puszcza dymka(nie duzo , taki mały obłoczek) , takiego biało szarego i czuć że to olej. czy ma to jakiś zwiazek z turbo? wydaje mi się że robi to gdy zgasze go wieczorem zaraz po rzyjeździe bez 30sek postoju. gdy jest ciepły albo w ciągu dnia to się nie zdarza.


Normalne zjawisko, tez nie ma sie czym przejmowac ;)

zibixxx25 napisał(a):
i trzecie gdy w czasie jazdy naciskam mocniej na gaz i wsłuchuje się w pracę silnika, to słyszę oczywiście trochę że to diesel(głuchy klekocik) oraz cichy świst gwizd czy jak to nazwać, dxwięk jakby sie pasek delikatnie ślizgał, (paski są ok) czy to jest odłos normalnej pracy turba? bo słychac go zawsze powyzej 2,5tys obr. i do momentu az go silnik zagłuszy czyli ponad 4tys.obr. nigdy nie miałem auta z turbem wiec nie wiem jak je słychać w aucie.


Taki gwizd wydaje turbina i jest to normalne, wazne tylko zeby nie bylo to za glosne, ale skoro piszesz ze nie jest to zaden halas, i trzeba sie wsluchac zeby uslyszec gwizd, to wszystko jest jak najbardziej OK :ok:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 15:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
w przyszłym tygodniu wiec zmieniam filterki , płyn hamulcowy i tuleje wahaczy, a przed wyjazdem do Polski odwiedzę sobie jeszcze diagnostykę komputerową, zobaczę co ciekawego powiedzą...

ogólnie to najbardziej mi sie ten dymek mnie podoba , bo czuć że to nie para tylko chyba kropelka oleju.

A czy odczuwacie w swoich autach coś w rodzaju przyzwyczajenia się do osiągów auta?
przez pierwsze dni to przyspieszenie auta robiło na mnie wrażenie że szok, teraz już nie mam takich emocji, za to gdy się przesiądę do mojego drugiego auta Toyoty Yaris, to co chwilę sprawdzam czy nie mam ręcznego zaciągniętego :D wciskam gaz do dechy a ona ... nic, tylko się toczy... hehe :D

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 15:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
zibixxx25 napisał(a):
A czy odczuwacie w swoich autach coś w rodzaju przyzwyczajenia się do osiągów auta?


To chyba kazdy czuje po pewnym czasie, niezaleznie czy to jest 320d czy M5, mocy nigdy dosc :D
Zawsze mozesz swoje 320d podkrecic programem do ok. 180 KM.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2008, 19:21 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15922
Wymienione przez Ciebie objawy sa normalne, nie ma nic niepokojącego:
1- tzw. turbo dziura, wynika z konstrukcji silnika,
2 - to para wodna, normalne zjawisko, gdy jest zimno,
3 - taki dzwięk wydaje turbina jak zaczyna pracę.

zibixxx25 napisał(a):
czy ikonki ładowania i oleju przed odpaleniem silnika powinny świecić na czerwono?

Zawsze, tak jest w kazdym aucie, a po zapaleniu silnika, gdy wszystko działa normalnie czyli akumulator jest ładowany, a silnik jest smarowany przez pompe oleju, to obie kontrolki gasną.

Przyzwyczajenie sie prędzej czy później pojawi ;)

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 07:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
Zamierzam go podciągnąć w lipcu podczas pobytu w Polsce o nie więcej niż 20% czyli 180KM i 390Nm ale najpierw muszę wiedzieć ze moja Bunia jest w dobrym stanie i nic mi nie padnie po jakimś czasie.

A tak na marginesie wiecie ile idą po chipie osiągi w górę? Czytałem gdzieś że ma wtedy 7.4sek. i 240km/h

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 12:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
poczytaj mi mamo :hyhy:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ip+tunning
ten kawałek powinien ci wyjasnic duzo o tzw chipie :hyhy:
Moim zaniem 320d ma wystarczajacą moc w serii i pamietaj nie jest to durno odporne TDI.
:cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 12:28 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15922
http://www.ziptuning.nl/pl/chiptuning/B ... tml#header po chipie na 190KM/410Nm predkosc wzrasta o 3km/h :rotfl:, danych o elastyczności nie podają publicznie, dziwne mają podejście.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 12:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
bAjktomi napisał(a):
Moim zaniem 320d ma wystarczajacą moc w serii i pamietaj nie jest to durno odporne TDI.


Jezeli silnik jest w dobrym stanie, to nie ma zadnych przeszkod zeby robic program. A roznica w przyspieszaniu jest. TDI wcale nie jest "durno odporne".

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2008, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: dÂąbrowa gĂłrnicza
zibixxx25 napisał(a):
w przyszłym tygodniu wiec zmieniam filterki , płyn hamulcowy i tuleje wahaczy, a przed wyjazdem do Polski odwiedzę sobie jeszcze diagnostykę komputerową, zobaczę co ciekawego powiedzą...

ogólnie to najbardziej mi sie ten dymek mnie podoba , bo czuć że to nie para tylko chyba kropelka oleju.

A czy odczuwacie w swoich autach coś w rodzaju przyzwyczajenia się do osiągów auta?
przez pierwsze dni to przyspieszenie auta robiło na mnie wrażenie że szok, teraz już nie mam takich emocji, za to gdy się przesiądę do mojego drugiego auta Toyoty Yaris, to co chwilę sprawdzam czy nie mam ręcznego zaciągniętego :D wciskam gaz do dechy a ona ... nic, tylko się toczy... hehe :D



Co do "odczuwania" to jest to efekt przyzwyczajania sie organizmu do minimalnych przeciazen, ktore wystepuje po dluzszym czasie jezdzenia jednym i tym samym samochodem. Jak chcesz sie przekonac ,ze silnik nadal ciagnie nacisnij pedal gazu lewa noga - naprawde dziala :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 00:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
zaczynam sie martwić o moją Bunię, ostatnio wydaje mi sie że zaczęła głośniej "klekotać" :kwasny: i jest to taki metaliczny dźwięk jakby z jakiejś puszki. jak sie podniesie maskę to tak nie słychać jak od strony koła czyli z boku, zastanawiam sie czy to może coś na pierwszym odcinku wydechu, bo gdy przyciskam pedał gazu to słychać w środku jakbym miał lekko dziurawy wydech, ale dziurawy raczej nie jest.... czy macie jakieś sugestie co można sprawdzić? (oprócz wydechu, bo pojadę z nią na kanał oblukać). A moze olej jeżeli prędzej mógł być pólsyntetyk(tego nie wiem) a ja teraz wymieniłem na fulla 0W40 Castrola Eage sport, może mieć coś z tym wspólnego? :zdziwko:

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 09:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
Jeżeli strzeliła by w twojej buni poducha to miał byś drgania w kabinie i możliwe też że miałbyś trudnosci z wrzycaniem biegów 1 i 2 lub 5 i 6 .
Co do dzwieku chyba mam też cos takiego :/
Podczas kupowiania mojej trójki ogladałem 5 aut z silnikiem m47n 150 bhp i wszystkie chodziły tak samo czyli z tym czymś. Wydaje mi sie że tak ma common rail i tyle .
Dleczego eage sport ,a nie turbo diesel :szok:.
:cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
Olej kupiłem taki jaki jest zalecany przez producenta , sprawdziełm na stronie castrola i ma to być Edge sport 0W40

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2008, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Melksham-Anglia
Jop stronka tak pokazuje. :cool:
Ja zalałem castrol eagle turbo diesel 5w-40.
I silniczek chodzi bardzo spoko.
Po twojim poscie , w sobote robie dzien BMW ,wiec bedzie robiona cała inspekcje układu wydechowego ,zwieszenia silnika i układu dolotowego.
:cwaniak:
Wyniki przedstawie wkrótce
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2008, 00:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 164
Lokalizacja: Lurgan UK (Gdynia)
Moje BMW: E46-330i 2002r
Kod silnika: M54B30
bardzo dobry pomysł, lepiej zapobiegać niż leczyć :P

Ja sobie wymyśliłem sposób sprawdzenia czy wszystko ok, jutro jadę odwiedzić dwie takie same Bawarki jak moja, w roli szpiega, czyli jako zainteresowany kupiec,i porównam czy one tak samo sie zachowują jak moja :niepewny: czy też muszę z moją Bunią do doktora zasuwać :kwasny:

_________________
Obrazek

Moja Becia: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72296


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL