BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 13:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2009, 11:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Myślałem,że masz nową,pewną chłodnicę :) zauważylem,że nie włącza mi się wentylator klimatyzacji,klima chlodzi,ale jak temp.nawiewu to jeszcze nie wiem.Napisz czy w twoim się wlącza i kiedy,dzięki

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
sprobuje jeszcze odpowietrzyc tylko narazie niemam czasu zbytnio, u mnie tez sie wentylatory nie wlanczaja jak wlacze klime, kiedys wyczytalem na forum ze wentylatory sie wlanczaja gdy jest taka potrzeba, najpierw wisko a jak nie da rady to elektryczny, a jak u ciebie autko?? wszystko dobrze chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 22:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
witam,dwa dni temu nagrzalem silnik na postoju,pracując na wolnych obrotach,termostat otworzył się bez dodawania gazu,dolny wąż i chlodnica gorące.Wcześniej tamten zamiennik otwierał się dopiero jak zwiększyłem obroty,a teraz jest jak należy.Wszystko pracuje poprawnie więc jeżdżę i kontroluję.Poziom płynu w zbiorniczku rzeczywiście podniósł się o jakieś 3 kreski i to jest prawidłowe,tak ma być.Tobię radzę na razie zostaw chłodnicę,szkoda roboty i odpowietrz jeszcze układ tak jak pisałem,by nie wywalało plynu jak odpowietrzasz przy odkręconym korku.Potem jak trochę przestygnie to uruchom i czy termostat otworzy się na wolnych obrotach tak jak u mnie,pozdrawiam

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
witam, dzis odpowietrzalem auto ale.....sciskalem weze i za kazdym razem gdy odkrecilem odpowietrznik na chlodnicy to lecialy babelki, odpowietrzalem na cieplym aucie, mozliwe zeby bylo tyle powietrza? odpowietrzalem tak ok godziny....potem odpalilem auto doszlo do 92 stopni ale chlodnica zimna dolny waz zimny ale tylko na dole od tego zgiecia ktore tam jest, a w gore az do termozstatu gorace, przegazowalem przytrzymalem chwile na 4 tys i chlodnica byla cala goraca waz tez ale nie na samym dole, chyba dlatego ze zdjalem obudowe wentylatorai po prostu powietrze go chlodzi, zostawilem auto odpalone na ok20 min. gdy wrocilem temperatura 93stopnie chlodnica zimna waz jak wczesniej dol zimny od zgiecia goracy, i pierwszy raz zauwazylem ze wisko sie wlaczylo, bylo wyraznie slychac ze chodzi, jedyne co na plus to weze byly miekkie, a jeszcze zapomnialem, w trakcie jak auto chodzilo to odkrecalem odpowietrzniki wylecialo powietrze i zakrecilem, jutro bede testowal auto, ostygnie jutro sie przejade i zobaczymy co bedzie.
Moze po tym opisie ktos bedzie wiedzial co to moze byc? Juz zaczalem podejrzewac uszczelke ale po dzisiejszym dniu wykluczam ja.
Pozdrawiam i czekam na jakies rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
dzis przejechalem sie kawalek ok 4-5 km podnioslem maske weze znowu przytwardziale :/ juz niewiem co mam myslec o tym wszystkim, a co gorsze nikt sie nawet nie zainteresuje tym problem...... :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 15:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Badboy28 witaj.Mam dla ciebie dobrą radę :) zrob to co ja dzisiaj.Znajdż w okolicach dobrego mechanika,ale tylko takiego,ktory specjalizuje się w beemkach i jedż do niego niech wszystko sprawdzi.Ja wczoraj uznałem,że sam więcej w tym temacie nic nie zrobię i znalazłem takiego fachowca 15 km dalej.Bylem u niego rano,fachowca to poznasz od razu jak wie co,gdzie i jak sprawdzać.Ponadto odbyliśmy próbną jazdę,różne prędkości,obroty,włączona klima,różne obciążenia silnika.Mechanik stwierdził,że układ jest odpowietrzony,że pompa jest sprawna,że ciśnienie w układzie jest właściwe,a wszystkie jego elementy pracują dobrze.Podwyższoną temp.na wyświetlaczu mam się nie przejmować ponieważ mieści się w normie i to z dużym zapasem.Te silniki mają b.dużą rezerwę cieplną.Dopóki wskazówka nie ruszy poza pion albo nie wyrzuci plynu albo nie zniknie ogrzewanie itp( a u mnie na nic takiego się nie zanosi) oraz wszystkie elementy ukladu są sprawne np.visco,termostat,ciśnienie w ukladzie itp dopóty wszystko jest ok. Ponadto podpiął mi auto pod komputer i wszystko sprawdził.Komputer nie wykazał żadnej usterki. Jego diagnoza-układ pracuje dobrze,auto jest w b.dobrym stanie technicznym.Tobie kolego radzę zrób podobnie.Nie można czymś takim zajmować się tygodniami,marnować czas,paliwo i się wkurzać. Może coś ustali,może jeszcze odpowietrzy,zobaczysz.Ja u siebie mam nadzieję,że zamykam ten temat i tobie życzę tego samego.Pozdrawiam.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Badboy28 witaj.Mam dla ciebie dobrą radę :) zrob to co ja dzisiaj.Znajdż w okolicach dobrego mechanika,ale tylko takiego,ktory specjalizuje się w beemkach i jedż do niego niech wszystko sprawdzi.Ja wczoraj uznałem,że sam więcej w tym temacie nic nie zrobię i znalazłem takiego fachowca 15 km dalej.Bylem u niego rano,fachowca to poznasz od razu jak wie co,gdzie i jak sprawdzać.Ponadto odbyliśmy próbną jazdę,różne prędkości,obroty,włączona klima,różne obciążenia silnika.Mechanik stwierdził,że układ jest odpowietrzony,że pompa jest sprawna,że ciśnienie w układzie jest właściwe,a wszystkie jego elementy pracują dobrze.Podwyższoną temp.na wyświetlaczu mam się nie przejmować ponieważ mieści się w normie i to z dużym zapasem.Te silniki mają b.dużą rezerwę cieplną.Dopóki wskazówka nie ruszy poza pion albo nie wyrzuci plynu albo nie zniknie ogrzewanie itp( a u mnie na nic takiego się nie zanosi) oraz wszystkie elementy ukladu są sprawne np.visco,termostat,ciśnienie w ukladzie itp dopóty wszystko jest ok. Ponadto podpiął mi auto pod komputer i wszystko sprawdził.Komputer nie wykazał żadnej usterki. Jego diagnoza-układ pracuje dobrze,auto jest w b.dobrym stanie technicznym.Tobie kolego radzę zrób podobnie.Nie można czymś takim zajmować się tygodniami,marnować czas,paliwo i się wkurzać. Może coś ustali,może jeszcze odpowietrzy,zobaczysz.Ja u siebie mam nadzieję,że zamykam ten temat i tobie życzę tego samego.Pozdrawiam.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
Aha,za wszystko zapłacilem 60 zl.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 08:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
dzieki za rade, ja juz wczoraj dzwonilem do serwisu i sie umowilem na wizyte w tym tyg. po rozmowie i moim pytaniu czy dojade do niego ( ok 50km ) to powiedzial ze z tego co mowie nie widzi nic niepokojacego, i moge spokojnie jechac tylko zebym pilnowal wskazoki od temperatury, pojade zobaczymy co mi powie pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 09:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
a ja wracam do tematu swojego autka.
jak juz wczesniej pisalem sprawdzilem pompe wymienilem termostat 3 miesiace temu nowiutka chlodnica. ostatnio wszystko ok. wczoraj wysiadam z autka i znow ten zapach, ( woda z chlodnicy) otwieram maske niby ok . zagladam pod spod i co? chlodnica cieknie. tak sie wkur.... ze masakra. powiedzialem ze mam juz wszystko w du... i kupilem uszczelniacz do chlodnic i co sie bedzie dzialo odpisze za tydzien.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: CheÂłmek
dzis odpowietrzylem auto wg ksiazkowego sposobu, zbiorniczek zalalem po korek odkrecilem odpowietrzniki, plyn polecial zakrecilem, korek od zbiorniczka caly czas odkrecony odpalilem i gazowalem pulsacyjnie do 2500obr. na poczatku wylatywal mi troche plyn ale mowie tak pisze to tak robie, moze to dlatego ze bylo juz wczesniej odpowietrzane, w kazdym razie tak bylo do 93 stopni, wtedy wlaczyl sie termostat wody ubylo widzialem tylko jak babelki sie robily ( wylecialo powietrze gdy poszedl w obieg ) pochodzilo jeszcze chwile przy 95 wisko sie wlaczylo pochodzilo jeszcze chwile zgasilem, auto postalo do wieczora ostygnelo dolalem plynu, i zrobilem 30 km temperaturadoszla mi do max 98 stopni gdy stalem, jak jechalem trzymala sie 94-95stopni, wrocilem do domu patrze na zbiorniczek plyn w normie nie podniosl sie ani troche gorny waz goracy twardawy jak zawsze, dolny zimny chlodnica zimna, myslalem ze rozniose to auto, ale pomyslalem troche i podejzewam ze moze to byc wina korka skoro bez niego wszystko bylo ok, jutro wymienie korek i napisze jak sie sprawy maja, a tymczasem moze ktos wpadnie na cos innego?? moze ktos wie co jest powodem? pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL