BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 21:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] wymiana silnika
PostNapisane: 24 maja 2009, 17:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wÂłodawa
mam pytanie co musialbym wymienic zeby wsadzic silnik 2.0 24v na miejsce 1.8 m 10 w e30 wiem napewno ze silnik skrzynia wiazke elektr. iniewiwm czy mozna dostac orginalne lapy tego silnika do tej karoserii


Ostatnio edytowano 24 maja 2009, 21:39 przez witek012, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 17:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Szukaj....szukaj........... http://www.bmw-sport.pl/search.php?mode=results


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wÂłodawa
szukam juz czwartty dzien i nie moge nic znalezc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wÂłodawa
chcialem dodac ze serce i cala reszta czesci pochodzi od e34 520


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 19:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Lapy silnika od e36 poduszki od e34 wal pedny od silnika m20b20 powinien podejsc chlodnica od e34 e36 z rdzeniem 440 mm wentylator elektryczny od klimy z e34 ,lewarek biegow od e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wÂłodawa
a czy miska olejowa bedzie mogła zostac??co z wałem i dyfrem z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wÂłodawa
aha i czy skrzynia z e34 bedzie pasowała do e30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 13:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: OstrĂłda
Czesc !! Moje zdanie na ten temat jest takie : Po pierwsze to darowal bym sobie silnik M50B20 a wsadzil bym M50b25. Te same gabaryty, bedzie tyle samo palil a kopa bedzie mial o niebo lepszego. Co do zmiany to radzil bym zaczoc o d hamulcow. Przod od 325 z wentylowanymi traczami i amorkami na grubej sztycy i tylne wahacze rowniez z tarczami.

Łapy silnika pasuja od e36, poduszki silnika najlepiej gumowe od e34. Miska olejowa pasuje od e34 325 24v (M50B25). Co do przekazania napedu to odkrec skrzynie i ja sprzedaj, tak samo jak kolo zamachowe 2 masowe. W to miejsce przukrec kolo zamachow z e30 320 lub 325 i wtedy podejdziesz ze skrzynia i walem od e30. most najlepiej wez od tej samej e30 co skrzynie.

Nastepnym problemem jest servo, ktore bedzie przeszkadzac. Pasuje od golfa 3, tylko trzeba je troszke przyciac od wewnetrznej strony.

Pozostaje Ci tylko zabawa z wiazko elektryczna, immobiliserem jak jest.

Mowie Ci jak wkladac to tylko M50b25 :) napisz jaki postep Pozdrawiam Yankes


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wÂłodawa
wybralem taki silnik poniewaz udalo mi sie kupic cala e34 za 450zl z takim wlasnie silnikiem. a jak z ta skrzynia i z misa czyli nie nadaja sie wogole??pytam tak dociekliwie z tego wzgledu ze oba pojazdy sa jeszcze w calosci i niewiem jak to wyglada o postepach napewno napisze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Misa do m50 w e30 tylko od e34 ,skrzynię też zostaw od e34 bo przy skrzyni od m20 trzeba kombinowac z wybierakiem ponieważ skrzynia jest pochylona w prawo o jakieś 20 stopni .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: wÂłodawa
ok dzieki o postepach i dalszch komlikacjach bede pisal


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 10:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Korolowka
Wczoraj do nocy wyjmowaliśmy z witek012 u mnie w garażu silnik z zardzewiałej 520i, mam małe pytanie, w jego e30 nie widać pod maską kostki łączącej silnik z resztą elektryki, ma e30 z '85, czy może jej nie być i będzie trzeba łączyć wszystko na piechotę?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2009, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
w E36 z szeroką lampą ta kostka (okrągła) jest na ścianie grodziowej po lewej stronie na górze, nieco na prawo od kolumny kierowniczej.

Co do wkładania silnika M50B25/B20 to motor musi być z E34 bo z E36 nie pasuje miska (inna pompa, smok - koszt około 450 PLN dodatkowo), łapy dajesz od E36 a poduszki - prawa idzie od E34 a lewa od E36 - a jak wersja low budget to gwintujesz tuleję, nakręcasz na szpilkę w poduszce z E34, przedłużasz ja o jakieś 2 centymetry drugą szpilką, dajesz między belkę a poduszkę dystans 20mm i ustawiasz to na dwóch poduszkach z E34. Ważne żeby poduszki były asymetryczne (gwinty górny i dolny nie mogą być w jednej linii).
W takiej konfiguracji nie musisz wywalać wcale oryginalnego serwo, podcinasz tylko trzy ostatnie żeberka na kolektorze i kolektor stoi jakieś 1,5 cm od oryginalnego serwo. Tak samo króćce od nagrzewnicy mieszczą się wtedy idealnie pod kolektorem.
Nie wkładaj tylko żadnego podwójnego serwa od E34 (niektóre miały takie), bo to straszny szajs i dopiero w tym układzie nic nie pasuje - pompa stoi dalej i zbiorniczek trzeba zdejmować z pompy i montować gdzieś na nadkolu (wychodzi dokładnie na przepustnicy). Ogólnie kupa niepotrzebnej energii zmarnowana.
Co do skrzyni, to wkładasz wszystko jak leci z E34, wymieniasz tylko z tyłu łapę pod skrzynią na tą oryginalną z E30 bo inna nie podejdzie. Wał bierzesz z E30 dwulitrowej i tylko musisz przednią część skrócić.
Chłodnica idzie od E36 m-power - jest najlepsza bo pasuje idealnie, nic nie tniesz i dodatkowo pod spodem masz mocowanie na chłodnicę oleju - tak samo z m-power. Jak chcesz podłączać chłodnicą oleju to jeszcze musisz podstawę filtra oleju wziąć z E34 TDS, bo tam są wyjścia na chłodnicę oleju, albo podstawa z m-powera, ale częśći z m-powera są generalnie drogie.
Jak nie chcesz chłodnic z m-powera to kupujesz chłodnicę z E30 324 TD, jest największa i nie ma zbiorniczka wbudowanego, a pasuje i nie trzeba ciąć podłużnic.

I jeszcze jedno, kolektory wydechowe najlepiej brac z silnika M52 z E36 - nie sa to takie chamskie odlewy jak w E34 a są spawane z rur - trzeba tylko zadeklować otworki po lambdach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
A to swap którego żeśmy z kumplem mechanikiem udziałali na jego e30:
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek

Chłodnica nie została pogięta podczas montażu, ale była to jedyna dostępna nowa chłodnica od M3 jaka była w InterCars w Polsce i nie było w czym wybierać. Oczywiście zamiast chłodnicy od M3 można wstawić chłodnice od E30 z motorem 2.5 litra.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to możemy udziałać takiego swapa komercyjnie (M20, M50, M52) na terenie Wawy. Zainteresowani proszę na PRV.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: WAŁ
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koszalin
witam o ile obciąleś wał??i o co chodzi z podcieciem zeberek??dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sierpnia 2009, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
Muszę przyznac ze jeden z lepszych swapów jakie widziałem

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: wał
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koszalin
to jest wał z tym swapem!!!nie da rady go wstawić tak jak powyżej jest napisane bez ciecia spawania nie da rady tego zrobic.wiec ten temat mozna usunąć z tąd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 13:50 
Cześć wszystkim1 Słuchajcie możecie mi podpowiedzieć czy kupując e30 która ma włożony silnik od e34 2,5 litra 24 v 193 km (silnik z anglika) to dobry zakup czy coś może się psuć w tym aucie przez silnik? Auto od e34 ma również skrzynie biegów, most, komputer..... Dzięki bardzo za szybka i fachowa odpowiedz


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 18:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Cytuj:
Cześć wszystkim1 Słuchajcie możecie mi podpowiedzieć czy kupując e30 która ma włożony silnik od e34 2,5 litra 24 v 193 km (silnik z anglika) to dobry zakup czy coś może się psuć w tym aucie przez silnik? Auto od e34 ma również skrzynie biegów, most, komputer..... Dzięki bardzo za szybka i fachowa odpowiedz


jesli silnik zdrowy i profesionalnie włozony to sie nic nie popsuje...

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL