BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 20:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34]Drgania przy ruszaniu
PostNapisane: 19 października 2006, 19:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Tychy
Witam Drodzy Koledzy jestem od niedawno posiadaczem BMW 520 2,0 24V. Autko super tylko nie moge sie doszukac konkretnej odpowiedzi w istniejacych tematach. Wiec sprawa wyglada tak samochod ma jakies drgania powiazane ze stukami gdzies w na wale w tylniej jego czesci gdzies centralnie pod kanapa. Bylem u jednego speca u drugiego i tak wymienilismy ten przegub elastyczny walu ten od skrzyni biegow, nastepnie sprawdzal podpore walu twierdzac ze jest dobra a tu dragania przy ruszaniu jak byly tak sa. Znaczy najwyrazniej je wyczuc ruszajac delikatnie na jedynce lub wstecznym w zasadzie puszczaja lekko sprzeglo. I co najciekawsze zauwazylem ze nasila sie tak jak troche pojezdze samochodem to znaczy jak wszystkie plyny maja swoja temperature. Nie wiem za co sie brac zeby trafic w to co trzeba zeby nie wyrzucac kasy. A przy okzaji zauwazylem jeszcze jakies delikatne stukniecie przy przechodzeniu z pierwszego biegu na drugi taki odglos tuuuukkkkkk ale to tylko podczas jazdy na postoju mozna przerzucac biegi i cisza. Bede bardzo wdzieczny za rady, z gory dzieki !!! #-o :-k


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 22:21 przez prausik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2006, 20:01 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Według mnie to podpora wału ( to w związku z drganiami ) , a z tym pukaniem to gumy na których jest mocowana belka do podwozia. W e34 są dwie i ciężko je się wymienia, ale jeden z użytkowników chwalił się że wymienił te gumy bez wyjmowania belki. Jak się myle w którejś kwesti to prosze poprawiać :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2006, 08:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Tychy
Dzieki wielkie za odpowiedz. Podpora wału to dla mnie zrozumiały temat tez tak przypuszczalem ale mechanik sie upieral ze jest dobra, ale wiadomo jak to z nimi jest. Chociaz on uwaza ze to juz sa luzy na samym moscie ale to jest razej nie mozliwe poniewaz auto ma przejechane 160tys km i kupowalem go od pewne osoby. Byla nia kobieta ktora raczej napeweno nie krecila nia baczkow ani nie rwala spod swiatel. Mam tylko prosbe "biały-bmw" jakbys mogl przyblizyc mi temat z tymi gumami, myslisz ze one moglyby byc powodem stukania przy zmianie biegow z 1 na 2. I o tore to dokladnie chodzi gumy, bo jakies gumy dostalem razem z samochodem mowiac ze sa do wymiany. One tak wygladaja jak krazek hokejowy i mechanik mowil ze do zalozenia trzeba odkrecic jakies sruby dzwignac auto na lewarku za tylni most podlozyc te gumy opuscic samochod i je zakrecic sruba od dolu. I wtedy autro ma byc ciut wyzej posadzone z tylu ale za to na dziurach bedzie sie zapieralo o te gumy. Wiec jakbys znalazl czas do napisz mi dokladnie o ktore to gumy chodzi i czy na pewno to one bede przyczyna stukow. Bede wdzieczny za odpowiedz, Pozdrawiam =;


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2006, 10:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Przemek z tym mostem to często jest tak że występuje tzw. choroba warszawki np. kobieta jeździ lub starsza osoba która zmienia biegi na wyższe przy za małych obrotach i wtedy występuje szarpanie napędem i całym autem i cały mechanizm w moście i skrzyni może się poprostu rozklekotać. Także przyczyną zużycia mostu nie musi być ostra jazda ale jazda wręcz przeciwna też może być przyczyną. A co do tych gum to oni Ci dali tylko jakieś gumy do podłożenia w sprężyny żeby nie obsiadał tył. Te gumy pod belką to jak postawisz auto na kanale to jest to mocowanie całej belki do podwozia. Wklejam rysunek , sory za jakość ale drukarka mi się kończy :D :

Obrazek

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2006, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Tychy
Dzieki za fotke widac to co trzeba wiec jest ok. Tylko nie wydaje mi sie zeby to mogly byc luzy na moscie tzn to rozklekotanie. Mialem juz i Lade i Poloneza i nigdy nie mialem takich problemow, a mysle ze BMW jest mocniejszym samochodem. Poza tym ewidentnie czuje drzenie samego wału tak jakby na łaczeniu czegos z czyms albo ta podpora. Słuchaj jak mozesz to napisz mi co ty bys zrobil i bede sie tym kierowal bo ja juz nie mam pojecia, zarówno z tym drganiem przy ruszaniu jak i z tym stuknieciem przy zmianie biegow z 1 na 2. A moze znasz jakiegos dobrego mechanika z okolic Katowic bo Ci wszycy do ktorych jezdzilem to raczej mechaniki sa nauczeni na Polonezie i raczej nie mieli pojecia jak to jest w BMW. Z gory dzieki i pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 października 2006, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Przemek ja na Twoim miejscu pojechał bym do ASO BMW i żeby mi to sprawdzili i powiedzieli co jest tego przyczyną . A co do dobrego mechanika w okolicach Katowic to powinien coś wiedzieć Labrador albo Darex , ewentualnie poszukaj w użytkownikach kto jest z Twoich okolic. Pozdrawiam i życze powodzonka z tymi dolegliwościami :D

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2006, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: scz ....
ja mam podobnie w e36 ale tylko czasami jak ruszam na jedynce to mi strasznie szarpie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 00:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: Londyn
Moze to nie w temacie,ale mialem taki sam problem z Transitem,trzepalo przy ruszaniu jak nie wiem co,jedni mowili,ze sprzeglo,drudzy,ze wal, po pewnym czasie skrzynia sie zablokowala i do widzenia.Po wymianie skrzyni przestalo trzepac.Moze to nie ma nic wspolnego z BMW,ale kto wie. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 13:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jeżeli podpora wału jest sprawna to pozostają tuleje gumowo stalowe na tylniej belce. Belka ta najwidoczniej za mocno pacuje góra/dól podczas ruszania i hamowania uderzając w karoserię.

Co do delikatnych puknięć podczas redukcji biegów o co w wielu przypadkach podejrzewany jest dyfer to odrazu wyjaśniam że nie jest to wina dyfra lecz przebubów na półosiach. To na nich tworzą się luzy i najgorsze w tym wszystkim jest to że pewien nawet nieznaczny luz na przegubach będzie tworzył na wale napędowym luz o tyle większy o ile wynosi współczynnik przełożenia dyfra. Tak więc dla przykładu jeżeli dyfer ma przełożenie 3,64 to dany luz na przegubie będzie tworzył na wale napędowym luz o 3,64 razy większy.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E34]Drgania przy ruszaniu
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 11:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
witam
Miałem podobny problem .wymieniłem poduszki belki tylnej i wszystko jest ok. A objaw był podobny, wibracje na przednich siedzeniach i cały tył drgał(takie mrowienie) w przedziale od 85 km/h do 120 km/h i pozniej około 140 km/h, a na kierownicy nic nie było czuć. Wymieniłem podporę wału oraz amortyzator drgan skrętnych wału(nie mylić z amortyzatorem łączącym wał ze skrzynią -one są razem zespolone u mnie ale można je rozłączyć -cena łacznika to 150zł i można go kupic w każdym sklepie moto ,natomiast amortyzator drgań skrętnych wału można kupić tylko w aso za 390 zł! :) kieszeń zabolała:) ) i sprawdziłem wał na kleszczowej z ryżową w Wawie(nie polecam gościu wali w ch... , powiedział że wyważył wał a ja dokładnie pamiętałem gdzie sa odważniki na wale i nic tam się nie zmieniło,ale wyszło na moje :) .powymieniałem różne rzeczy z przodu które były podejrzane a i tak dalej było tak samo .Dopiero jak rozmontowałem całe tylnie zawieszenie : najpierw cały wydech póniej półosie ,wał i mechanizm różnicowy i wyjałem belkę tylnią ,okazało się że poduszki tylnej belki są wyrobione i guma popękana w tych poduszkach na łączeniu gumy z metalową tulejką (bez zdejmowania poduszki wyglądały na sprawne (przebieg 165000km jesli wierzyć licznikowi :) ) .Na szczęscie mam prasę hydrauliczną samoróbke :) i wymieniłem poduszki na nowe lemfordera. Po zamontowaniu wszystkiego z powrotem autko jeździ jak nówka ,zero drgań i masażu na fotelach kierowcy i pasażera
Polecam to sprawdzic i wymienic . koszt poduszki to 68 zł lemforder w auto wróbel warszawa przy targowej. roboty dla jednej osoby od ch.... , i siła się przyda w pojedynkę :cool: bo ciężko.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34]Drgania przy ruszaniu
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 11:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
aha no i mam ten sam silnik :) ,no i kolega ma racje co do puknięc to mogą być półosie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL