BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 06:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 20 września 2009, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Jaworzno
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowym uzytkownikiem od niedawna.
Jestem zainteresowany projektem 540i doładowanego kompresorem. Czy ktos sie juz z tym spotkal? i tutaj sie chciałem poradzić doświadczonych osób.
- jaka kompresor wybrac ?
-czy przy doładowaniu 0.5-0.8 bara trzeba ingerowac w budowe silnika? tzn mocniejsze tłoki panewy,korbowody itd. czy np. wyremontowanie silnika na oryginalnych czesciach wystarczy?
- czy odprezenie komory spalania pomogła by w tym zabiegu? grubsza uszczelka np.?
-ile fabryczne montowane sprzegło wytrzyma mocy i moment ?czy trzeba cos lepszego montowac.
-czy ktos juz widzial gdzies taki zabieg,chciał bym sie oprzec juz na czyms sprawdzonym zdjecia opisy?
Prosze o opinie i pomysły.


Ostatnio edytowano 21 września 2009, 06:47 przez Kopi1988, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 21:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
a jaka masz skrzynie?
chyba reczna z tego co piszesz
wszystko zalezy na ile koni chcesz wystroic auto ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Jaworzno
tak manualna 6 biegowa. chce uzyskac z kazdego litra pojemnosci okolo 100-120km jak sie to przełozy na prace.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 23:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
pojemność 4.4?
Na pewno są na tym forum osoby, które orientują się w temacie doładowania lepiej niż jak, ale jeżeli chcesz zrobić ponad 400PS, to powinieneś to zakuć, żeby nie mieć niespodzianek. Przydałaby się pewnie jeszcze chłodnica oleju..
Jeżeli chodzi o wytrzymałość sprzęgłą, to myślę, że można sprawdzić u producenta ile NM wytrzyma.

Kompresory: Vortech, Active Autowerke
http://www.vortechsuperchargers.com/
http://www.activeautowerke.com/
Kompresory to piękna sprawa do BMW, tylko te koszty... :kwasny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Jaworzno
a podsunie ktos inne rozwiazania jezeli chodzi o dobranie kompresora? jakas alternatywa niz gotowe zestawy. powyzej 400 zakuć silnik?przy doładowaniu 0.5 do 0.8?moc po przeróbce jaka by mnie satysfakcjonowała to 420-450koni.da sie to uzyskac na oryginalnych czesciach do tego silnika?mysle ze to niekoniecznosc bo firmy tuningowe oferuja takie zestawy i moc uzykana na poziome 415km bez ingerowania w budowe silnika.co Panowie o tym wszyskim myslicie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 00:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Niech sie inni wypowiedzą, według mnie wzrost mocy o ponad 100km powinien iść razem z zakuciem.
W R6 bym zakuwał od razu przy doładowaniu, może ktoś się wypowie czy V8 da radę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 00:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
pierwsze co zrobilbym na twoim miejscu to pojechal na hamownie sprawdzil ile koni masz obecnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 05:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Taniej/prościej wrzucić silnik z m5 e39.

Nie wiem jak to w V8 ale wątpię, żeby wytrzymała więcej niż 0,5 bara na seryjnych gratach.
IMO lepiej kupić i wrzucić S62B50, sprzedać aktualny motor, zawszę się trochę kasy zwróci i ewentualnie za jakiś czas, jak będzie mało modzić.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 10:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Nie wiem który masz rocznik, rzuć okiem na ten kit plug&play:
http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=110&id=

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 10:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
na pewno prościej założyc kompresor jak pchać tam S62 kto ogarnie elektronikę S62??

W silnikach M60/2 dół silnika jest cały kuty więc 0,5 bar wytrzyma bez problemu :)

Moc 420-450KM jest jak najbardziej realna :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 11:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Zdzira 850I napisał(a):
dół silnika jest cały kuty

Dół jest kuty, czyli co dokładnie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Pitz napisał(a):
Dół jest kuty, czyli co dokładnie?


Wal i korbowody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 14:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
98% pytań na forum o założenie kompresora, turbo itp kończy się niczym...

Ludzie nie zdają sobie sprawy ile coś takiego kosztuje i i ile wymaga pracy, zazwyczaj są to osoby do 25 roku zycia :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 14:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
J E L I T O napisał(a):
98% pytań na forum o założenie kompresora, turbo itp kończy się niczym...

Ludzie nie zdają sobie sprawy ile coś takiego kosztuje i i ile wymaga pracy, zazwyczaj są to osoby do 25 roku zycia :P


Trafne spostrzezenie, powinno byc podklejone w tym dziale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Zdzira 850I napisał(a):
na pewno prościej założyc kompresor jak pchać tam S62 kto ogarnie elektronikę S62??

hmmm... w PL jest kilku ludzi którzy ogarniają S62. Częściej się widzi swapowane S62 niż V8 z kompresorem czy turbo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 15:53 
Zdzira 850I napisał(a):
W silnikach M60/2 dół silnika jest cały kuty więc 0,5 bar wytrzyma bez problemu :)


tak, tak, ALE tylko wersje big dick, tj. 4.0 i 4.4

a co do big dick suszarka, fajne coś Santi mi podesłał ostatnio :)

http://cgi.ebay.de/BMW-V8-540i-Rennspor ... 286.c0.m14


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 16:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
M60/2 jest kute zarówno w wersji small dick stwierdzenie fachowca od V8 Radek 540 :) Każde V8 ma kuty dół czyli wały i korby i napewno 4,4 z kompresem złoi S62 bez kompresa nie ma zmiłuj do tego znaleźć silnik od M który trzyma serie w tym kraju to paranoja :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
0.4 bar bez odprezania silnika spoko mozesz dmuchac... jak chcesz wiecej to bedziesz musial zalozyc grubsza uszczelke polecam COMETIC... wtedy na seryjnym dole jak odprezysz do okolo 8,5:1 to spoko 0,7bar mozesz dmuchac ale pamietaj o dobrym chlodzeniu oleju no i bedziesz musial czesto zerkac na czujnik EGT zeby tlokow nieprzepalic.... Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 19:17 
Zdzira 850I napisał(a):
M60/2 jest kute zarówno w wersji small dick stwierdzenie fachowca od V8 Radek 540 :) Każde V8 ma kuty dół czyli wały i korby


Co do M62B35 nie mam pewności, chyba jednak faktycznie był wał kuty, ale M60B30 na pewno nie. Fachowy też się mylą.... chociaż materiały serwisowe czasami też.. nie mniej jednak

Obrazek

więc jednak nie każde V8 ;)

edit: a jednak M62B35 wychodzi na to, że jedna kuty :)

Obrazek

:P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
jaki był koszt założenia takiego kompresora bez specjalnego przerabiania motoru,nie zanm się za bardzo na mechanice,ciekawi mnie to ile za taką operacje wziął by wyspecjalizowany warsztat??
chyba nie padła odpowiedź co do ceny...

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL