BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 22:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 16:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
vmasher napisał(a):
dostałem takie pytanie w sklepie dlatego zapytałem, może nie zrozumiałem w sumie i coś przekręciłem

co do stukania to już sam nie wiem co to jest, mam wątpliwości czy to panewki

dzisiaj znów palę i jak nie ma temperatury to nie stuka, jak złapie temperaturę to stuka powyżej 3 tys obr

co dziwne ściągam fajki po kolei i stukanie nie ustaje :kwasny:

jaki olej waszym zdaniem jest dobry, skoro nie castrol ??

do każdego bmw zalewałem zawsze magnatec 10W40 i zawsze było ok


Daj do Esia jak wytrzeźwieje i go żona do warsztatu puści to niech obejrzy go okiem fachowca.

Jeżeli samochód ma służyć do upalania i ostrej jazdy to trzeba lać 10W60 a firmy to Motul, Valvoline i Liqui Moly. Kolega lał do B25 Valvoline`a i samochód katował ostro a jak go rozkręciłem to na częściach silnika nie było widać praktycznie żadnych śladów zużycia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
WIĘC TAK

ściągnąłem miskę i jest diagnoza - obróciło panewkę na 6 cylindrze :mur:

z dobrych wiadomości - wału nawet nie ruszyło (mierzony przez fachowca)
z tych złych - możliwe że korbowód do wymiany, a co się z tym wiąże rozbieranie silnika, wymiana korby, możliwe że planowanie głowicy, sprawdzanie zaworów, głowicy,

nie wiem czy spróbować tylko podrzucić panewkę i zobaczyć jak będzie, czy ściągać górę i ładować się w koszty (a wiadomo że to już nie będzie fabryka), czy wyrzucać od razu silnik i ładować plastik (M50, M54)

mam niezły dylemat :kwasny:

dla pocieszenia - obok na stanowisku w warsztacie stała mazda3 z 2007r i tez obróciło panewkę, z tym że wał do wymiany, bo szlif nie możliwy :P

teraz sobie tak myślę że gdyby ta mazda przeszła przed te 2 lata, tyle co ta moja E30 przez 19 to już dawno stałaby pocięta :rotfl:

panewka:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

jeszcze mi podpowiedzcie, czy korbowód podejdzie z innego silnika, czy musi być od B25 ??
potrzebuję 100% info na ten temat

jeszcze sprawa tego typu, czy jest szansa założenia samej panewki, czy jest duże ryzyko że korbowód do wymiany ?? jest sposób to sprawdzić bez rozbierania motoru ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 20:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Robert ja pisze o silniku M20B25 z E30


Faktycznie.

To jeszcze masz tam M20 ? :D


W takim razie pozostaje tylko jedno stwierdzenie:

Cytuj:
Wskazuje na panewki, jeśli jest to cykliczne stukanie słyszalne podczas dodawania gazu a tym bardziej na obciążeniu podczas przyśpieszania


Ale słowa są niczym wobec namacalnych dowodów :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 20:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 71
Lokalizacja: podlasie
Moje BMW: e30
Na szczescie ta panewka ledwo drasnieta, wiec ja bym robił wymiane panewki i wsio, a co do korbowodu musisz zmierzyc do jakiego punktu zchodzi dobry tłok i to jakiego ten podejrzany, tak samo górne połozenie, jezeli bedzie tak samo nie musisz sie martwic.

_________________
[you] remember: "Fast and reliable isn't cheap. Fast and cheap isn't reliable. Reliable and cheap is rarely fast."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Po samej panewce na zdjęciu widać, że ciorała po czopie wału dość mocno. Zerwane zamki na panewkach świadczą o tym, że chyciło panewkę na czopie wału (moment kiedy silnik zgasł) i zaczęło ją obracać w korbowodzie.


Prrrrllrrllrrll.....
Faktycznie ledwo draśnięta.....na żyletkę do jaj się nadaje......ale gdyby ją tak jeszcze sklepać, to byłaby wsam raz :D

Fajny blat :) to drzewo, czy zwykła okleina ?

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
karolas123 napisał(a):
Na szczescie ta panewka ledwo drasnieta, wiec ja bym robił wymiane panewki i wsio, a co do korbowodu musisz zmierzyc do jakiego punktu zchodzi dobry tłok i to jakiego ten podejrzany, tak samo górne połozenie, jezeli bedzie tak samo nie musisz sie martwic.


wytłumacz mi to tak na chłopski rozum ??

czyli mam podrzucić panewkę i zobaczyć przed odpalaniem co jest grane ??

jak zmierzyć korbę w miejscu gdzie zakłada się panewkę ?? (chodzi o to czy nie jest jajowate) nie wiem jak to fachowo wytłumaczyć ??

robertbmw napisał(a):
Po samej panewce na zdjęciu widać, że ciorała po czopie wału dość mocno. Zerwane zamki na panewkach świadczą o tym, że chyciło panewkę na czopie wału (moment kiedy silnik zgasł) i zaczęło ją obracać w korbowodzie.


o dziwo wał nie ucierpiał w ogóle (przynajmniej po pomiarze tak mówił fachowiec)

robertbmw napisał(a):
Faktycznie ledwo draśnięta.....na żyletkę do jaj się nadaje


panewkę wytelepało jak starej qrwie majtki :P

Cytuj:
Fajny blat :) to drzewo, czy zwykła okleina ?


panele podłogowe :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Korbę należy zmierzyć średnicówką, ale i kątowanie korbowodu może być potrzebne, czy nie skrzywił się na którąś stronę.
Szybciej, łatwiej i taniej jest dorwać drugi korbowód.
Niestety, tak jak piszesz, głowica do zdjęcia.



Panele podłogowe ?
No to ładny luksus ma gość w warsztacie......ciekawe ile skrobnie :D za robotę :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
robertbmw napisał(a):
Panele podłogowe ?
No to ładny luksus ma gość w warsztacie......ciekawe ile skrobnie :D za robotę :D


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: dobre, dobre

wał już zmierzony i tak jak pisałem jest ok, tylko nie wiem co robić dalej - jak z tą korbą:
- czy rozbierać górę i wymieniać korbę (koszt około 1200/1500pln całości)
- czy podrzucić panewkę, złożyć i patrzeć co się będzie działo (koszt ok 400pln)
- czy wkładać M50 (koszt 5500pln)

w sumie na tej panewce po obróceniu 20km przejechałem i to delikatnie do 2,5tys obr
tak że nawet nie puknęła :zdegustowany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
he he he

Wał może i zmierzony ale rysy na nim powstać musiały. Fakt, że wystarczyłoby je tylko dla pewności spolerować papierkiem, aby nie rysowały nowej panewki. Czy jednak spać będziesz spokojnie ?
Albo będziesz odczuwał dyskomfort myślowy w drodze na urlop ?

Inwestycja w korbowód jest....nie da się ukryć, ale myśleć będziesz o czopie na wale. !!!

Rozsądniej byłoby inwestować w jedno i w drugie, ale to już koszt sięgający swapa.

Za głowicę niespawaną i dobrą do M20B25 wytargasz niezłą kasę......to zawsze był deficyt na rynku.

Możesz założyć panewkę za 400 zł i w najgorszym wypadku za samą głowicę wyrwiesz minimum 1000 zł.......600 zł jesteś do przodu.

Nie wiem......te panele podłogowe mnie zbiły ze stropu :D

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
robertbmw napisał(a):
Inwestycja w korbowód jest....nie da się ukryć, ale myśleć będziesz o czopie na wale. !!!


chodzi o to, że wał serio jest ok i akurat nie przejmuję się nim, głównie chodzi mi o korbowód, szkoda mi rozbierać i babrać się z tym, chyba zaryzykuję i spróbuję podrzucić panewkę

jak coś pójdzie nie tak, trudno - swap (trochę szkoda mi ruszać korbę, bo góra jest w zaje&%stym stanie,a wiadomo planowanie głowicy inna uszczelka - to także nie przysłuży się silnikowi :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nie wiem czemu tak jest, ale z gównianej roboty zawsze wynik jest pozytywny a gdy zacznie człowiek pieścić i dmuchać, to przeważnie wynika kupa.

A swoją drogą i tak osobiście, też bym się nie wahał z samą panewką ;)

Ale nie chciałem sugerować niczego tak z mostu.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
tylko jest jeszcze jedno małe ale, czy wał ułożony pod stara panewką na nowej bez problemowo będzie latał ??
pytanie wypaliłem tak prostu z d*py :D bo się nie znam na takich rzeczach, więc nie śmiejcie się ze mnie, jak palnąłem bez sensu :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Owal może i trzyma się miary ale równoległości ścianek nie ocenisz.
Panewkę łapnęło na czopie i skleiło gdy ona obracała się już w korbie. Sam czop nie dostał wiele po "czopie" :D

Zagładaj panewkę i w drogę. Aby zrobić to dobrze należałoby wykonać szlif wału i wymienić korbę. To samo przyjdzie zrobić, kiedy sama wymiana panewki na niewiele zda egzamin......to tak pod kątem kosztów.

Ale trochę pojeżdzisz i przygotujesz się finansowo w między czasie do jakiegoś ostatecznego rozwiązania.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
robertbmw napisał(a):
To samo przyjdzie zrobić, kiedy sama wymiana panewki na niewiele zda egzamin......to tak pod kątem kosztów.


wtedy pozostanie robić swap :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
I to na takich panelach :rotfl:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
robertbmw napisał(a):
I to na takich panelach :rotfl:


hehe, dokładnie :D

ciemne wenge :ok:

robertbmw napisał(a):
Ale trochę pojeżdzisz i przygotujesz się finansowo w między czasie do jakiegoś ostatecznego rozwiązania.


w sumie jestem przygotowany, chciałem najpierw malować E30, ale jak wyjdzie swap to nie dostanie nowego lakieru :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
robertbmw napisał(a):
I to na takich panelach



zabiłeś mnie :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Wtrącając się do dyskusji ja raczej zrobiłbym tak samo, czyli wrzucił panewki i próba z zaciśniętymi zębami. Miałem taki sam przypadek u siebie gdyż jakiś durny Włoch zakatował silnik. Po zdjęciu miski i panewek okazało się, że wał, o dziwo jest nie draśniety. Wrzuciłem komplet panewek na korby i po odpaleniu -------- cisza. Odetchnąłem z ulgą i jeździłem spokojnie przez około 1000 km. Teraz widzę, że zabieg się udał i autko lata jak malina. :ok:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2009, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
więc ryzykuję :P
może się uda

doradźcie tylko jakim teraz olejem zalać

czy ten http://allegro.pl/item720176945_valvoli ... 14_zl.html nie zaszkodzi silnikowi

liczę na mądrą poradę z waszej strony

miałem M20B25 zalane olejem 10W40 Castrol Magnatec (zawsze lałem ten olej do każdego mojego bmw)

teraz po obróceniu panewki i remoncie zastanawiam się jaki olej zalać ??

czy wpakować:

Castrol Magnatec 10W40
Motul 6100 synergie+ 10W40
VaiVoline Racing VR1 10W60 (w sumie ten mnie kusi najbardziej, czy nie zaszkodzi staremu silnikowi ??) http://allegro.pl/item720176945_valvoli ... 14_zl.html

a może jakiegoś dobrego minerala ??

podpowiedzcie coś mądrego :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 07:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Na początek wlej mineral (tani) na testy.

Cytuj:
jakiś durny Włoch zakatował silnik.


Dobre! W Polsce to się nie zdarza:)

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2009, 08:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
Jakub napisał(a):
Dobre! W Polsce to się nie zdarza:)
:hyhy: :hyhy: :hyhy:

Cytuj:
Na początek wlej mineral (tani) na testy.


a to co niby mam testować ?? nie lepiej od razu zalać jakimś dobrym ??

czy wlać lotos pojeździć aby się dotarły graty i dopiero wymienić ?? :szok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL