BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 16:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 22:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 14134
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Znajomemu z pare lat temu pekł pasek w CRX 1.6 '90 . Obyło sie bez uszkodzen.

Nie widze w tym żadnego fenomenu :)

jesli chodzi o tę " kolizyjność " lub nie, to pozwolę sobie przytoczyc cytat usera jurkiel z forum hondy -

Cytuj:
Witam
z tą bezkolizyjnością to chyba nie ma żadnych pewnych info

fakt ze zerwał się pasek i nic sie nie stało zdaża sie i w kolizyjnych silnikach- to raczej kwestia szczęśliwego trafu a nie potwierdzenie czy silnik jest lub nie jest kolizyjny

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 23:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Słuchaj no Panie "administrator" po pierwsze:
Cytuj:
offtopujecie

nie występuje w słowniku języka Polskiego.

Po drugie:
Jak to wypowiadamy się po za tematem??
Dotyczy on zerwania paska rozrządu i jego następstw, więc informuje tylko żeby dobrze wszystko obejrzeć przed złożeniem, aby nie okazało się że chłopak sie narobi, a potem będzie musiał dodatkowe koszta ponosić (uszczelki, śruby itp), o straconym czasie nie wspomnę.

Po trzecie nie strasz mnie tu między wierszami że mi dasz ostrzeżenie, bo absolutnie nie masz do tego podstaw.

Po czwarte: tłumacząc zgodnie z opisem pod Twoim nikim.
Z zaworami w silniku kolizyjnym jest jak z dobrym mordobiciem na dyskotece.
Nie zawsze jak dostaniesz pląbe w szczękę to wyleci Ci ząb, ale opuchlizna na pewno sie pojawi.
Tak samo jest z zaworami nie zawsze jak dostanie tłokiem, to go pognie, wszystko zależy od tego jak daleko zawory były wychylone.

Jeżeli chłopak twierdzi że są w porządku, to nie mam podstaw żeby mu nie wierzyć.
To co napisałem, było po to żeby inni czytając ten temat, a wcześniej zdarzyła im się taka sytuacja, dokładnie obejrzeli wszystko, a nie z góry zakładali że ich zawory nie oberwały.
Z matematyki wiemy że wyjątki się zdarzają i potwierdzają regułę. Czyli to że pasek się zerwie i nic większego nie narozrabia jest realne, ale to tylko szczęśliwy traf ;)

Co do sedna tematu to:

Demontaż
Wyjąć wentylator
Wyjąć pasek alternatora
Zdemontować koło pasowe pompy wodnej
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
Opróżnić układ chłodzenia Zdjąć obudowę termostatu
Zdjąć obie pokrywy paska rozrządu
Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu
Zablokować wał (rys. 1)
Zablokować wałek rozrządu (rys. 2)
Obluzować naprężacz
Wymontować pasek rozrządu

Instalacja
Przymocować pasek rozrządu
Obracać naprężacz dopóki uzyskania odpowiedniego naprężenia
Unieruchomić naprężacz
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Ponownie sprawdzić naprężenie
Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu

Ustawienia momentu obrotowego
Naprężacz:20 Nm
Koło pasowe wału korbowego:25 Nm

Przyrządy specjalne
Przyrząd zabezpieczający wału rozrządczego numer 2065A

Obrazek
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/b00 ... 479be.html

P.S. Fryderyk wytykasz mi jakieś banały, tylko nie wiem po co, żeby zmniejszyć swoją niekompetencję w tym temacie?? Co ci sie nie widzi z odpowietrzaniem M62?? Frank napisał to samo co ja tyle że ładniej to w słowa ubrał i konkretnie o 540.
A tak w ogóle to spróbuj coś napisać z płaczącym dzieckiem na ręku to pogadamy.
Wiem ile jest odpowietrzników w silnikach V8 a ile w L6. Opis dotyczył ogólnej zasady odpowietrzania układów chłodzenia w BMW.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56917

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Ostatnio edytowano 8 września 2009, 23:25 przez Toudi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 23:19 
Toudi napisał(a):
Słuchaj no Panie "administrator" po pierwsze:


Panie "user" nie wiem do którego pan mówisz, ale ani ja, ani Frank chyba też nie nie straszymy Cię ostrzeżeniem :)

Tym bardziej, że w końcu odpisałeś na temat i przyznałeś mi rację, że

Toudi napisał(a):
Czyli to że pasek się zerwie i nic większego nie narozrabia jest realne, ale to tylko szczęśliwy traf ;)


:hyhy:

no ale dobra, koniec złośliwości itd.


Toudi napisał(a):
Przyrząd zabezpieczający wału rozrządczego numer 2065A


A co to za narzędzie, z jakiego katalogu?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2009, 23:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
Wy twierdzicie, że nie i zamiast odpowiedzieć na pytanie jak się ustawia rozrząd w M40, offtopujecie.


Dla mnie treść zawarta po między tymi Twoimi wierszami brzmi:
"Uważajcie bo za chwilę sprzedam wam po ostrzeżeniu"

Cytuj:
Przyrząd zabezpieczający wału rozrządczego numer 2065A


Narzędzie do blokowania położenia wałka, z różnych katalogów: Intercars, BMW, VW. :P

P.S. Nie obraź sie zaraz, ale ja nikomu nie wytykam błędów, a strasznie mnie wnerwia jak ktoś chce ze mnie "osła wyścigowego" zrobić i coś mi wytyka :zdegustowany:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 00:03 
Toudi napisał(a):
"Uważajcie bo za chwilę sprzedam wam po ostrzeżeniu"


E tam, jakby tak miało być ,to bym napisał, lub od razu walnął :)

Toudi napisał(a):
P.S. Nie obraź sie zaraz, ale ja nikomu nie wytykam błędów, a strasznie mnie wnerwia jak ktoś chce ze mnie "osła wyścigowego" zrobić i coś mi wytyka :zdegustowany:


No okay, ja też nie lubię paru rzeczy i doszliśmy do konsensusu, żeby każdy sprawdził 3. razy, czy na pewno wszystko okay, ale że mimo wszystko jest możliwe, że komuś się fartnęło ;)

Cytuj:
Narzędzie do blokowania położenia wałka, z różnych katalogów: Intercars, BMW, VW. :P


hmm... ale to chyba z intercarsu jakieś narzędzie dedykowane dla nieautoryzowanych serwisów BMW, w BMW używają 6-cyfrowych liczb dla numerów narzędzi, np. 23 2 220, więc tego 2065A nawet w TIS by się nie dało wpisać :-k


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 września 2009, 07:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
oj chłopaki grubo pojechaliscie w tym temacie :rotfl: co sie tak pieklicie :wstyd: to forum ma chyba pomagac i łaczyc ludzi :super: a nie ich kłucic :dobani:

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cytuj:
hmm... ale to chyba z intercarsu jakieś narzędzie dedykowane dla nieautoryzowanych serwisów BMW, w BMW używają 6-cyfrowych liczb dla numerów narzędzi, np. 23 2 220, więc tego 2065A nawet w TIS by się nie dało wpisać :-k


Ten numerek ogólnie określa blokadę wałka rozrządu, jak chcesz szukać po oznaczeniach BMW to trzeba klepać 11 3 190 ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:14 
Toudi napisał(a):
jak chcesz szukać po oznaczeniach BMW to trzeba klepać 11 3 190 ;)


o, teraz jasne, to dobre, teraz mi się podoba :viva:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2009, 22:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
A ja powiem tak. Teoretycznie wszystko jest mozliwe :ok:

A praktycznie - w zeszlym tygodniu przerzucalismy glowice w Hondzie Accord 2,2 na glowice 2,0 u kumpla pod blokiem na parkingu. Zajelo nam to 2 popoludnia a pasek zalozylismy nawet nie luzujac napinacza bo nam sie nie chcialo. Pasek na kolko, kolko z podparcia na walek, skrecic zalac i smiga az milo. A wiekszosc teoretykow powie ze to przeciez niemozliwe :ok: :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2009, 15:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Kalisz
macie racje z tytm ze jest cien szansy zgadaz sie nie ma teoretycznie opci byu wszytkie zawory sie zamknely na raz zawsze ktorys jest otwrty naszczescie tloki zatrzymaly sie w pozycjach takich ze nic nie uszkodzily oddalem glowice na serwis i jest wszytko git jutro zakladam pasek i napisze czy smiga pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi:)

_________________
Je¶li pomog³em wci¶nij >>POMÓG£<<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL