BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Tyl zjada opony.
PostNapisane: 5 lipca 2009, 18:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Jaka moze byc przyczyna zjadania opon na tylnej osi (od srodka)? Da sie ustawiac geometrie z tylu?

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Ostatnio edytowano 5 lipca 2009, 18:44 przez moteq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Tyl zjada opony.
PostNapisane: 5 lipca 2009, 18:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
moteq napisał(a):
Jaka moze byc przyczyna zjadania opon na tylnej osi (od srodka)? Da sie ustawiac geometrie z tylu?


"Sportowe" sprężyny lub zużyte elementy zawieszenia.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 18:44 
od środka samochodu, czy środka opon? jak samochodu, to wyżej bobby napisał, jak opon, to za duże ciśnienie w oponach


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 19:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Zjada mi opony od srodka auta. Dziwna sprawa bo zawieszenie nie wyglada na zuzyte, w kazdym badz razie nic nie wali. Dopiero kupilem auto i zauwazylem ze opony po zewnetrznej sa calkiem niezle a od wewnetrznej zuzyte. Jutro pojade na kolyske i trzepaki zeby wszystko poogladac. Moze geometria z tylu jest zle ustawiona?

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 19:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Może być pochylenie koła źle ustawione.
Jak nie to to tak jak koledzy pisali - zapiekankowe sprężyny albo coś rozwalone.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 20:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Springi sa zwykle z M pakietu zawieszenie bez luzow, przynajmniej nic nie klepie. Jutro sie okaze. Dzieki za uwage!

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 22:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Jak z M pakietu (rozumiem, ze "M podwozie sportowe") to nie sa zwykle :P Zjara oponki bo masz albo rozbiezny tyl albo za duzy negatyw. W e36 wszystko jest do ustawienia ale czasem nie da sie odkrecic sruby mimosrodowej od pochylenia i sie ukręca :kwasny: Wtedy tylko nówka ~25zl/szt kompletna w ASO bo mozna wjechac na diagnostyke na darmo. Zakladam, ze negatyw nie jest duzy na tych springach chyba ze masz nieodpowiednio krotkie amorki...

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 17
Lokalizacja: SBE
Moje BMW: e30
Kod silnika: m30b35
i ze tak sie podepne mam ten sam problem oponki lyse od srodka auta... tyle ze mam ponoć sprężyne pęknieta :wstyd: a reszta zawieszenia jest ok :ok:
napisz co było przyczyną!

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 09:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
ustaw geometrie. Może pochylenie jest za duże z tyłu.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 21:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Dalej walcze z tematem. Tyl zawieszenia w compakcie jest inny, nie taki sam jak w reszcie e36. Tam jest tyl przeszczepiony zywcem e30 wiec nie ma mimosrodu i regulacja jest wykluczona. Diagnosta twierdzi ze winne sa sprezyny ale ja w to szczerze watpie. mysle, ze krzywe sa wahacze

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 września 2009, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Tu masz rozwiazanie problemu

Obrazek

zdjecie zapozyczone z http://drift-forum.pl/viewtopic.php?f=1 ... &start=150, tu jest wszystko opisane. Milego spawania :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 00:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Nic z tego czaje. Co mam niby spawac? w zawiasie jest seria amor i sprezyna. Przeczytalem temat i nie bede spawal zawieszenia w aucie, kotrym jezdze 180km/h po autostradzie. Mam juz namiar na firme, ktora na jakims stole geometrycznym prostuje takie rzeczy.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 07:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Przede wszystkim sprawdź łączniki stabilizatora na tyle. Może nic nie walić, ale jak będą zużyte, to równo nie będzie, i dlatego ściera jedną stronę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wystarczy ustawić geometrię kół, jeśli są za bardzo wychylone na zewnątrz to zdziera opony od wewnątrz, natomiast jak koło za bardzo ustawione do wewnątrz to zdziera po zewnętrznej strony. Przerabiałem to i pomogło. Radzę jechać na ustawienie geometrii kół i powinno być po kłopocie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Jedz na geometrie zawieszenia i wszystko powinno byc w porzadku.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 17:44 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
ludzie czytajcie ze zrozumieniem i ogarnijcie sie troche. W e36 compact tylne zawieszenie pochodzi od e30 wiec tam nie da sie ustawiac geometrii.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 17:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Jak nie masz regulacji to czesciej bedziesz zmienial lacie i tyle , lub w róc do seryjnego zawieszenia z compacta :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 20:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
moteq napisał(a):
Da sie ustawiac geometrie z tylu?


moteq napisał(a):
W e36 compact tylne zawieszenie pochodzi od e30 wiec tam nie da sie ustawiac geometrii.
:niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 21:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
zobaczcie sobie na daty kiedy pytanie bylo zadane. Od tej pory troszke powalokwalem temat i napisalem wyraznie ze sie nie da.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 10:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
moteq napisał(a):
napisalem wyraznie ze sie nie da.


ja natomiast udowodniłem ze sie da, ale przy pomocy spawarki :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL