BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 18:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Drgania na kierownicy - bardzo dziwna sprawa...
PostNapisane: 16 września 2009, 00:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem drgań na kierownicy. Opony wielokrotnie były wyważane, zakładane inne felgi na próbę, dwukrotnie wymienione tarcze. Drgania pojawiały się przy hamowaniu w przedziale 120-80 km/h i bardzo mało wyczuwalne przy prędkości 80-100 km/h w trakcie jazdy. Około 3 tyg temu zostały wymienione tarcze z przodu wraz z klockami (Tarcze Zimmerman). Bicie przy hamowaniu zniknęło ALE pare dni temu pokazało się drganie kierownicy przy prędkości w okolicach 80-110 km/h przy delikatnym skręcie - w trakcie ruchu kierownicą drgała ona.. A w tej chwili pokazały się również drgania przy jeździe prosto w przedziale około 80-100 km/h.

Co może być przyczyną? Felgi i tarcze odpadają, wyważenie opon również. Jeśli chodzi o luzy w układzie kierowniczym, były one sprawdzane około 3 tyg temu, więc był Minimalnie wyczuwalny luz na drążku kierowniczym.

Proszę o pomoc - gdzie szukać przyczyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 01:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
sworznie, bardzo prawdopodobne że tu tkwi przyczyna, podjedź na szarpaki albo sam zobacz czy nie ma luzów

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 06:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Może magiel daje powoli o sobie znac.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 07:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e39 2,5 tds
Byłem ostatnio u mechanika i pytałęm się o tarcze hamulcowe bo niedługo czeka mnie wymiana. Powiedział mi jedną bardzo ważną rzecz, jeśli cjodzi o tarcze na przód to tylko oryginalne BMW bo we wszystkich innych po krótszym lub dłuższym czasie pojawiają się właśnie takie objawy jak piszesz. A na tyłjak najbardziej zamienniki.
A jest to naprawdędobry mechanik z doświadczeniem w tej marce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 08:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
cfaniak napisał(a):
sworznie, bardzo prawdopodobne że tu tkwi przyczyna, podjedź na szarpaki albo sam zobacz czy nie ma luzów

Jak juz to wachacze...tam zadnych sworzni nie ma...chyba, ze sworznie w wachaczu, ktore w 5tce sa nie wymienne...caly wachacz tylko...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 09:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1847
Lokalizacja: Krk
Moje BMW: Plastic ;)
Garaż: Yas Marina
wg mnie to sworznie, czyli cały wahacz do wymiany niestety.. u mnie był podobny przypadek i był to wahacz..

_________________
Potrzebujesz porad car detailingu/kosmetyków - pisz na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 09:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Kisiel24 napisał(a):
tam zadnych sworzni nie ma...chyba, ze sworznie w wachaczu,
a jakie byś chciał inne niż te w wachaczu?? Oczywiście że o te mi chodzi. Przecież nie pisałem że ma wymienić sworznie tylko że w nich jest przyczyna, a co za tym idzie wachacz cały do wymiany.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 11:28 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
ja bym jeszcze dla pewnosci najpierw pojechal sprawdzil geometrie oraz wywazenie tylnich kol. A takze cisnienie w oponach (czy jest idealnie rowne) oraz stan opon (czy sa rowno poscierane). Pozniej sprawdzalbym zawias i maglownice.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 12:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Tarcze Zimmermann z mojego doświadczenia są najtrwalsze i najlepsze.


W moim 2,2 tonowym aucie o mocy 394 koni są od 28 000 km z przodu i z tyłu i jestem z nich w 100% zadowolony.


Jeśli chodzi o drgania na kierownicy które opisał autor tematu - występują w czasie jazdy, również gdy nie hamuje. To oznacza że w 100% nie pochodzą od tarcz hamulcowych. Każdy samochód ma tzw. prędkość krytyczną (przeważnie między 80-120 km/h) kiedy drgania są najbardziej odczuwalne. Przyczyną mogą być przednie łożyska (nawet mały luz na nich), luzy w układzie zawieszenia, luzy w układzie kierowniczym.

Z doświadczenia z usuwania przyczyn drgań kierownicy w BMW E39 na naszym warsztacie stawiam na wkładki w zwrotnicy przedniej. E39 w zwrotnicy przedniej ma włożone metalowe tulejki, w które wchodzi sworzeń kulisty. Kilkukrotnie spotkaliśmy się z dużym wyrobieniem się tych wkładek. Wtedy mimo nowych wahaczy sworzeń ma luz w zwrotnicy i stąd denerwujące drgania.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 131
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Moje BMW: e39 2.5 tds
Kod silnika: m51
Tak jak pisałem w głównym poscie. Tarcze, opony, ich wyważenie, ciśnienie, geometria czy zbieżność na pewno nie są przyczynami. Kilkakrotnie było to sprawdzane.

W takim razie, tak jak radzicie zainteresuje się wahaczami(wraz z sworzniami), łożyskami oraz zwrotnicą przednią. Co do ewentualnych napraw wahaczy i łożysk to sprawa jest jasna, że zakładamy nowe, a co do zwrotnicy.. Dostanę same wkładki (metalowe tulejki)?

I jeżeli okażą się to one być właśnie przyczyną należy wymienić same wkładki czy wraz z nimi wahacze?

A co do tarcz, długo czytałem opinie na temat tarcz do bmw i zimmermann jest ponoć najlepszą opcją. Co do tarcz orginalnych.. Za komplet z klockami i czujnikami powiedzieli mi 1200 zł bez robocizny. Za te pieniądze można mieć najlepszy zestaw nacinanych i nawiercanych tarcz zimmermann, wraz z klockam i robocizną. I jeszcze zostanie :P Poki co jestem z nich zadowolony, mam je wraz z klockami Textar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 23:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Anglia
wachacze wymien,na szarpakach moze sie wydawac ze beda ok ale na 99% juz nie sa i stad to bicie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 23:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
MichuBa BMW niestety sprzedaje tylko całą zwrotnicę :wstyd: . Tych wkładek nie sprzedaje jako osobnej części. Jedyna możliwość to wykonanie ich według wzoru na tokarni. Akurat my mamy "pod ręką" doświadczonego tokarza. Klient który wymienił wszystko w swoim 530d by zlikwidować drgania (wahacze, piasty, tuleje tylnej ramy zawieszenia, podporę wału, tarcze....) dopiero po tej "robocie" odczuł różnicę. Ale oczywiście wszyscy którzy radzą sprawdzić wahacze i inne luzy mają rację, bo przeważnie to one są przyczyną drgań.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 07:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1847
Lokalizacja: Krk
Moje BMW: Plastic ;)
Garaż: Yas Marina
zacznij od sprawdzenia wahaczy, tam może być przyczyna Twoich kłopotów ..

_________________
Potrzebujesz porad car detailingu/kosmetyków - pisz na PW :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 10:38 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Jezeli znasz language to moze to ci pomoze:

Vehicle Vibration Diagnosis Chart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, 10:39 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Jezeli znasz language to moze to ci pomoze:

Vehicle Vibration Diagnosis Chart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 17:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Sieradz
Cześć. Mam podobny problem w mojej 523i. Powód może też być banalny. Jakiś czas temu zmieniłem felgi na alu. Oczywiście były wyważane i na stacji diagn. niby ok. Długo nie jeździłem ale pewnego dnia puściłem się w trasę a tu przy szybkości około 90-100 kierownica zaczyna drgać. Okazało się ze na początek i tak musiałem wymienić amortyzatory przednie. Trochę jakby przestało ale to nie było to. Któregoś pięknego dnia na próbę założyłem na przód felgi z oponami zimowymi aby wykluczyć alufelgi mimo że były wcześniej wyważane (trzy razy!). Jechałem jak po stole bez żadnych drgań. Niby alu wyważone, nie widać żadnych wad . A tu masz....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL